اگر تصادف کرده اید یا صدمه شدیدی به خودرو شما وارد شده است احتمالا نیاز به صافکاری پیدا خواهید کرد. صافکاری بدنه خودرو نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد که باید توسط افراد و تکنسین های متخصص انجام گیرد. این فرآیند  در واقع برای بازگرداندن ظاهر اصلی خودرو انجام میپذیرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا  اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما بگذاریم. 

چه مدت زمانی معمولا برای تعمیرات بدنه خودرو نیاز است؟ 

صافکاری شامل چه اقداماتی است؟ 

صافکاری خودرو میتواند شامل  موارد زیر باشد: 
 
• آماده سازی بدنه:در این فرآیند قسمت های رنگ و پوشش های آسیب دیده برداشته میشود. همچنین با مواد قسمت هایی که حفره و کج شده پر میگردد.و در مرحله آخر برای صاف کردن سطح سمباده زده میشود. 
• فرم دهی قطعات:با استفاده از ابزارهای بروز و تخصصی  قطعاتی که دچار آسیب شده اند به شکل اولیه خود برمیگردند. 
• جوشکاری و پیکربندی:اگر قطعی بود که نیاز به تعویض داشت تعویض میگردد. پس از آن قطعات تعویضی را به بدنه جوش میدهند و شکل اصلی بدنه خودرو را بازسازی مینمایند. 
• رنگ آمیزی:قسمت هایی از خودرو که رنگ خود را از دست داده اند توسط رنگ مخصوص پوشش داده میشوند. 

چه مدت زمانی معمولا برای تعمیرات بدنه خودرو نیاز است؟ 

اگر قصد صافکاری خودرو خود را دارید شاید سوالی که ذهنتان را مشغول کرده است این باشد که چه مدت زمانی برای انجام صافکاری لازم است. به طور کلی تعیین زمان بسته به شدت آسیب دارد: 
 
تعمیرات جزیی مانند پاکسازی بدنه،تعویض قطعه یا روتوش رنگ معمولا ۱تا ۳روز کاری زمان احتیاج دارد. برای تعمیرات متوسط مانند صافکاری و رنگ آمیزی چند قطعه ممکن است ۵تا ۱۰روز کاری زمان احتیاج باشد. و در آخر برای تعمیرات کلی مانند تصادفات شدید با آسیب زیاد به بدنه خودرو ۲تا۴ هفته زمان لازم دارید. به طور کلی عواملی که این مدت زمان را تعیین میکند میزان آسیب و قطعاتی که آسیب دیده اند،حجم کار در تعمیر گاهی که به آن مراجعه میکنید،میزان پیچیدگی تعمیرات،و تخصص و مهارت تکنسین ها است. 
بنابراین برآورد دقیق زمان بسته به مواردی که گفته شد متفاوت است و در برخی موارد ممکن است زمان از حدودهای گفته شده خارج باشد. 

آیا صافکاری روی ارزش نهایی خودرو تاثیر گذار است؟ 

بله انجام صافکاری تاثیر بسیار زیادی روی ارزش نهایی خودرو شما دارد: 

ظاهر خودرو 

صافکاری به شما کمک میکند که پس از آسیب به خودرو‌آن را به شکل سابق خود برگردانید . بدیهی است که خودروهایی با ظاهر فرسوده ارزش کمتری دارند. 

ایمن و ساختار خودرو 

صافکاری به خودرو شما کمک میکند که به ساختار اصلی خود برگردد و ایمن شود.همین مورد باعث میشود اعتماد خریدار افزایش یابد. 

حفظ ارزش 

اگر خودرو شما صافکاری مناسبی شده باشد در طول زمان ارزش آن بهتر حفظ میگردد و خریدار به این خودرو ها اعتماد بیشتری میکنند. 

هزینه تعمیر 

خودروهایی که صافکاری شده اند معمولا نیاز به تعمیرات بعدی ندارند که این مورد مورد توجه خریدار قرار خواهد گرفت. 
 
به صورت کلی صافکاری یک فرآیند حیاتی برای حفظ ارزش خودرو است پس آن را جدی بگیرید و به یک مرکز مطمئن برای انجام آن مراجعه نمایید. 

چگونه می‌توانم کیفیت صافکاری را ارزیابی کنم؟ 

اگر پس از انجام صافکاری میخواهید کیفیت انجام آن را بررسی نمایید چند مورد است که میتوانید به آنها توجه کنید: 
 
1. بررسی ظاهری مانند بررسی دقیق بدنه برای پیدا کردن نشانه ای از تصادف یا صدمه وارده، دقت کنید که رنگ در قسمت های مختلف بدنه کاملا مشابه باشد و سطح بین بدنه درز بین قطعات تراز باشد. 
2. بررسی کیفیت پرداخت رنگ که شامل بررسی دقیق‌ این مورد که رنگ در همه نقاط به صورت یکنواخت انجام شده باشد همچنین دقت کنید خراش،دانه های رنگ و جلای نامناسب وجود نداشته باشد. هم چنین میزان صافی رنگ و بازتاب نور را مورد بررسی قرار دهید. 
3. بررسی عملکرد درب و قطعات متحرک مانند بررسی باز و بسته شدن روان درب و عملکرد درست قطعاتی مثل شیسه بالابر ها. 
4. در مرحله آخر حتما با ماشین خود مسافتی را رانندگی کنید تا بتوانید تنظیم هندلینگ و نبود صدا و لرزش غیر عادی را ارزیابی کنید.هم چنین دقت کنید در زمان رانندگی کشیدگی یا انحراف غیر عادی رخ ندهد. 
انجام تمامی مواردی که گفته شد به شما کمک خواهد کرد که بتوانید کار صافکار را ارزیابی نمایید. هر چه مواردی که گفته شد کمتر باشد به همان اندازه کیفیت صاف کاری بالا خواهد بود 

چگونه می‌توانم کیفیت صافکاری را ارزیابی کنم؟ 

انجام خدمات صافکاری خودرو در نمایندگی نصیرزاده 

صافکاری خودرو یک کار تخصصی و حرفه ایست که برای برگرداندن ظاهر خودرو پس از آسیب های جدی به بدنه اصلی انجام میشود. انجام این خدمات نیازمند نکنسینی است که تبحر و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد زیرا تاثیر زیادی بر روی ارزش نهایی خودرو شما و هزینه تعمیرات آن در آینده خواهد داشت. اگر ساکن تهران هستید و نمیدانید برای انجام خدمات تخصصی خودروی خود کجا بروید یکی از بهترین مراکز نمایندگی کرمان موتور است . این مرکز مجهز به شاسی کش و میزان فرمان 3d است که میتواند فرآیند صافکاری خودرو شما را سریعتر و با کیفیت تر انجام دهد. 
البته در این مرکز خدمات دیگری مانند سرامیک بدنه رفع کلیه خطوط روی بدنه  
کارشناسی رنگ و فنی خودرو  
انجام کلیه امور نقاشی ( مجهز به اتاق رنگ کوره ای و خشک کن موضعی ) 
دستگاه تست و شارژ گاز کولر اتوماتیک ایتالیایی 
دستگاه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک  
دستگاه تست پاشش و شستشوی انژکتور به صورت التراسونیک  
دستگاه شستشوی قطعات موتوری  
مجهز به کارواش داخل و بیرون خودرو جهت خودرو های تعمیراتی  
دارای دستگاه عیب یاب با قابلیت عیب یابی کلیه خودرو ها 
کلیه تعمیرات خودروهای گروه سایپا 
کلیه تعمیرات خودروهای چینی گروه کرمان موتور 
کلیه تعمیرات خودروهای هیوندایی گروه کرمان موتور و غیره هم انجام میگیرد. 
  برای ارتباط با این مرکز از راه های زیر اقدام نمایید: 
 
سعادت آباد، میدان فرهنگ، بلوار ۲۴ متری، انتهای یکم شرقی ، مجتمع خودرویی دشت بهشت مسیریابی  

 ۰۲۱-۲۶۴۱۶۲۱۷ ۰۲۱-۲۶۴۱۶۲۱۴ ۰۲۱-۲۶۴۱۷۳۲۰ ۰۲۱-۲۶۴۱۷۵۴۰ ۰۲۱-۲۶۴۱۷۴۸۰

 ۰۹۹۳۶۰۴۰۵۱۵

وبسایت :  nasrkhodro.com