قالی ابریشمی از جمله فرش‌های ظریف، با بافت حساس است که با زیبایی خاص خود، چشم‌ها را خیره می‌کند. یکی از چالش‌های افرادی که از قالی‌های ابریشمی در خانه استفاده می‌کنند، نحوه شستن آن‌ها خواهد بود. این نوع فرش‌ها بافتی بسیار ظریف و حساس دارند و اگر به‌صورت تخصصی شسته نشوند، ممکن است دچار آسیب شوند. این نوع فرش‌ها از ظاهر درخشانی برخوردار هستند و همین درخشش است که نشانه‌‌ی اصالت‌ آن‌ها است. اگر فرش‌های ابریشم توسط قالیشویی غیرمتخصص شسته شود، این ظاهر درخشان و براق به‌ سادگی از بین می‌رود. پس امکان شست‌‌و‌شوی این نوع فرش توسط هرکسی وجود ندارد.

نکات مهم شستن فرش ابریشم

قالی ابریشمی خود را کجا بشوییم؟

بافت قالی ابریشمی با سایر قالی‌ها متفاوت است و قطعاً شستشوی آن نیز قوانین خاص خود را دارد. با این حساب، بهتر است که در منزل دست به شستن قالی‌های ابریشم نزنید و به‌جای آن به‌‌دنبال یک قالیشویی معتبر و متخصص همچون قالیشویی ظفر باشید. کم‌تر کسی پیدا می‌شود که فرش گران‌بها و ابریشمی خود را بدون تحقیق به دست هر قالی‌شویی بسپارد. مهم‌ترین گزینه هنگام انتخاب قالی‌شویی، تجربه مشتریان آن مجموعه از شستن قالی‌های ابریشمی است. 
از آن‌جایی که شست‌و‌شوی انواع فرش‌ها با هم تفاوت دارد، باید گفت که ممکن است شما فرش‌های معمولی را به ‌راحتی و در کم‌ترین زمان در منزل بشویید، اما این موضوع هرگز در مورد فرش ابریشم صدق نمی‌کند؛ زیرا این نوع فرش‌ها علاوه‌بر ظرافت در شست‌و‌شو، هنگام شسته شدن سنگین شده و نیاز به نیروی زیاد دارند. 

نحوه شست‌‌و‌شوی اصولی قالی ابریشمی 

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام شستن فرش ابریشم، انتخاب شوینده مناسب است. برای شستن فرش‌‌های معمولی، شوینده‌هایی چون آب ژاول و پودر و… استفاده می‌شود درصورتی که این شوینده‌ها برای شستن فرش‌های ابریشمی اصلاً مناسب نیستند. معمولاً در قالیشویی‌های معتبر و کاربلد به‌جای این شوینده‌ها از شوینده‌های نانو مخصوص فرش استفاده می‌کنند. همچنین به‌جای اینکه از پاروهای معمولی با فشار زیاد استفاده کنند، از پاروهای ریلی و ماشینی استفاده می‌کنند. این ماشین‌‌آلات ریلی موجب می‌شود که بافت فرش شما آسیب نبیند و کاهش حجم پیدا نکند. 
از نکاتی دیگری که هنگام شست‌وشوی فرش ابریشمی باید رعایت کرد، نحوه خشک کردن قالی است. برای خشک کردن قالی ابریشم، هرگز نباید آن را در فضای باز خشک کنید. این نوع فرش‌ها در قالیشویی در گرم‌خانه‌ای مخصوص خشک می‌شوند تا تحت تاثیر نوسانات جوی دچار تغییر رنگ و رنگ‌پریدگی نشوند. فرش‌های ابریشمی پس از شست‌و‌شو و خشک شدن، با دستگاهی مخصوص اتوکشیده می‌شوند. انجام این مرحله باعث می‌شود که فرش چروکیده نشود و تغییر ظاهر پیدا نکند. 

مزایای شست‌و‌شوی فرش ابریشم در قالیشویی ظفر

اگر در شست‌و‌شوی فرش‌های ابریشمی خود حساس هستید و دوست ندارید در روند شست‌و‌شو آسیب ببینند، قالی‌شویی ظفر یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. این مجموعه دارای سابقه درخشان در زمینه شست‌و‌شوی انواع فرش دستباف، ماشینی و ابریشم است. این موضوع از نظرات مثبت مشتریان این مجموعه کاملاً مشخص است‌. با سپردن فرش خود به مجموعه ظفر دیگر نگران آسیب به فرش‌های گران‌بهای خود نباشید.
 این مجموعه مجهز به گرم‌خانه‌ای گازی برای خشک کردن فرش‌های شما خواهد بود. همچنین از بهترین مواد برای شستن فرش‌های ابریشمی استفاده می‌کند. علا‌وه‌براین، امکان رفو و پرداخت فرش‌های شما در نهایت دقت و ظرافت در این مجموعه وجود دارد. در هرکجای تهران که باشید اصلاً نیاز نیست نگران دریافت فرش‌های خود باشید؛ زیرا قالی‌شویی مذکور، امکان ارسال فرش به سراسر تهران را دارد. 

نکات مهم شستن فرش ابریشم

احتمالاً تا کنون فکر می‌کردید که فرش ابریشم مانند سایر فرش‌ها ابتدا خیس شده سپس شسته خواهد شد؛ درصورتی‌که این موضوع صحت ندارد. برای شستن این نوع فرش‌ها حتماً باید در ابتدا گرد‌و‌غبار فرش با چیزی شبیه جاروی نرم گرفته شود و این کار با دستگاهی مخصوص انجام می‌گیرد. این نوع فرش‌ها حساسیت زیادی در برابر گرما دارند و امکان دارد با اعمال گرمای زیاد، رنگ‌های فرش با هم ترکیب شود؛ بنابراین برای شست‌شوی این محصول از آب سرد استفاده خواهد شد. در ارتباط با ماده شوینده نیز معمولاً گفته می‌شود که هیدروسولفید سدیم، بهترین اثر شویندگی بدون آسیب را روی این فرش‌ها دارد. 

سخن پایانی 

قالی‌شویی ظفر تنها مرکزی است که می‌توانید با خیال راحت، فرش‌های خود را به آن‌ها بسپارید و از شست‌وشوی آن‌ها به‌نحو احسن مطمئن باشید. در این مجموعه علاوه‌بر شست‌و‌شوی انواع فرش ابریشمی و دستباف، خشکشویی انواع مبل هم انجام می‌شود. پس از اینکه با مجموعه ارتباط گرفتید، نیاز نیست خودتان به قالی‌شویی مراجعه کنید، بلکه سرویس قالی‌شویی به منزل شما مراجعه و فرش‌ها را تحویل می‌گیرد. سپس، در نهایت ظرافت به شست‌وشو و اتوکاری فرش‌ها پرداخته و آن‌ها را داخل کاور به شما تحویل خواهد داد. 
شماره تماس:  ۰۲۱-۲۲۶۰۸۷۴۳ ۰۲۱-۲۲۵۵۰۱۵۹ ۰۲۱-۲۲۲۵۳۹۴۳ ۰۲۱-۲۲۳۲۱۸۵۲ ۰۲۱-۲۲۲۵۳۹۴۳ ۰۲۱-۸۸۳۹۷۰۳۵ ۰۲۱-۸۸۴۰۳۹۴۶ ۰۲۱-۷۷۲۸۵۳۰۸ ۰۲۱-۷۷۲۸۸۴۰۰

 ۰۹۱۲۶۸۰۹۲۸۷

آدرس: خیابان سبلان شمالی، خیابان ابراهیم حسنی(گل سرخ)، پلاک۱۴۴