در عصر حاضر، بسیاری از افراد با مشکل بزرگی به نام اضافه وزن و چاقی روبه‌رو هستند. برای رفع این مشکل از عمل‌های جراحی مانند پیکرتراشی کمک می‌گیرند تا به اندام ‌ایده‌آل خود دست یابند. برخی دیگر از افراد از این دسته عمل‌های جراحی ترس دارند و به‌دنبال روشی راحت‌تر برای کاهش وزن خود هستند. یکی از این روش‌ها که به‌جای عمل جراحی توصیه می‌گردد، انجام لیزر لاغری است که با عنوان لیپولیز شناخته می‌شود. اشعه‌ای که رد این روش به‌کار می‌رود، چربی‌های اضافه در قسمت‌های مورد نظر را از بین می‌برد.

لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپوتیز یک نوع جراحی زیبایی برای لاغری است که بدون استفاده از تیغ جراحی صورت می‌پذیرد. این لیزر برای زیبا‌تر کردن اندام و لاغری انجام می‌گیرد. لیپولیز رسوبات چربی را در قسمت‌هایی که شما درگیر اضافه وزن هستید، از بین می‌برد؛ این اشعه باعث شکستن و آب کردن چربی‌های نواحی بدن شما می‌شود. کلینیک پزشکی دکتر فائزه فیروزمند انتخابی مناسب جهت انجام عمل جراحی با لیزر برای رفع چربی‌های بدن است.    
پرتو‌های موجود در این لیزر بافت چربی را از بین برده و حجم آن را کاهش می‌دهند و باعث صاف شدن پوست این نواحی خواهند شد. این لیزر‌ها پوست را نمی‌سوزانند و عفونتی در این قسمت‌ها ایجاد نمی‌کنند. پس از انجام لیزر در این روش زخم‌های ناچیز و کمی باقی خواهند ماند. این عمل با دقت زیادی انجام می‌گیرد و برای تمامی نقاط بدن این لیزر مناسب بوده و مانعی برای استفاده از آن وجود ندارد. از جمله نقاط بدن که در روش لیزر لیپولیز همواره بیشترین درخواست را داشته، می‌توان به بازو و شکم اشاره کرد. انجام این عمل همراه با بی‌حسی موضعی است؛ بنابراین دردی به همراه نخواهد داشت.

آیا لاغری با لیزر موثر است؟

لیزر لاغری مناسب چه افرادی است؟

این لیزر برای افرادی مناسب است که دچار اضافه وزن شده‌اند و خواستار دستیابی به وزن و اندامی متناسب هستند. این روش چربی‌های اضافی در نواحی دلخواه شما را کاهش داده و باعث زیبایی اندام شما می شود. بنابراین برای افرادی که در قسمت‌های بازو، شکم و ران پای خود چربی‌های اضافی دارند، مناسب خواهد بود. این لیزر برای کاهش وزن‌های زیاد و از پایه به‌کار نمی‌رود، بلکه برای داشتن یک اندام خوب به شما کمک خواهد کرد. بنا به این نکته، افراد باید قبل از انجام این عمل قسمتی از وزن خود را کاهش دهند. 
طبق شاخص توده بدنی، افرادی که این عمل را انجام می‌دهند باید در قسمت نرمال و متعادل این جدول قرار گیرند. افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای مناسب این عمل نیستند؛ پس باید فرد در صحت و سلامت کامل قرار داشته باشد. همچنین افراد باردار نیز باید از انجام عمل لاغری با لیزر خودداری کنند؛ زیرا برای سلامتی آن‌ها مضر خواهد بود.

آیا لاغری با لیزر موثر است؟

عمل‌هایی مانند لاغری با لیزر که برای کاهش وزن و سایز انجام می‌شوند، معمولاً سریع اتفاق می‌افتند؛ در نتیجه این نوع عمل‌ها به مراقبت‌های زیادی نیاز دارند. ثبات در وزن و نگهداشتن آن عملی سخت است و اگر پس از عمل با لیزر مراقبت‌های لازم صورت نگیرد، امکان برگشت چربی‌ها افزایش خواهد یافت. یکی از راه‌های مراقبت از وزن و نگهداشتن آن در محدوده مشخص، انجام پی‌درپی و روزانه ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب است. رژیم‌های غذایی باید طبق نظر پزشک استفاده و رعایت شوند؛ در غیر این صورت ممکن است عوارض زیادی برای شما و پس از عمل درپی‌ داشته باشد.

لاغری با دستگاه لیزر چگونه صورت می پذیرد؟ 

در ابتدا فرد با مراجعه به پزشک و انجام معاینه، آزمایشاتی را بنابر خواسته پزشک انجام می‌دهد. متخصص پس از مشاهده نتیجه آزمایش و در صورت تایید سلامت فرد، اقدام به انجام لیزر می‌کند. در این شیوه در محل انجام عمل روزنه کوچکی ایجاد کرده و با استفاده از دستگاه لیزر لیپولیز و با استفاده از حرارت‌های ناشی از آن، چربی‌های اضافی آن ناحیه را آب می‌کنند. پس از آن چربی‌های خارج شده از آن قسمت در ناحیه‌ای تجمع یافته که با استفاده از ساکشن آن را دفع می‌نمایند.

مزایای لیزر لیپولیز

یکی از مزیت‌های این عمل، عدم استفاده از تیغ جراحی و داشتن کمترین پارگی و بخیه در بدن است. به این دلیل که در این روش درمانی زیبایی روزنه‌های کوچکی در نواحی مشخصی از بدن ایجاد می‌شوند و از طریق آن لیزر را به این نواحی می‌فرستند، شما شاهد خونریزی کمتری خواهید بود. روند بهبودی در این عمل سریع‌تر از عمل‌های دیگر است و نیاز به استراحت زیادی نیز ندارد. یکی دیگر از مزیت‌های عمل لاغری با لیزر، وجود حداقلی زخم‌های ناشی از این عمل بوده و می‌توان گفت که عفونت در این عمل بسیار کم اتفاق می‌افتد. همچنین پس از چند هفته شما می‌توانید نتیجه عمل جراحی را مشاهده نمایید.    
برای دستیابی به نتیجه دلخواه رعایت نکاتی مانند نوشیدن حداقل ۲ لیتر آب در شبانه‌روز، استراحت در روز‌های اولیه، پوشیدن گن‌ها پس از عمل جراحی تا چند روز یا حتی چند هفته الزامی خواهد بود. در این عمل ممکن است حدود چند هفته ناحیه مورد عمل بی‌حس باشد و این مورد کاملاً طبیعی است. یکی از مواردی که در این روش نسبت به عمل‌های جراحی زیبایی کمتر دیده می‌شود، کبودی است. کبودی و تورم در نواحی مشخصی که روی آن‌ها عمل جراحی صورت گرفته، بسیار کم خواهد بود. نکته مثبت دیگر این است که پوست شما پس از عمل علاوه‌بر تغییر سایز، سفت نیز خواهد شد.

اقدامات بعد از انجام لیزر لاغری

پس از انجام عمل جراحی با لیزر برخی از نکات را باید رعایت کنید که به شرح زیر هستند.
انجام ورزش‌های توصیه شده توسط پزشک مانند پیاده‌روی و برخی از ورزش‌های هوازی به نگهداشتن وزن در محدوده مشخص کمک می‌کند.
یکی دیگر از نکاتی که پس از عمل باید رعایت کنید، نوشیدن آب کافی و به اندازه است. معمولاً توصیه می‌شود که پس از عمل روزانه حدود ۲ لیتر آب بنوشید تا فرآیند انجام شده به نتیجه مطلوب خود برسد. پس از انجام لیزر از نوشیدن الکل به شدت خودداری نمایید.    
برای شست‌وشو و پاکسازی ناحیه پوستی که روی آن عمل صورت گرفته، ترجیحاً از مواد شیمیایی استفاده نکنید یا برای استفاده از آن با پزشک خود مشورت نمایید. پس از عمل جراحی از انجام لیزر مو‌های زائد و اپلاسیون در آن قسمت اجتناب ورزید. معمولاً افراد برای انجام این کار تا هفته دوم صبر می‌کنند.

اقدامات بعد از انجام لیزر لاغری

سخن پایانی

یکی از راه‌های کاهش سایز، لیزر لاغری است. باید توجه کرد که این روش برای کاهش وزن صورت نمی‌گیرد؛ در این نتیجه این روش بدون انجام ورزش روزانه و رعایت رژیم‌های غذایی، مناسب نخواهد بود. لیزر لاغری یک نمونه عمل جراحی زیبایی بدون درد و خونریزی بوده که با کمترین پارگی همراه است. در کلینیک پزشکی دکتر فائزه فیروزمند شما می‌توانید این عمل را با کمترین درد و عفونت و... تجربه کنید. جهت ارتباط و انجام این عمل لاغری در مطب این پزشک می‌توانید به اطلاعاتی که در زیر آورده شده‌اند، مراجعه نمایید.
شماره تماس: ۰۲۱-۴۴۰۲۰۵۹۵

 ۰۹۱۲۳۲۲۹۷۵۹ ۰۹۱۹۲۶۲۰۳۱۵

آدرس: تهران، خیابان پیامبر شرقی، خیابان حاجی‌زاده (گلدشت)، روبه‌روی درب شرقی بیمارستان پیامبران، نبش کوچه شفق، پلاک ۱۸، طبقه دوم، واحد ۷