سمعک، یکی از دستگاه‌های موجود برای بهبود شنوایی افراد به‌حساب می‌آید که افراد کم‌شنوا از آن بهره می‌برند. این دستگاه الکترونیکی در ابعاد کوچک تولید می‌شود که با تقویت امواج صوت، فرد کم‌شنوا را به سمت شنیدن صداها سوق دهد. سمعک‌ها را جزو وسایل پزشکی درنظر می‌گیرند و انواع مختلفی را به خود اختصاص می‌دهند. در حقیقت سمعک می‌تواند حس عصبی مغز که به انتقال صوت و شنیدن مرتبط است را تحریک نماید و به واسطه همین موضوع، کم‌شنوایی را از بین ببرد. زمانی که از سمعک استفاده می‌شود، افراد می‌توانند همانند دیگر انسان‌ها بشنوند و نسبت به واکنش‌های محیطی واکنش نشان دهند. صدمات شدیدی به گوش و شنوایی برخی افراد وارد شده که در این صورت ممکن است سمعک نتواند کارایی مطلوبی از خود نشان دهد. سمعک مناسب برای من کدام است؟ یکی از سوالات پرتکرار که باید پاسخی مناسب به آن داد تا بهترین سمعک را در میان این تنوع پیدا کرد.

خرید انواع سمعک

انواع سمعک با سمعک آلفا

تنوع سمعک‌های موجود بسیار است و فرد باید با توجه به میزان شنوایی و شرایط خود، با هماهنگی و مشورت پزشک بهترین سمعک را انتخاب نماید. در ادامه به انواع سمعک‌های موجود می‌پردازیم.

  • سمعک آنالوگ

اولین و ابتدایی‌ترین سمعک موجود در بازار به سمعک آنالوگ اختصاص دارد. سمعک آنالوگ می‌تواند صداهای موجود را تقویت و باعث افزایش اصوات محیطی شود. با استفاده از سمعک آنالوگ هیچ تفکیکی میان اصوات اتفاق نمی‌افتد؛ یعنی اگر هم تلویزیون و هم صدای افراد وجود داشته باشد، می‌توانید به خوبی این صداها را از هم تشخیص دهید. سمعک‌های آنالوگ در حال حاضر منسوخ شده‌اند و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

  • سمعک دیجیتال

در سمعک دیجیتال از فناوری جدیدتری بهره برده شده و تقویت صدا در این نوع سمعک بهتر و واضح‌تر است. سمعک دیجیتال از فناوری اتصال به تجهیزات الکتریکی نظیر تلویزیون و... برخوردار است و می‌تواند فرکانس‌های صوتی اضافی را از بین ببرد. این نوع سمعک‌ها در سه دسته دیجیتال معمولی، پیشرفته و هوشمند تقسیم‌بندی می‌شوند.

سمعک هوشمند در مجموعه سمعک آلفا

سمعک‌های هوشمند در مجموعه سمعک آلفا و در بازار یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین‌ها به‌شمار می‌آیند که برجسته‌ترین ویژگی این دستگاه این است که می‌تواند باعث کاهش فشار از روی مغز شود؛ یعنی افراد کم‌شنوا زمانی که صدای دیگری وجود داشته باشد مجبور نیستند که انرژی بیشتری برای شنیدن مکالمه هدر دهند. در سمعک‌های هوشمند می‌توانید از قابلیت بلوتوث و اتصال به سایر دستگاه‌ها بهره ببرید. در این شرایط افراد می‌توانند به راحتی به گوشی همراه خود متصل شوند و از گوش دادن به موسیقی، تماس تلفنی و... بهره ببرند. از دیگر مزایای بی‌نظیر سمعک هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.
•    تنظیمات مکان
•    کاهش باد
•    قابلیت گرفتن تماس
•    تمرکز بر گفتار
•    گوش دادن موسیقی و صدای تلویزیون
•    کنترل سمعک با استفاده از برنامه‌های هوشمند
•    اتصال سمعک به خانه‌های هوشمند

سمعک استخوانی

اگر سمعکی در قسمت پشتی گوش قرار بگیرد را سمعک استخوانی می‌گویند. این سمعک نیز همانند دیگر سمعک‌های موجود می‌تواند صدای اطراف را تقویت نماید تا شخص بتواند به خوبی بشنود. سمعک‌های استخوانی صدا را به ارتعاشات خاص تبدیل می‌کند و باعث تحریک عصب‌های شنوایی افراد می‌شوند. سمعک‌های استخوانی روش انتقال صدای متفاوتی دارند و از این رو همه افراد نمی‌توانند از آن بهره ببرند. این سمعک‌ها دو دسته سمعک‌های پشت گوشی و سمعک‌های داخل گوشی را شامل می‌شوند. با توجه به کاربری متفاوتی که وجود دارد، تنها پزشک متخصص می‌تواند افراد مناسب برای این نوع سمعک را تشخیص دهد. 

سمعک نامرئی

با توجه به نامی که بر روی سمعک نامرئی گذاشته شده است، سمعک نامرئی به طور کامل در داخل گوش قرار می‌گیرد و افراد متوجه وجود سمعک نمی‌شوند. افرادی که کم‌شنوایی متوسط تا ملایم دارند می‌توانند از سمعک نامرئی بهره ببرند. با توجه به این موضوع، همه افراد نمی‌توانند از سمعک نامرئی استفاده کنند و باید قبل از خرید این نوع سمعک با پزشک مربوطه مشورت نمایند. 

سمعک مناسب برای من کدام است؟

با توجه به وجود تنوع در میان سمعک‌های موجود باید در ابتدای امر به شرایط خود توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین سمعک را انتخاب کنید. در حالت کلی نمی‌توان گفت که هر فرد چه سمعکی را می‌تواند مورد استفاده قرار دهد. با بررسی شرایط شما توسط پزشک مربوطه می‌توان بهترین مورد را انتخاب و تهیه نمود. برخی افراد بنا بر شرایطی که دارند و میزان شنوایی تعیین شده نمی‌توانند از برخی سمعک‌ها بهره ببرند. برای مثال افرادی که شنوایی کمی دارند، نمی‌توانند از سمعک نامرئی استفاده کنند.

سمعک مناسب برای من کدام است؟

سخن پایانی

مجموعه سمعک آلفا آماده خدمت‌رسانی به افراد است تا بتوانند در زمانی کوتاه از سمعکی عالی بهره ببرند یا از خدمات سمعک بهره‌مند شوند. دفتر ارزیابی شنوایی سمعک آلفا خدمات مختلفی نظیر نمایندگی فروش سمعک برند زیمنس آلمان، اتیکن و ویدکس دانمارک، فوناک سوئیس، سابقه کاری بالا در بیمارستان و مراکز خصوصی، تعویض سمعک نو با کهنه، تحویل سمعک در همان روز بدون نیاز به قالب‌گیری، عرضه سمعک نامریی، شارژی، داخل گوشی، OAE- ABR- ECOCHG- VEMP- ASSR -AUDIOMETRY- TYMPANOMETRY-  تست رفتاری کودک، آزمون‌های الکتروفیزیولوژیک و... را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در این مجموعه به صورت نقد و اقساط و با ارائه چک بانکی از خریدی ایمن و عالی بهره ببرید و به محصولی باکیفیت دست یابید. 
آدرس:
گاندی شمالی، تقاطع خیابان شریفی، روبروی کلانتری ۱۰۳، ساختمان پزشکان گاندی، پلاک ۸، واحد ۱
شماره تماس:
 ۰۲۱-۸۸۶۷۴۸۸۶
اینستاگرام
samakalpha