با افزایش سن تغییراتی در ظاهر شما ایجاد می‌شوند؛ پوست شما به‌تدریج شروع به از دست دادن مقدار زیادی از کشش طبیعی خود می‌کند. با این روند آهسته و طبیعی، سینه‌های شما شروع به تغییر می‌کنند. اگر سینه کوچکی دارید، ممکن است این تغییرات ظریف‌تر باشند. در صورت داشتن سینه‌های بزرگ‌تر با تغییرات شدیدتر و مهمی در شکل آن‌ها مواجه خواهید شد. هنگامی که به تصویر خود در آینه می‌نگرید، به احتمال زیاد از این تغییرات ناراضی خواهید بود. عمل سینه می‌تواند به افزایش اعتمادبه‌نفس شما کمک کند و ظاهر شما را به‌حالت سابق بازگرداند. 

مشاوره قبل از عمل سینه

مشاوره قبل از عمل سینه

در قدم اول برای جراحی زیبایی سینه می‌بایست مشاوره‌های لازم را از جراح دریافت نمایید. متخصص در طول مشاوره، یک معاینه کامل از وضعیت شما انجام می‌دهد. برای زنان 40 سال به بالا، این معاینه شامل ماموگرافی نیز می‌شود. بهترین کاندیدا برای جراحی سینه افراد با شرایط زیر هستند:
•    سن آن‌ها بیش‌تر از 18 باشد.
•    از سلامت روحی و جسمی مطلوبی برخوردار باشند.
•    در دوره بارداری یا شیردهی قرار نداشته باشند.
•    وزن آن‌ها متناسب و پایدار باشد.
با برخورداری از تمامی این امتیازات، متخصص اقدام به عمل سینه می‌کند تا شما صاحب اندامی زیبا شوید.

دوره نقاهت بعد از عمل سینه

این روش جراحی  برای بازگرداندن سینه جوان‌تر، کانتور سینه‌های پر‌تر، تقارن و نمای بهتر نوک پستان و آرئول قابل انجام است. عمل سینه می‌تواند به خانم‌ها کمک کند تا احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشند و دیگر تحت تاثیر افزایش سن، عوارض بارداری و شیردهی، کاهش یا افزایش وزن قرار نمی‌گیرند.

  • دو الی سه روز پس از عمل

این روز‌ها احتمالاً دشوار‌ترین زمان برای طی کردن روند درمانی خواهد بود؛ زیرا درد پس از عمل و عوارض جانبی ناشی از بیهوشی شامل حالت تهوع و سردرد را تجربه می‌کنید. این نوع درد‌ها را می‌توان با دارو‌های تجویزی یا بدون نسخه نیز کنترل کرد و حالت تهوع به مرور کاهش خواهد یافت. متخصص در چند روز اول لوله‌ها و بانداژ‌ها را برمی‌دارد و شما را برای دوش گرفتن تخلیه می‌کند. پس از برداشتن باند‌ها، برای بهبود یافتن پزشک مربوطه به شما پیشنهاد می‌دهد تا از سوتین جراحی و باند‌های فشاری استفاده نمایید، تا حد امکان از خوابیدن به پهلو یا شکم بپرهیزید و برای استراحت و خوابیدن از بالش جهت دراز کشیدن به‌حالتی صاف کمک بگیرید.

  • یک هفته بعد از جراحی سینه

درد شما پس از یک هفته به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند؛ اما همچنان کبودی و تورم قابل توجهی وجود خواهند داشت. در این زمان می‌توانید انجام کار‌های آسان را آغاز کرده و به انجام فعالیت‌های سبک مانند پیاده‌روی بپردازید. ممکن است به‌دلیل بالا بردن بازوان خود، درد و ناراحتی را احساس کنید و باید از انجام یک‌سری فعالیت‌های سنگین همچون بلند کردن، هل دادن و خم شدن بپرهیزید.

  • دو هفته بعد از عمل 

در هفته دوم، برش‌های شما نزدیک به بهبودی کامل خواهند بود؛ اما همچنان باید سینه‌بند مخصوص خود را بپوشید. هنوز زمان بازگشت به روال عادی برای انجام ورزش نرسیده است؛ اما حرکت روزانه و منظم به روند درمان شما کمک می‌کند.

  • شش هفته بعد از جراحی سینه ها

بعد از گذشت شش هفته، کبودی و تورم شما کاملاً فروکش می‌کنند. در این مرحله ممکن است پزشک شما بخواهد که به تمرینات معمولی و روال ورزشی خود بازگردید. در تلاش باشید تا به وضعیت خواب سابق خود بازگشته و سینه‌های تازه بلند شده خود را تقویت نمایید تا به ظاهر مورد علاقه خود دست پیدا کنید.
توصیه خانم دکتر مطهره عبدالهی برای بهبودی سریع تر 
•    استفاده از سینه‌بند ورزشی مناسب
•    دوری از استعمال دخانیات
•    رعایت رژیم غذایی سالم و مناسب
•    استفاده از ماساژ
با انجام تمامی نکات بالا، در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید به روند درمان خود کمک بسیاری نمایید.

انجام ماموگرافی بعد از عمل سینه

آن بخشی از سینه‌ها که حاوی پروتز هستند در ماموگرافی قابل مشاهده نخواهند بود. دلیل آن نیز عدم عبور اشعه ایکس از میان یک‌سری مواد است که باعث می‌شوند تا بافت بالا و پایین سینه‌ها به‌خوبی قابل مشاهده نباشند. انجام ماموگرافی بعد از عمل سینه مشکلی را ایجاد نمی‌کند. برای حل این مشکل به‌جای دو عکس تعداد عکس بیشتری از پستان‌ها گرفته می‌شوند.

بارداری بعد از جراحی سینه

عمل سینه اختلالی در باردار شدن به‌وجود نمی‌آورد؛ اما باردار شدن پس از عمل سینه‌ها، تغییرات ظاهری را در آن‌ها ایجاد می‌کند. در دوران بارداری بافت سینه‌ها افزایش پیدا کرده که در نتیجه بافت شیرساز متورم می‌گردد. این تورم و افزایش حجم شدید پس از پایان بارداری، برطرف خواهد شد؛ اما ممکن است کشش پوست بعد از افزایش بافت پستان باقی بماند که نتیجه آن شل‌شدگی و افتادگی پستان‌ها خواهد بود. به همین علت متخصصان توصیه می‌کنند که جراحی سینه‌ها را پس از بارداری و شیردهی انجام دهید.

بخیه بعد از عمل سینه

برای جلوگیری از ایجاد عفونت باید ناحیه بخیه شده همواره تمیز و خشک نگهداری شود. تابش نور خورشید برای بخیه پس از جراحی سینه مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. بهتر است که در هفته‌های اول از انجام حرکات و فعالیت‌های جسمی سنگین به علت احتمال فشار آوردن و کشیدگی بخیه‌ها بپرهیزید. یک ماه بعد از بهبودی و جذب شدن بخیه‌ها، ماساژ دادن سینه و بخیه با استفاده از روغن و کرم باعث نرمی پوست آن بخش و رفع اسکارها می‌شود. علاوه‌بر این ماساژ باعث افزایش جریان خون و تسریع روند ترمیم می‌گردد.

بارداری بعد از جراحی سینه

سخن پایانی

با انجام عمل سینه فرم و شکل ظاهری سینه بهبود یافته و باعث جوان‌تر دیده شدن بدن می‌شود. پس از جراحی نتیجه قابل مشاهده است؛ اما نتیجه نهایی پس از چند ماه نمایان می‌گردد. متاسفانه هیچ چیز نمی‌تواند اثرات اجتناب‌ناپذیر پیری و گرانش را از بین ببرد؛ اما جراحی زیبایی می‌تواند به شما کمک کند تا پیری را به تعویق بیندازید. کلینیک دکتر مطهره عبدالهی که در این زمینه از مهارت و تجربیات بسیار زیادی برخوردار بوده، این اطمینان را به شما می‌دهد تا با خیالی آسوده به ظاهر مورد علاقه خود دست یابید. همچنین خدمات دیگری همچون تزریق چربی، لیپوساکشن، پروتز باسن و... نیز با بهترین امکانات و تجهیزات مدرن در این کلینیک ارائه می‌گردند. ساکنین تهران می‌توانند به‌صورت تلفنی یا حضوری زمانی را برای خود رزرو نمایند.
شماره تماس:  ۰۲۱-۲۲۰۵۶۸۷۹

 ۰۹۱۲۰۷۳۳۳۷۰

آدرس: جردن، بلوار نلسون ماندلا، نرسیده به بلوار مدرس، طبقه زیرهمکف داروخانه شبانه‌روزی آفریقا
اینستاگرام: drabdollahi.plastic