اگر قالی ابریشمی دارید که نیاز به شستشو دارد باید بدانید شستن این جنس از پارچه نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد که بهتر است به متخصص اینکار سپرده شود. در ادامه نکاتی که باید در شستشوی قالی ابریشم مورد توجه قرار داد را به شما خواهیم گفت پس با ما همراه باشید. 

چه مدت باید بین شستشوهای قالی ابریشم فاصله باشد؟ 

مراحل شستشوی قالی ابریشم 

برای شستن قالی ابریشم لازم است مراحل زیر طی شود: 
۱.بررسی کلی قالی 
ابتدا قالی به خوبی بررسی میشود تا پارگی،آسیب یا پوسیدگی در صورت وجود شناسایی شود. همچنین لازم است جنس نوع ابریشم و الیاف مورد وارسی قرار گیرد. 
 
۲.گردگیری 
در مرحله بعدی لازم است با استفاده از جارو برقی یا فرچه که باید نرم باشد قالی را از هر نوع گرد و غبار پاک میکنند. 
 
۳.لکه زدایی 
ابتدا لکه ها و نوع آن(چربی،رنگ و..)شناسایی شده و پس از آن با استفاده از مواد مخصوص که باید حتما به گونه ای باشد که به بافت فرش آسیبی وارد نگردد لکه را داک میکنند. 
 
۴.شستشو  
برای اینکه از آسیب به الیاف و رنگ قالی جلوگیری شود شستشو باید با آب سرد صورت بگیرد. پس از آن از شوینده های مخصوص و ملایم برای شستن قالی استفاده میشود. 
 
۵.آبکشی 
پس از شستشوی تخصصی، قالی باید به خوبی آبکشی شود تا هیچ گونه مواد شوینده ای در آن باقی نمایند. 
 
۶.خشک کردن 
برای خشک کردن این نوع قالی باید آن را در سایه به گونه ای که نور مستقیم خورشید به آن نتابد پهن کرد. در این مرحله میشو برای اینکه سرعت خشک کردن را تسریع بخشید از فن های خنک کننده استفاده کرد. 
 
۷.براشینگ کردن 
پس از اینکه قالی به خوبی خشک شد با یک فرچه نرم روی آن میکشند تا پرز ها به حالت طبیعی خود برگردند. 
 
۸.نگهداری 
دقت کنید که باید قالی را به دور از رطوبت نگه دارید تا دچار پوسیدگی نگردد همچنین قرار دادن اجسام سنگین روی آن میتواند باعث آسیب به بافت فرش شود. 

نکاتی که در شستن قالی ابریشم باید رعایت شود 

شستن قالی ابریشم نیاز به تخصص ویژه ای دارد زیرا ممکن است در زمان شستن باعث آسیب به بافت و رنگ آن شوید. در ادامه نکاتی را که لازم است رعایت کنیم برایتان آورده ایم: 

مشاوره با متخصص

 بهترین کاری که قبل از شستن قالی خود میتوانید انجام دهید مشورت با یک متخصص در این زمینه است تا بتواند با توجه به نوع الیاف قالی شما بهترین پیشنهاد را بدهد. 

آزمایش رنگ 

مورد دیگری که حتما باید آن را تست کنید این است که اطمینان حاصل نمایید که قالی رنگ دهی نداشته باشد. 

استفاده از آب سرد

سعی کنید در زمان شست و شو به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب به بافت و رنگ قالی شما شود. بهترین گزینه آب سرد است. 

شوینده مناسب  

سعی کنید از شوینده های مخصوص قالی ابریشم و با شوینده های ماایم استفاده کنید که رنگ نداشته باشند. زیرا اگر شوینده مورد استفاده شما مواد شیمیایی خیلی قوی داشته باشد به بافت فرش آسیب وارد خواهد کرد. 

شستشوی ملایم  

مورد بعدی که لازم است به آن دقت کنیم شستن ملایم قالیست. به هیچ عنوان آن را چنگ نزدنید و از خشونت برای شستن استفاده نکنید. 

خشک کردن 

همانطور که در بالا گفته شد قالی را باید در سایه و بدور از نور مستقیم آفتاب خشک کنید. 

نگهداری منظم  

از قالی خود به خوبی نگهداری کنید و به صورت مرتب آن را جارو بزنید تا از گرد و غبار پاک شود. 

چه مدت باید بین شستشوهای قالی ابریشم فاصله باشد؟ 

به صورت کلی بازم است بین مدت زمان های شستن قالی ابریشم ۳تا ۵سال رمان باشد ولی این مدت میتواند به دلیل عوامل زیر تغییر کند: 
• بستگی دارد که قالی چقدر استفاده میشود برای موال اگر در یک محل پر رفت و آمد پهن شده باشد ممکن است به شستشوی بیشتری مثلا هر ۲تا ۳سال نیاز باشد. 
• مورد بعدی که در این امر اثر گذار است میران گرد و غبار و آلودگی است که اگر قالی در محیطی با این شرایط باشد مطمئنا لازم است به مدت زمان کمتری شسته شود. 
• اگر جزو افرادی هستید که به خوبی از قالی خود نگهداری میکنید و به صورت مرتب آن را جارو میزنید میتوانید مدت زمان طولانی تری برای شستسو در نظر بگیرید. 
• اگر بر روی قالی لک دیدید یا حس کردید تغییر رنگ ایجاد شده لازم است سریعا به شستن آن اقدام نمایید. 

چه نوع مواد شوینده‌ای برای قالی ابریشم مناسب است؟ 

اگر میخواهید بدانید کدام شوینده ها برای شستن قالی ابریشم مناسب تر هستند در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد: 
• شوینده هایی مایه با فرمولاسیون ملایم که برای قالی های ایریشمی تولید شده اند. 
• مورد دیگری که در این مورد میتوانید استفاده کنید صابون های گیاهی و طبیعی بدون مواد شیمیایی قوی هستند. 
• میتوانید با احتیاط و با دقت برای از بین بردن لکه های کوچک و بوی نامطبوع از سرکه سفید استفاده کنید.
• حتی میتوانید قالی خود را تنها با آب سر آبکشی نمایید ،این مورد میتواند تا حدی آلیودکی را از قالی شما بزداید  
• اگر قالیتان دارای لکه های سخت و مقاوم است میتوانید از مواد شوینده آنزیم دار استفاده کنید البته باید با احتیاط استفاده شود. 

چه نوع مواد شوینده‌ای برای قالی ابریشم مناسب است؟ 

قالیشویی بانو متخصص در شستشوی قالی ابریشم  

همانطور که ابتدای مطلب گفته شد بهترین راه برای شستن قالی ابریشم سپردن آن به یک متخصص که بدون نگرانی از آسیب و رنگ رفتگی ، لکه زدایی و تمیز گردد. 
قالیشویی بانو با داشتن ۳۱سال سابقه فعالیت تمامی خدمات اعم از شستشوی فرش ،مبل،مرمت،بازسازی،ریشه زنی،شستن فرش های دستبافت با دستگاه مخصوص،شستشوی قالی ابریشم و… را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت انجام میدهد. 
اگر در دریافت  فرش شسته شده خود عجله دارید نگران نباشید زیرا تحویل ۴۸ ساعته بدون تعطیلی به صورت لول شده،اتو شده و با کاور تحویل شما میگردد. 
نکته مثبت این قالیشویی دادن ضمانت کتبی به شماست همچنین به مدت محدود دارای تخفیف ۵۰درصد بر روی شستن و ضد باکتریال کردن فرش و مبل است که میتوانید از طریق راه های ارتباطی زیر همین الان درخواست خود را ثبت نمایید. 
 
ستارخان، خیابان خسرو جنوبی، نبش کوچه قدیانی، پلاک ۷۰ 

 ۰۲۱-۲۲۴۰۴۸۷۹ ۰۲۱-۲۲۴۰۴۹۲۳ ۰۲۱-۲۲۱۷۳۶۰۹ ۰۲۱-۸۸۳۶۶۸۶۸ ۰۲۱-۴۴۲۴۶۰۵۴ ۰۲۱-۴۴۴۴۰۱۷۵ ۰۲۱-۷۷۷۲۵۰۹۵ ۰۲۱-۷۷۷۲۴۶۲۶

 ۰۹۱۲۳۴۳۱۲۳۳

وبسایت : https://ghalishooiebanoo.com/