با پیشترفت علم در حوزه پزشکی و همچنین ورود ابزار‌های جدید به صنعت پزشکی، جراحی‌هایی زیادی برای زیبایی و همچنین درمان زنان به وجود آمده است که به منظور ترمیم و زیبایی در ناحیه واژینال و آلت تناسلی انجام می‌شود. این جراحی‌ها انواع گوناگونی مانند لابیاپلاستی، واژینوپلاستی و... داشته که توسط جراح‌های زنان خبره و کاربلد متناسب با مشکل هر فرد انجام می‌شود. دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان واقع در تهران، یکی از بهترین جراحان در زمینه جراحی‌های ترمیمی، زیبایی و درمانی زنان است که می‌توانید برای انجام این نوع عمل‌ها به ‌ایشان مراجعه کنید.

انواع جراحی های زیبایی و درمانی در زنان

انواع جراحی های زیبایی و درمانی در زنان

زنان برای ترمیم و رفع نواقصی که در ناحیه واژن آن‌ها اتفاق افتاده است از این جراحی‌ها استفاده می‌کنند. این نوع جراحی‌ها انواع گوناگونی مانند پرینورافی، واژینوپلاستی(تنگ کردن واژن)، مونس پلاستی، لابیاپلاستی، ماژورپلاستی دارد و همچنین برای بهبود تغییر رنگ ایجاد شده در نواحی واژن و اطراف آن انجام می‌شود. این نوع جراحی‌ها طبق مشکل ایجاد شده برای هر فرد توسط جراح‌های زنان خبره و کاربلد انجام می‌شود. قبل از انجام جراحی نیز باید از جراح خود بخواهید در مورد تمام جوانب انجام این عمل‌ها با شما صحبت کنند.

  • جراحی پرینورافی

پرینورافی، درمانی است که برای ترمیم و همچنین مشکلاتی که در واژن زنان پدید می‌آید استفاده می‌شود. پرینورافی بیشتر برای درمان ناحیه پرینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع به حد فاصل واژن تا مقعد پرینه گفته می‌شود که ممکن است دچار مشکلاتی شود. برای درمان معمولاً از لیز‌های مخصوص استفاده می‌شود و می‌توان گفت ایمن بوده و عارضه خطرناکی را برای فرد به وجود نمی‌آورد. این عمل را می‌توان برای شکل بهتر ناحیه تناسلی با جراحی لابیاپلاستی نیز انجام داد. پرینورافی در واقع تمام مشکلات نظیر نواقص ژنیتیکی، پارگی پرینه، عفونت‌های مکرر و همچنین مشکلات مربوط به ارگاسم را درمان می‌کند.

  • جراحی واژینوپلاستی

واژینوپلاستی، برای سفت کردن و ترمیم کانال واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً زنان بعد از زایمان طبیعی به‌دلیل شل شدن واژن از این جراحی به منظور ترمیم ساختار واژن خود و همچنین بیماری‌های کف لگن استفاده می‌کنند. اگر واژن بیش اندازه افتاده شود و بافت واژن هم بیش از اندازه سست شود، متخصصان زنان، تنگ کردن واژن را با واژینوپلاستی به صورت جراحی انجام می‌دهند؛ اما اگر این مشکلات خفیف باشد جراحان از لیزر برای درمان استفاده می‌کنند که عوارض کمتری را نیز پدید می‌آورد.
 زنانی که با نواقص مادرزادی نیز روبه‌رو هستند این جراحی می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد. این عمل حتی برای درمان بی‌اختیاری ادرار، بهبود رابطه زناشویی و همچنین تقویت عضلات پرینه مناسب است. مدت این جراحی نیز بسته به مشکل هر فرد بوده و حدود ۱ تا ۲ ساعت زمان می‌برد.

  • جراحی مونس پلاستی

زمانی که به‌دلیل افتادگی پوست و افزایش وزن برآمدگی‌ در واژن پدید می‌آید از مونس پلاستی همراه با لابیاپلاستی استفاده می‌شود. مونس پلاستی یک نوع جراحی پلاستیک بوده که چربی‌های شکم که روی ناحیه تناسلی افتاده و چهره بدی را ایجاد می‌کند را برداشته و از بین می‌برد. افرادی که دچار بیماری هیمورئید هستند و می‌خواهند از لیز برای درمان استفاده کنند، نیز می‌توانند پس از بررسی وسعت بیماری آن‌ها توسط پزشک و همچنین نظر پزشک، همزمان مونس پلاستی را انجام دهند. پزشک برای بهبودی سریع کرم‌هایی برای فرد تجویز می‌کند که باید برای بهبودی از آن‌ها استفاده کند و بهتر است برای بهبودی بهتر دو ماه از فعالیت‌های سنگین پرهیز شود.

  • جراحی لابیاپلاستی

این عمل برای جوان‌سازی واژن و همچنین زیبایی آن کاربرد دارد. جراحی لابیاپلاستی به منظور اصلاح فرم واژن انجام شده و پزشک بخشی از لبه‌های بیرونی (لابیاماژور) و لبه‌های درونی (لابیامینور) واژن را برش می‌دهد. تمرکز جراح بیشتر در لبه‌های درونی واژن است که جز چین‌های نزدیک به کلیتوریس به شمار ‌می‌روند، که ظاهر بهتری برای واژن پدید آورد. در واقع زنان برای کاهش اندازه لبه‌های داخلی که در زیر قسمت لایه‌های بیرونی آویزان نشوند، برای تقارن لابیاماژور و لابیامینور و همچنین رفع عفونت‌های واژینالی از این عمل استفاده می‌کنند.

  • جراحی ماژورپلاستی

این جراحی نیز مانند جراحی لابیاپلاستی بوده، اما تمرکز پزشک روی لایه‌های بیرونی واژن یعنی لابیاماژور است. زنان معمولاً به‌دلیل ژنتیک و افزایش سن و... که سبب افتادگی و چروک شدن و آویزان شدن ناحیه تناسلی می‌شود به این عمل روی می‌آورند. این را باید در نظر داشته باشید که لبه‌های واژن معمولاً استاندارد دقیقی ندارد و برای هر فرد متفاوت است. زمانی می‌توانید از این جراحی استفاده کنید که ناحیه تناسلی شما ظاهر بدی داشته و از نرمال بودن خارج شده است و در رابطه جنسی شما تداخل ایجاد می‌کند. در صورت انجام این عمل زنان از شر عفونت‌های واژینال و تیرگی واژن نیز خلاص می‌شوند و به افزایش لذت جنسی و همچنین جوان و شاداب شدن ناحیه تناسلی آن‌ها نیز کمک می‌کند.

انجام جراحی های زیبایی و درمانی با دکتر ویدا یوسفیان

دکتر ویدا یوسفیان یکی از بهترین جراح‌ها و متخصص زنان در تهران، واقع در شهرک غرب است. انواع جراحی‌های زیبایی و درمانی زنان را به بهترین نحو برای شما انجام می‌دهد شما می‌توانید برای انجام این نوع جراحی‌ها به مطب ‌ایشان مراجعه کرده و پس از ویزیت و مشورت کردن با او و همچنین آشنایی با تمام جوانب جراحی توسط ‌ایشان، جراحی را نزد او انجام دهید.

سخن پایانی

دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی با بورد تخصصی از دانشگاه تهران، علاوه برای جراحی‌های ترمیمی، زیبایی و درمانی، خدمات دیگری نیز مانند سونوگرافی رایگان، مشاوره قبل و بعد از بارداری و تنظیم خانواده، پریناتولوژیNST، جراحی شلی، افتادگی کف لگن و جوانسازی با لیزر، کلیه جراحی‌های ترمیمی دستگاه تناسلی و ادراری زنان، درمان نازایی، IUI، IVF، تعیین جنسیت جنین، سونوگرافی واژینال، آبدومینال، داپلر، لاپاروسکوپی، زایمان خصوصی، بدون درد و سزارین در بهترین مراکز بیمارستانی، پیشگیری و درمان سرطان‌های زنان و سقط‌های مکرر و درمان‌گر گرفتگی یائسگی و واریس‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد. ویزیت برای کارمندان رده بالای صدا و سیما رایگان است و طرف قرارداد با بیمه‌های تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح، خدمات درمانی و با بیمارستان‌های پارسیان، پیامبران، طوس، گاندی، غیاثی، پارسا، مفرح، مصطفی خمینی است. مطب صبح‌ها ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها ۱۶ تا ۲۰ باز است، با تعیین وقت قبلی می‌توانید مراجعه کنید.
راه های ارتباطی
آدرس : تهران، شهرک غرب، بلوارفرحزادی، ۱۸ متری مطهری، پلاک ۱۶۸، بالای داروخانه دکتر مشرف
شماره‌های تلفن :۰۲۱-۲۲۰۷۴۰۶۵

 ۰۹۳۷۰۷۸۶۶۳۷