همانطور که میدانید با گذشت زمان و بروز شدن مد و فشن تعییرات زیادی را در مدل لباس پوشیدن بانوان شاهد هستیم . این صنعت به صورت مداوم در حال تغییر است و میتواند متاثر از عوامل مختلفی مانند فرهنگ،فناوری ،هنر و نیازهای جامعه باشد. 

تاثیر فشن در پوشاک زنانه 

تاثیر فشن در پوشاک زنانه 

تغییر مد و فشن تاثیر بسیار زیادی بر استایل بانوان دارد و ابعاد مختلفی را در بر میگیرد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد: 

  • تغییر در سبک و سلیقه 

فشن  در هر دوره در حال تغییر است و همین امر باعث میشود که بانوان بخواهند کاملا مطابق مد روز بوده و ترندترین استایل ها را امتحان کنند و دائما در حال بروزرسانی کمد لباس های خود باشند.  

  • افزایش تنوع 

مورد دیگری که فشن در آن تاثیر گذار است انتخاب پارچه ‌و الگوها در شکل ها و رنگ های مختلف است . که زنان میتوانند مطابق با سلیقه،فرهنگ و سن خود بهترین گزینه را انتخاب نمایند. 

  • تاثیر اجتماعی و فرهنگی 

مورد دیگری که در رابطه با مد وجود دارد بیان وضعیت اجتماعی و فرهنگی به وسیله  آن است . پوشاک بانوان میتواند نمایانر قدرت،استقلال و هویت فرهنگی آنها باشد. این موردی است که بسیاری از طراحان مد آن را مورد توجه قرار میدهند. 

  • تاثیر بر اعتماد به نفس 

پوشیدن لباس های مد روز میتواند تاثیر زیادی بر روی اعتماد به نفس شما داشته باشد. لباسهایی کاملا ترند که مطابق با استانداردهای روز باشند احساس خوبی در شما ایجاد خواهند کرد.  

  • بازاریابی و تبلیغات 

فشن به شدت تحت تاثیر تبلیغات و بازاریابی است. برندهای بسیاری سعی میکنند با استفاده از استرارژی های مختلف مشتریان بسیاری را جذب نمایند و این مورد بر روی انتخاب لباس توسط زنان بسیار تاثیر گذار است. 

  • محیط زیست  

با گذشت زمان و توجه بیشتر به مسائل زیست محیطی در فشن نیز این مورد به بحثی داغ تبدیل شده و سعی میشود بیشتر از موادی برای تولید لباس استفاده کرد که آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود. 

پروند موثر بر فشن لباس زنانه  

همانطور که میدانید فشن به سرعت در حال تعییر و تحول است و روند های مختلفی بر روی آن تاثیر گذار خواهد بود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره میکنیم : 
1. استایل های راحت 
موردی که در فشن شاهد آن هستیم پرداختن به لباسهای راحت و غیر رسمی مانند هودی و شلوارهای گشاد است که به خوبی راحتی خانم ها را فراهم میکند. 
2. رنگ های شاد و زنده 
استفاده از رنگ های شاد و زنده که حس نشاط و سرزندگی را منتقل میکنند و میتوان آن ها را برای ایجاد کنتراست با رنگ های دیگری ترکیب کرد . 
3. سبک خیابانی 
در این سبک از فرهنگ جوانان و خیابان ها الهام گرفته میشود و میتوان با ترکیب آن با سبک های دیگر استایل هایی خاص و جذاب خلق کرد. 
4. استفاده از اکسسوری های خاص 
مهمترین مورد برای تکمیل یک استایل عالی استفاده از اکسسوری است . اکسسوری های بزرگ و خاص میتوانند استایل شما را کاملا منحصر به فرد نمایند. 
5. الگو ها و‌چاپ ها 
با استفاده از الگوهای جذاب و چاپ های جدید میتوان لباس هایی کاملا شخصی سازی شده و ترکیبی از سبک های کلاسیکو مدرن خلق کرد. 
6. لباس های چند منظوره 
لباس هایی که برای چند موقعیت مختلف کاربرد داشته باشند مطمئنا متقاضیان بیشتری هم خواهند داشت و میتوان این لباس ها را با تغییر حالت در مکان های مختلف استفاده نمود. 

سبک های مختلف فشن در لباس زنانه 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چه سبک هایی با چه ویژگی هایی برای لباس زنان وجود دارد در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد: 

سبک کلاسیک  

معمولا در این استایل از لباس های ساده و شیک استفاده میشود و این لباس ها با رنگ هایی خنثی و پارچه هایی با کیفیت دوخته شده اند. اگر بخواهیم مثالی برای این مدل بزنیم میتوانیم به کت و دامن و لباس های مجلسی با برش ساده اشاره کنیم. 

سبک مدرن  

در سبک های مدرن معمولا از الگوهای نامتعارف و طراحی های نوآورانه استفاده میشود. و میتوان رنگ های خاص و جذاب مطابق با سلیقه طراح به آن اضافه نمود. نمونه هایی از این سبک لباس های asymmetrical است از مواد غیر قابل انتظار مانند نایلون و وینیل دوخته شده است . 

سبک بوهو 

این سبک بر روی لباس هایی آزاد و راحت که از فرهنگ های مختلف الهام گرفته شده باشد تاکید دارد. مشخصه این لباس ها بلند و گشاد بودن آن و استفاده از الگوهای گلدار و رنگ های زنده است . پ

سبک مینیمالیست

در این سبک ها طراحی به صورت کاملا ساده و بدون تزیینات اضافه انجام میشود و تاکید اصلی بر روی فرم و کارایی آن است. 
لباسهای تک رنگ با برش های دقیق ‌و ساده در این دسته قرار میگیرند. 

سبک رمانتیک  

یکی از نکات حائز اهمیت در این سبک  نرمی و لطافت آن است که معمولا در دوخت آن از دکمه های ظریف و پارچه کاملا نرم استفاده میشود. لباس هایی با دامن پف دار در سبک رمانتیک قرار میگیرند. 

سبک ورزشی

لباس هایی که برای انجام فعالیت روزمره مورد استفاده قرار میگیرند در این دسته قرار دارند . لباس هایی مانند شلوار جین گشاد،تیشرت اسپرت و کت های راحت 

سبک گوتیک  

احتمالا تا به حال اسم این سبک را شنیده باشید این استایل الهام گرفته از تاریکی و رمز و راز با رنگ های تیره و طراحی های خاص و عجیب است. 
معمولا در این از استایل از لباس های مشکی و چکمه های بلند و ج‌واهرات نقره ای استفاده میشود . 
 
البته سبک های دیگری مانند سبک خیابانی که در بالا گفته شد نیز وجود دارد و شما میتوانید با ترکیب هر کدام از این سبک ها با هم یک استایل خاص و متناسب با سلیقه خود داشته باشید. 

سبک های مختلف فشن در لباس زنانه 

طراحی لباس در مزون فوزیه 

با توجه به تمام مواردی که گفته شد اگر میخواهید سبک خاصی از لباس را تجربه کنید یا میخواهید کاملا مطابق با سلیقه تان لباس دلخواهتان را داشته باشید بهترین کار مراجعه به یک مزون و دوخت آن است . البته دقت کنید که باید مرونی که به آن مراجعه میکنید کاملا به ترندهای روز آشنا بوده و بتوانند توسط افراد ماخر شما را به خوبی راهنمایی نمایند. 
یکی از بهترین مز‌ون ها که در این زمینه میتوانید به آن نراجعه نمایید مزون فوزیه است. در این مزون انواع طراحی و‌ دوخت لباس عروس، لباس شب، لباس عقد و‌ نامزدی،طراحی و‌ دوخت مانتو،طراحی شخصی و ویژه 
با همکاری طراح حرفه ای و مدلینگ،لباس عقد،نامزدی،عروسی،مانتو،ست های مادر دختری،طراحی لباس های سلبریتی های کشور و هنرمندان،طراحی خاص و‌ متفاوت را در مدت زمان کوتاه با بالاترین کیفیت تحویل خواهید گرفت .  
برای دیدن نمونه کار ها و  ارتباط از راه های زیر اقدام نمایید: 
شهرک غرب، فاز ۵، سیمای ایران، بین هفتم ونهم، پلاک ۷۴ 

 ۰۲۱-۸۸۵۷۱۰۱۵

 ۰۹۱۲۳۰۴۰۰۵۴

اینستاگرام : mezon_fozieh