پیش از داشتن بچه، من از آن خانمهایی بودم که مدام در حال تمیز کردن خانه هستند. اما وقتی بچه دار شدم، تقریبا زمان خیلی کمی برای انجام دادن کارهایم داشتم. بنابراین وقتی دوستان و آشنایان برای دیدن او به خانه ام می آمدند، خانه خیلی مرتبی نداشتم. مجبور بودم نفس عمیقی بکشم و به این موضوع فکر نکنم. همه متوجه می شدند و شرایطم را درک می کردند.

یک سال بعد، همچنان خانه ام نامرتب بود. هنوز هم زمان کافی برای تمیز کردن خانه نداشتم. اما حالا نگرانی من بیشتر راجع به این بود که " آیا اینکه بچه من هرچیزی را از روی زمین برمی دارد و در دهانش می گذارد، مشکلی برایش ایجاد نمی کند؟"

نه، خوردن چیزهایی که کمی آلوده باشند برای بچه ها خوب است. مری روبوش، استاد میکروب شناسی و ایمن شناسی در کتابش به نام " چرا خاک و چرک خوب است" می نویسد " کاری که یک بچه با قرار دادن اشیا در دهانش می کند این است که به سیستم ایمنی بدنش اجازه می دهد محیط اطرافش را کشف کند. نه تنها این موضوع به "تمرین" سیستم ایمنی که برای حفظ و رشد او لازم است کمک می کند بلکه همچنین نقش مهمی در آموزش پاسخهای ایمنی ایفا می کند."

همچنین دکتر جوئل وینستاک، رئیس بخش مطالعات معده و روده و بیماریهای مرتبط با آن در مرکز پزشکی تافتس بوستون به نیویورک تایمز می گوید " بچه هایی که در محیطهای فوق العاده تمیز رشد می کنند در معرض ارگانیزمی که به آنها کمک می کند مدارهای نظارتی ایمنی را رشد دهند، قرار نمی گیرند. بچه ها باید اجازه داشته باشند در خاک پابرهنه راه بروند، در خاک بازی کنند و هر ثانیه دستهایشان را تمیز نکنند." او اشاره می کند بچه هایی که در مزارع بزرگ می شوند و اغلب در معرض کرمها و ارگانیزمهایی که از حیوانات دیگر به وجود می آیند هستند، کمتر امکان مبتلا شدن به آلرژی و بیماریهای ایمنی را دارند.

به طور خلاصه: خوردن کمی غذای آلوده کمک می کند تا سیستم ایمنی سلامت بهتری را به وجود می آورد.