دزفول، مرکز شهرستان دزفول و یکی از شهرهای استان خوزستانه. این شهر، از لحاظ جغرافیایی، در 155 کیلومتری شمال اهواز واقع شده و از شمال به اندیمشک، از شرق به شوشتر، از جنوب به شوش و اهواز و از غرب به شوش محدود می‌شه. از لحاظ اقلیمی و آب و هوایی، در دامنه های میانی زاگرس و در منطقه جلگه ای خوزستان قرار گرفته و پاییز و زمستون مدیترانه ای و بهار سرسبز و دلپذیر و تابستونای گرم داره. پیشینه تاریخی این شهر به زمان ساسانیان برمی‌گرده، ولی قبل از ساسانیان هم آباد بوده و بخشی از سرزمین‌های امپراتوری‌های ایلام و هخامنشیان به شمار می‌رفته‌.

کجا اقامت کنم؟

برای اقامتتون تو این شهر، می‌تونین از هتل جهانگردی تو بلوار 15 خرداد، استفاده کنین.

چی بخورم؟ کجا بخورم؟

اگه از امتحان کردن غذاهای جدید لذت می برین، در سفر به دزفول سراغ شوربا، حریسه، باقله توحه، شلی ارده، آش ارده، ماسووا، بنگو، حمیس توله، برشک، برونی، اوپیوزی، عمرپیاز، دنده رو و صندلی سلطون رو بگیرن که از غذاهای محلی این شهر به حساب میان. برای خوردن یه وعده غذایی خوب تو یه فضایی بی نظیر، رستوران باغ فلاحت پیشنهاد خیلی خوبیه.

چی بخرم؟

سوغات خوراکی این شهر شامل انواع کلوچه خرمایی، کلوچه شکری، کلوچه نمکی، لوزی شکری، نان شیر، معجون کنجد، ارده، شیره (سیلون)، نان کنجدی، پرتقال دزفول و… اشاره کرد. ابزارهای دست‌ساز چوبی مانند زیرقلیان، قلیان، شمعدان، چوب لباسی، نمکدان، ورشوسازی، قلم‌زنی روی زر و سیم و زرگری از جمله صنایع دستی دزفوله که طرفداران زیادی داره. بازدید از بازار قدیم دزفول رو از دست ندین که خالی از لطف نیست.

کجاها برم؟

این شهر، پر از جاذبه های تاریخی و گردشگریه، که از مهم ترینشون می‌شه به پل تاریخی دزفول، که مهم‌ترین اثر تاریخی دزفول و قدیمی‌ترین پل استوار جهانه و بیش از 17 قرن از عمرش می گذره، آبشار شوی، که از بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین آبشار های ایزانه، بافت قدیم دزفول، که یکی از تاریخی ترین بافت‌های کشور شناخته شده، مسجد جامع دزفول، که اولین و قدیمی‌ترین مسجد دزفوله، دریاچه سد دز، که از زیباترین دریاچه های ایرانه، بقعه شاه رکن الدین، رودخانه دز، دره کول خرسون یا همون دره ارواح، حمام کرناسیون، پارک جنگلی و آبشار شقایق، خانه تیزنو،‌ آرامگاه یعقوب لیث و دره تو بیرون اشاره کرد.