یکی از راه‌های تاثیرگذار برای زیبا نشان دادن دندان‌ها و همچنین درمان آن‌ها، روکش تمام سرامیک بدون فلز است. روکش سرامیک مانند محافظ دندان عمل می‌کند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. همچنین این روکش دندان‌های ایمپلنت شده و حتی آسیب دیده را به خوبی می‌پوشاند. روکش‌های سرامیک از مواد مختلفی ساخته شده‌اند و در نتیجه از کشیدن دندان می‌تواند جلوگیری کند. شما عزیزان می‌توانید برای روکش دندان‌های خود، به مرکز دندانپزشکی دکتر افشین مجد مراجعه نمایید.

انواع روکش های تمام سرامیک

انواع روکش های تمام سرامیک

روکش‌های تمام سرامیک از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند که می‌توانید در مطلب زیر مطالعه نمایید.

  • روکش زیرکونیا

جنس روکش زیرکونیا از اکسید زیرکونیوم است که از طریق قالب گچ گرفته شده از دندان‌های فرد به صورت لایه لایه ساخته می‌شود. خمیرهای چینی ساخته شده در کوره پخته می‌شوند و سپس روی دندان‌های فرد قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های این روکش می‌توان به مقاومت و استحکام بالا در برابر عوامل خارجی اشاره کرد. لذا این روکش شفافیت کم‌تری نسبت به روکش‌های دیگر دارد.

  • روکش ایی ماکس

جنس روکش ایی ماکس از لیتیوم دی سیلیکات است که با روش ریختگی برای دندان‌ها ساخته می‌شود. ابتدا دندان‌های فرد را قالب‌گیری می‌کنند، سپس موم ساخته شده به‌طور مولد و ذوب آماده می‌شود تا لیتیوم دی سیلیکات مانند قالب دندان در بیاید. این روکش استحکام بسیار پایینی دارد، اما میزان زیبایی و شفافیت آن بسیار بالا است.

کابرد روکش های تمام سرامیک

در صورتی که دندان‌های شما شرایط زیر را دارا باشد می‌توانید از روکش تمام سرامیک استفاده کنید.
•    پوسیدگی دندان
•    بد شکل بودن دندان
•    لب پرشدن دندان
•    شکستگی یا درک دندان
•    وجود فاصله بین دندان‌ها
•    فرسایش شدید دندان
•    لکه‌دار شدن دندان
•    تغییر رنگ دندان

مزایا روکش سرامیکی دندان

از مزیت‌های روکش سرامیکی می‌توان به مطلب زیر اشاره کرد.
•    مناسب برای دندان‌های جلو: روکش‌های سرامیکی ظاهر طبیعی و زیبایی دارند و به همین دلیل اگر دندان‌های جلو رنگ مناسبی ندارند یا دارای فاصله هستند، روکش سرامیکی بهترین انتخاب است.
•    قابلیت ترمیم: با روکش سرامیکی می‌توانید سفت‌ترین و تردترین غذاها را به خیال راحت میل کنید و همچنین اگر دچار آسیب شد، قابلیت ترمیم نیز دارند.
ن    ضد حساسیت: روکش‌های سرامیکی بدون فلز، هیچ واکنش آلژیک را ایجاد نمی‌کنند.
•    متناسب با دندان‌های شما: روکش‌های سرامیکی با استفاده از دندان‌های شما قالب‌گیری می‌شوند. در نتیجه پس از نصب هیچ لق یا شلی احساس نخواهید کرد.
•    برتر از نظر زیبایی: روکش‌های سرامیکی ظاهر زیبا و طبیعی دارند و رنگ آن‌ها با دندان‌های دیگر شما کاملاً هماهنگ است.
•    دوام: میزان ماندگاری و دوام روکش‌های سرامیکی بالا است که البته بستگی به نوع مراقبت افراد دارد.

درمان ریشه دندان با دستگاه روتاری در دندانپزشکی دکتر افشین مجد

اعصاب و عروق دندان در بافتی به نام ریشه قرار دارند که به این بافت پالپ نیز می‌گویند. زمانی که ریشه دندان دچار عفونت شود لازم است درمان‌هایی صورت بگیرد. شما عزیزان می‌توانید در دندانپزشکی افشین مجد با دستگاه روتاری ریشه دندان خود را درمان کنید. این دستگاه ساختار و جنس ویژه‌ای دارد که دقیقاً کانال ریشه را با دقت بالا پاکسازی می‌کند. این دستگاه به حرکات دست دندانپزشک کمک می‌کند تا بدون درد و مشکل، درمان ریشه آسان‌تر شود. لذا با استفاده از دستگاه روتاری درصد موفقیت درمان بالاتر رفته و تا سال‌ها، ریشه دندان بدون مشکل و پوسیدگی در فک حفظ می‌شود.

 مراقبت های لازم بعد از نصب روکش سرامیکی دندان

خود دندان به‌دلیل روکش سرامیکی نیاز به مراقبت ندارد، اما دندان زیر روکش باید از بیماری‌های لثه و پوسیدگی محافظت شود. به همین علت شما عزیزان باید بهداشت دهان و دندان خود را به‌طور مستمر ادامه دهید. مسواک زدن روزی 2 بار و نخ دندان را در مراقبت از دندان‌ها فراموش نکنید. لذا برای جلوگیری از ترک خوردن روکش به هیچ عنوان چیزهای سخت را مانند بلال یا یخ گاز نزنید.

سخن پایانی

روکش تمام سرامیک بدون فلز به هیچ عنوان حساسیتی برای شما ایجاد نمی‌کند. با استفاده از این روکش دندان‌های شما زیبا و فرم بهترین به خود می‌گیرد. از مزایا روکش سرامیک می‌توان به دوام بالا، قابلیت ترمیم، ضد حساسیت و... اشاره کرد. همچنین اگر مشکل در ریشه دندان دارید می‌توانید در دندانپزشکی دکتر افشین مجد با استفاده از دستگاه روتاری آن را درمان کنید. ماندگاری روکش سرامیکی بین 5 تا 20 سال است که بستگی به نوع مراقبت شما دارد.
آدرس: میدان آزادی، خیابان محمدعلی جناح (به سمت شمال) بلوار صالحی، نبش کوچه امیری مقدم، پلاک 72
شماره تماس: ۰۲۱-۶۶۰۶۲۲۶۲ ۰۲۱-۶۶۰۱۹۰۵۴

 ۰۹۱۹۱۴۳۳۰۰۹

آدرس اینستاگرام: dr.afshinmajd