امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود دستگاه‌ها و ابزار‌های جدید در پزشکی، جراحی‌های زیادی به منظور ترمیم و زیبایی دستگاه تناسلی به خصوص برای بانوان مانند پرینورافی، واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)، مونس پلاستی، لابیاپلاستی، ماژورپلاستی و... به وجود آمده است. هر کدام به روش‌هایی توسط جراحان زنان انجام می‌شود. دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان، انواع جراحی‌های ترمیمی دستگاه تناسلی را می‌تواند برای شما انجام دهد. می‌توانید برای انجام جراحی و همچنین برای مشاوره به‌ ایشان مراجعه کرده و مشورت بگیرید.

چگونگی انجام جراحی های ترمیمی دستگاه تناسلی

چگونگی انجام جراحی های ترمیمی دستگاه تناسلی

جراحی‌های زیادی در خصوص ترمیم دستگاه تناسلی وجود دارد که اغلب زنان برای زیبایی و همچنین مشکلات به وجود آمده در ناحیه تناسلی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. هر کدام از این جراحی‌ها به روش‌هایی انجام می‌شوند. در زیر در مورد نحوه انجام برخی از این جراحی‌ها توضیح می‌دهیم.

  • پرینورافی

پزشک ابتدا بیمار را بیهوش کرده و یا بی‌حسی موضعی انجام می‌دهد. سپس برشی به شکل V یا الماسی شکل روی واژن ایجاد می‌کند. این برش از دهانه واژن تا بالای ناحیه مقعد می‌رسد. سپس پوست ناحیه برش را به عقب می‌برد و یا آن را در صورت لزوم می‌برد. برای بازسازی و ترمیم جراح، عضلات را در امتداد کف واژن کنار هم قرار می‌دهد و بافت‌ها و پوست‌های اضافی را می‌برد. وقتی سفتی و یا شلی که مد نظر بیمار بود ایجاد شد، جراح ناحیه را به خوبی تمیز کرده و سپس بخیه می‌زند. برای انجام ‌این نوع جراحی معمولاً ۳۰ دقیقه تا ۴۵ دقیقه زمان لازم است و حدود یک هفته دور نقاحت آن طول می‌کشد.

  • واژینوپلاستی 

واژینوپلاستی اکثر اوقات با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، اما اکثر بانوان برای راحتی، بیهوشی عمومی را ترجیح می‌دهند و از پزشک می‌خواهند از بیهوشی عمومی استفاده کند. بعد از بیهوشی، جراح پوست‌های اضافی اطراف واژن را می‌برد و یا با استفاده از لیزر از بین می‌برد. سپس از بخیه‌های قوی به منظور محکم کردن بافت شل زیر پوست در تمام ناحیه عمقی واژن استفاده می‌کند و همچنین بعد از مطمئن شدن از سفتی کانال واژن پوست مخاطی را بخیه می‌زند. اگر پوست خارجی واژن بیرون زدگی زیادی داشته باشد، جراح اندازه دهانه واژن را کاهش می‌دهد. این کار همچنین برای زیبایی بیشتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • مونس پلاستی 

جراح ابتدا دارو‌های آرامش‌بخش به فرد تزریق کرده و سپس بی‌حسی موضعی را برای بافت‌های زیر شکم و همچنین مونس پوبیس انجام می‌دهد. سپس قسمتی از زیر شکم که روی ناحیه تناسلی شما را پوشانده است، یک برش افقی ایجاد کرده و پوست اضافی و همچنین بافت چربی‌های موجود در آن ناحیه را با استفاده از چاقو‌های جراحی می‌برد و یا با استفاده از لیزر از بین می‌برد. بعد از آن جراح ناحیه مورد نظر را بخیه‌زده و با نوار‌های مخصوص می‌بندد.

  • لابیاپلاستی

در گذشته فقط یک روش برای انجام این جراحی وجود داشت، اما با پیشرفت تکنولوژی در زمینه پزشکی روش‌های دیگری نیز برای آن پدید آمد.
•    روش Trim جز پرکاربردترین روش جراحی لابیاپلاستی به شمار می‌رود که در آن قسمت‌های اضافی لابیامینور‌ها همان لبه‌های داخلی واژن به گونه‌ای برداشته شده و بخیه‌زده می‌شود که با لبه‌های بیرونی واژن یعنی لابیاماژور‌ها قرینه می‌شوند.
•    روش Deepithelialization، شبیه به جراحی Trim انجام شده با این تفاوت که بافتی که روی لابیامینور قرارگرفته توسط چاقو‌های جراحی بریده شده و یا با لیزر از بین می‌رود و بعد به آن بخیه‌زده می‌شود و بافت مرکزی درواقع از بین رفته و بافت زیرپوستی سالم می‌ماند.
•    در روش Wedeg نیز به بافت لایه زیرین غشای مخاطی لابیا دست نمی‌زنند و سالم می‌ماند، در واقع فقط ضخیم‌ترین قسمت لابیامینور برداشته شده و بخیه‌زده می‌شود.

  • ماژورپلاستی 

در این جراحی نیز جراح ابتدا بی‌حسی موضعی انجام داده و سپس قسمت‌های اضافی لابیاپاژور را با استفاده از چاقو‌های جراحی و یا لیزر از بین می‌برد تا چروک‌های موجود روی واژن از بین بروند و بعد جراح قسمت‌های اضافی را بخیه می‌زند. بخیه‌ها هم به صورت جذبی استفاده می‌شوند و نیاز به کشیدن ندارند. اگر جراح زنانی که این عمل زیبایی را انجام می‌دهد ماهر باشد و مهارت کافی داشته باشد از نخ‌هایی استفاده می‌کند که جای بخیه‌ها روی ناحیه مورد نظر باقی نماند. حدود یک ساعت نیز برای انجام این جراحی وقت نیاز است؛ اما اگر با جراحی‌های دیگر انجام شود زمان بیشتری می‌گیرد.
انجام جراحی های ترمیمی دستگاه تناسلی با دکتر ویدا یوسفیان
دکتر ویدا یوسفیان یکی از جراحان و متخصصان زنان در تهران است که انواع جراحی‌های ترمیمی دستگاه تناسلی را می‌تواند برای شما انجام دهد. می‌توانید برای انجام این نوع جراحی‌ها برای مشاوره و ویزیت به ‌ایشان مراجعه کرده و پس از مشورت با ‌ایشان و آشنایی با تمام جوانب آن، از او بخواهید که جراحی‌های ترمیمی متناسب با مشکل دستگاه تناسلی شما برایتان انجام دهد.

سخن پایانی

دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی با بورد تخصصی از دانشگاه تهران، علاوه برای انجام کلیه جراحی‌های ترمیمی دستگاه تناسلی و همچنین ادراری زنان، خدمات دیگری نیز مانند جراحی‌های زیبایی و درمانی زنان، سونوگرافی رایگان، مشاوره قبل و بعد از بارداری و تنظیم خانواده، پریناتولوژیNST، جراحی شلی، افتادگی کف لگن و جوانسازی با لیزر، کلیه جراحی‌های ترمیمی دستگاه تناسلی و ادراری زنان، درمان نازایی، IUI، IVF، تعیین جنسیت جنین، سونوگرافی واژینال، آبدومینال، داپلر، لاپاروسکوپی، زایمان خصوصی، بدون درد و سزارین در بهترین مراکز بیمارستانی، پیشگیری و درمان سرطان‌های زنان و سقط‌های مکرر و درمان‌گر گرفتگی یائسگی و واریس‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد. ویزیت برای کارمندان رده بالای صدا و سیما رایگان است و طرف قرارداد با بیمه‌های تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح، خدمات درمانی و با بیمارستان‌های پارسیان، پیامبران، طوس، گاندی، غیاثی، پارسا، مفرح، مصطفی خمینی است. مطب صبح‌ها ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها ۱۶ تا ۲۰ باز است، با تعیین وقت قبلی می‌توانید مراجعه کنید.
راه های ارتباطی
آدرس : تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی، ۱۸ متری مطهری، پلاک ۱۶۸، بالای داروخانه دکتر مشرف
شماره‌های تلفن :  ۰۲۱-۲۲۰۷۴۰۶۵

 ۰۹۳۷۰۷۸۶۶۳۷