اگر از رفتار حیوان خانگی خود ناراضی هستید و به دنبال راهی برای تربیت آن میگردید بهترین کار مراجعه به یک آکادمی تخصصی آموزش حیوانات است. در این مرکز تمام رفتاره های نامناسب حیوان خانگی شما اصلاح میگردد . اگر میخواهید بیشتر با اینگونه از آکادمی ها آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

آکادمی تخصصی آموزش حیوانات به چه منظور ایجاد شده است؟ 

آکادمی تخصصی آموزش حیوانات به چه منظور ایجاد شده است؟ 

به صورت کلی این آکادمی ها با اهداف زیر تاسیس میشوند: 
1. آموزش رفتارهای مثبت:در این آکادمی ها رفتار نامناسب پت شما شناسایی شده و توسط تکنیک های آموزشی مناسب رفتاره های مثبت را جایگزین آن میکنند. 
2. اجتماعی سازی:ممکن است پت شما در زمان مواجه با حیوان یا انسان رفتار نامناسب داشته باشد. در این آکادمی ها آن را کاملا با موقعیت ها و محیط های مختلف آشنا کرده و تعامل مثبت با حیوانات دیگر و انسان ها را به آن آموزش میدهند. 
3. حل مشکلات رفتاری:مورد دیگر طراحی برنامه های ویژه برای حل کردن مشکلات رفتاری او مانند پرخاشگری،پارس کردن و اضطراب جدایی است . 
4. آموزش دستورات پایه:دستورانی ساده مانند بیا،بنشین و بمان به پت شما آموزش داده میشود همچنین برای اطاعت از دستورات و داشتن انضباط به آن ها آموزش داده میشود. 
5. ارتقا سلامت و‌رفاه: در آکادمی ها محیطی امن و آرام برای آموزش فراهم میشود همچنین به صاحبان آموزش داده میشود که در زمان نیاز های عاطفی و جسمی حیوان خانگی خود چگونه عکس العمل نشان دهند. 
6. ایجاد جامعه آگاه:در این کلاسها اطلاعاتی درباره ی مسئولیت صاحبان و رفتارشناسی حیوانات به شما داده میشود. 
7. ایجاد ارتباط موثر:یکی از وظیفه های اصلی این آکادمی ها کمک به برقراری ارتباط قوی و موثر بین صاحبان و پت آنها است.همچنین در طی روند آموزش لازم است پشتیبانی و مشاوره ارائه داده شود. 

روش های اموزش به حیوانات خانگی در آکادمی 

روش هایی که در آکادمی تربیت حیوانات خانگی استفاده میشود شامل تکنیک های مختلفی است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم: 

آموزش مثبت 

در این روش از تشویق های مثبت مانند بازی،خوراکی یا نوازش استفاده میشود تا رفتارهای خوب تقویت گردد. 

آموزش از طریق بازی  

مورد دیگری که استفاده میشود روش بازی کردن است که به یادگیری او کمک زیادی میکند مانند تمرینات حرکتی و فکری . 

تکنیک تکرار و تمرین  

دستورات و رفتارها باید تا زمانی که حیوان خانگی شما به خوبی آن را یاد بگیرد ادامه پیدا کند و به صورت روزانه این تمرینات انجام شود. 

آموزش از طریق تحریکات محیطی  

در این روش موقعیت های مختلف برای یادگیری و سازگاری با محیط ایجاد میگردد. هم چنین در مکان های مختلف  برای افزایش انعطاف پذیری بیشتر تمرینات صورت میگیرد. 

تکنیک های آرامش بخش  

استفاده از تکنیک هایی مانند تنفس عمیق یا موسیقی های آرامش بخش برای کاهش استرس تا حیوان بتواند به آرامی با محیط جدید آشنا شود. 

مشاوره و آموزش به صاحبان  

آموزش دادن به صاحبان درباره رفتارشناسی و. رو شهایی که در آموزش به آنها موثر است. همچنین لازم است برای تقویت یادگیری مشاوره هایی برای کار در منزل نیز به شما داده شود. 
 انجام.روشهایی که گفته شد میتوانند کیفیت زندگی حیوان خانگی شما را بهبود بخشند و شما نیز بتوانید بدون انجام رفتارهای نامناسب  از کنار آنها بودن لذت ببرید. 

چه نوع مشکلات رفتاری معمولاً در سگ ها و گربه ها دیده می‌شود؟ 

مشکلات رفتاری که در پت شما وجود دارد و لازم است برای تربیت آن اقدام نمایید شامل: 

مشکلات رفتاری سگ ها 

• ممکن است سگ شما به دلایل مختلفی مانند تنهایی،ترس،زنگ در و یا نارضایتی پارس کنند. 
• ممکن است سگ شما اقدام به گاز گرفتن کند که این مورد معمولا به دلیل ترس یا تربیت نامناسب است. 
• سگ شما در بعضی مواقع ممکن است اقدام به جویدن لوازم منزل کند که این مورد به دلیل بی حوصلگی یا اضطراب جدایی رخ میدهد. 
• بسیاری از سگ ها از صداهای بلند مانند صدای رعد و برق یا آتش بازی میترسند. 
• سگ شما ممکن است به دلیل عدم کنترل احساسات یا هیجان پرش کنند. 

مشکلات رفتاری گربه ها 

• یکی از مشکلات بین برخی از گربه ها خوردن اشیا غیر خوراکی به دلایال مختلف مانند بیماری،استرس و boredom  است. 
• ممکن است گربه شما به صورت مکرر خود را بخاراند که علت آن مشکلات پزشکی و یا اضطراب است. 
• گربه شما امکان دارد خارج از جعبه خود ادرار کند که دلیل تین اتفاق میتواند نارضایتی از جعبه،تغییر در محیط و یا حتی بیماری باشد. 
• در برخی مواقع ممکن است گربه ها به دیگر حیوانات یا افراد خانه حمله کنند که این مورد ناشی از ترس و یا حسادت است. 
• اگر محیط گربه خود را تغییر دهید ممکن است شاهد رفتارهایی در او مانند قایم شدن و یا بیقراری باشید.

به صورت کلی این موارد ممکن است خود به خود با گذشت زمان درست شوند اما اگر وخامت آنها زیاد بود و برای زندگی روزمره تان مشکل ایجاد نمود لازم است حتما از یک آمادمی تربیت سگ کمک بگیرید. 

چه نوع مشکلات رفتاری معمولاً در سگ ها و گربه ها دیده می‌شود؟ 

هانچو، آکادمی تحصصی تربیت حیوانات خانگی  

اگر حیوان خانگی تان دچار رفتار های نامناسب است و این مورد باعث آزار شما میشود بهترین راه مراجعه به اشخاصیست که تخصص و مهارت کافی در این زمینه را داشته باشند. 
آکادمی هانچو یک مرکز عالی برای تربیت حیوان خانگی شماست که علاوه بر داشتن کادری با سابقه، محیطی امن و راحت برای آموزش حیوان خانگی شما فراهم میکند. 
در این مرکز از جدیدترین متد تربیتی برای آموزش استفاده میگردد. و با حضور وثابت مربی و پزشک در مرکز خیال شما از سلامت پت تان راحت خواهد بود.
خدمات ویژه دیگری مانندسرویس رفت و برگشت، شستشو، پیاده روی روزانه، آموزش و رفع ناهنجاری، غذای روزانه، بازی با سگ ها برای راحتی شما و حیوان خانگیتان ارائه میشود. 
برای ارتباط با آکادمی هانچو از راه های زیر اقدام نمایید:
 تهران و لواسان 
 ۰۹۱۲۴۸۵۹۵۲۶

اینستاگرام :  behroozshadmand