از اکستنشن مژه برای پرپشت‌تر کردن مژه‌های نازک و کم‌حجم استفاده می‌شود‌. در این روش تارهای مصنوعی مژه را بین مژه‌های طبیعی قرار می‌دهند. تارهایی که برای مژه مصنوعی انتخاب می‌کنند همرنگ و هم‌جنس مژه‌های طبیعی انتخاب می‌کنند تا جلوه طبیعی داشته باشد.  اکستنشن کلاسیک، عروسیکی، والیوم و.. تعدادی از انواع مختلف اکستنشن مژه هستند که در محل تراکم تعداد تارهای مصنوعی تفاوت دارند. شستشوی صحیح و استفاده از محلول مناسب پس از اکستنشن مژه در تمیز نگه‌داشتن و جلوگیری از ایجاد عفونت ضروری است.

انواع اکستنشن مژه چیست

مراحل اکستنشن مژه در سالن نفس

برای اکستنشن مژه هر چشم حدود ۴۰ دقیقه زمان لازم است و این زمان برحسب نوع اکستنشن می‌تواند متفاوت باشد. انجام این روش توسط فردی متخصص باعث می‌شود نتیجه مطلوب بدون آسیب دیدن مژه‌های طبیعی حاصل شود. با مراجعه به سالن نفس می‌توانید اکستنشن مژه را با بهترین کیفیت انجام دهید. در این روش توسط چسب مخصوص مژه‌های مصنوعی را که با دقت انتخاب شده‌اند بین مژه‌های طبیعی چسبانده می‌شود‌. برای جلوگیری از بروز عوارضی مانند حساسیت چشم و پلک بهتر است ابتدا با چشم‌پزشک در این مورد مشورت کنید.

انواع اکستنشن مژه

اگر می‌خواهید مژه‌هایی طبیعی با اکستنشن مژه داشته باشید، مدل کلاسیک توصیه می‌شود. در این روش که بسیار منظم است بین هر دو تار مژه طبیعی یک مزه مصنوعی قرار می‌گیرد‌. اکستنشن مژه اسپایکی نیز از پرطرفدارترین مدل‌‌ها به شمار می‌رود. در این روش مژه‌کار فرم تارهای مصنوعی را با فرم چشم‌های شما متناسب می‌کند. از این روش برای پنهان کردن نقش‌های جزئی پلک استفاده می‌شود. در این سبک تارهای مصنوعی به تمام تارهای طبیعی چسبانده شده و مژه‌ها جلوه حجیم‌تر و پررنگ‌تری به خود می‌گیرند. از سبک والیوم نیز برای افزایش حجم مژه‌ها به مقدار زیاد استفاده می‌شود. 
در این روش ۲ تا ۳ مژه مصنوعی بین هر دو مژه طبیعی می‌چسبانند، درنتیجه جلوه پرپشتی ایجاد می‌شود. از روش فن‌سازی برای چسباندن تار مژه مصنوعی روی مژه طبیعی استفاده می‌شود. مگاوالیوم که بسیار شبیه روش والیوم است نیز طرفداران زیادی دارد. با این تفاوت که مژه‌های مگاوالیوم  نسبت به والیوم پرپشت‌تر است. در روش اکستنشن گربه‌ای نیز برای ایجاد جلوه گربه‌ای تجمع تارهای مژه مصنوعی را در گوشه خارجی چشم بیشتر است. روش هیبریدی یکی از مدل‌های اکستنشن مژه است که در آن تارهای مژه را به صورت پراکنده روی مژه‌های طبیعی قرار می‌دهند. این روش نظم خاصی ندارد و از نظر حجم تارها بین مدل کلاسیک و والیوم است. 
اکستنشن مژه هیبریدی نوع کلاسیک سنگین و نوع والیوم سبک‌تر است. این روش به‌دلیل پخش پراکنده تارهای مصنوعی متدی ظریف و زیبا محسوب می‌شود. مدل عروسکی از دیگر سبک‌های اکستنشن است. این روش به پلک‌های افتاده جلوه ویژه‌ای می‌بخشد. 

  • اکستنشن عروسکی

همچنین برای بزرگ‌تر نشان دادن چشم‌ها هم از نوع عروسکی استفاده می‌شود. این روش با استفاده از مدل والیوم و هیبریدی انجام می‌شود و تنها تفاوت آن به تجمع تارهای مژه در وسط پلک برمی‌گردد. اگر می‌خواهید چشم‌هایی درشت‌تر و بازتر داشته باشید، این نوع اکستنشن توصیه می‌شود. 

  • اکستنشن ابریشمی و نچرال

در اکستنشن ابریشمی مژه از تارهای شبیه ابریشم استفاده می‌شود. هم اکنون این نوع اکستنشن بسیار محبوب است و باعث بلندتر و حجیم‌تر دیده شدن مژه‌ها می‌شود.  ایجاد جلوه براق این نوع  تارهای مصنوعی از تفاوت‌های آن با مدل‌های دیگر است که به پرطرفدار شدن آن کمک می‌کند. همچنین روش اکستنشن نچرال یا همان طبیعی نیز برای افرادی که دوست دارند مژه‌هایی حجیم داشته باشند مناسب است. در اکستنشن نچرال تارهای مژه کلاسیک را بین تارهای طبیعی می‌چسبانند. در وسط پلک تارهای بیشتری نسبت به اطراف قرار می‌دهند تا حالت طبیعی مژه‌ها حفظ شود‌.

مراقبت از اکستنشن مژه

رعایت مراقبت‌های بعد از اکتنشن مژه در حفظ سلامت چشم‌ها و زیبایی مژه‌ها موثر است. با رعایت مراقبت‌های اولیه در دو روز اول پس از اکستنشن باعث می‌شود چسب کاملا خشک شود و مژه‌های مصنوعی ثابت بمانند. اگر می‌خواهید طول عمر مژه‌های مصنوعی افزایش یابد بهتر است، این نکات مراقبتی را جدی بگیرید. لازم است ۱۲ الی ۴۸ ساعت پس از اکستنشن از شستن چشم‌ها، رفتن به سونا و استخر بپرهیزید. همچنین در ۴۸ ساعت اول هم نباید صورت خود را با بخور یا تخت برنزه، برنز کنید. 
هنگام خواب می‌توانید برای جلوگیری از خوابیدن روی مژه‌ها از بالشت مخصوص استفاده کنید. پس از ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از اکستنشن، مژه‌ها کاملا فیکس می‌شوند، بنابراین باید آن‌ها را تمیز نگه‌دارید. امکان تجمع چربی، لوازم آرایشی و سبوم بین این مژه‌ها، آنجا را به مکانی خطرناک برای ایجاد مشکلات چشمی تبدیل می‌کند. برای جلوگیری از تجمع عفونت و باکتری مژه‌های خود را به آهستگی و بدون اعمال فشار با محلول‌های آنتی باکتریال بشویید. برای مرتب کردن آن‌ها می‌توانید از شانه مخصوص اکستنشن استفاده کنید. به یاد داشته باشید پس از شانه کردن باید مژه‌ها را با محلول ضدعفونی کننده بشویید.

مراقبت از اکستنشن مژه چگونه است

سخن پایانی

اکستنشن مژه روشی ایده‌آل برای حجیم‌تر کردن مژه‌ها است. اکستنشن انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها عبارتنداز: کلاسیک، والیوم، مگاوالیوم، عروسکی و هیبریدی. برای ایجاد جلوه طبیعی، رنگ و جنس مژه‌های مصنوعی متناسب با مژه‌های طبیعی انتخاب می‌شود. رعایت بهداشت بعد از اکستنشن و شستن آن‌ها با محلول ضدباکتری از ایجاد عفونت و بیماری‌های چشمی جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید مژه‌هایی پرپشت و جذاب داشته باشید می‌توانید به  خدمات مراقبت و زیبایی نفس که فرایند اکستنشن مژه را با بهترین کیفیت و نهایت دقت انجام می‌دهند مراجعه کنید.
آدرس: هروی، هدیش مال، طبقه 7، واحد 707
شماره تماس: ۰۲۱-۹۱۳۱۷۷۹۹

 ۰۹۰۳۹۰۰۹۹۲۰ ۰۹۹۱۲۹۷۳۸۹۱

آیدی اینستاگرام: nafas.beauty.2020