کرج، یکی از کلانشهر های ایران و مرکز استان البرزه، که تو دامنه رشته کوه های البرز قرار گرفته. کرج بعد از تهران، بزرگترین شهر مهاجرپذیر ایرانه و تونسته لقب ایران کوچک رو به خودش اختصاص بده. از لحاظ جغرافیایی، در ۳۶ کیلومتری غرب تهران قرار گرفته‌ و از شمال به مازندران، از جنوب به شهریار و مرکزی، از غرب به ساوجبلاغ و قزوین و از شرق به تهران محدود می‌شه. از نظر آب و هوایی هم که چون تو منطقه کوهستانی قرار گرفته، زمستونای خیلی سرد و تاستونای ملایم داره. از نظر پیشینه تاریخی، آثار باقی مونده  از عهد باستان و دوران حکومت هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان در منطقه کرج بیانگر اینه که این ناحیه در روزگاران گذشته از تمدن پیشرفته‌ای برخوردار بوده.

 کجا اقامت کنم؟

برای اقامت تو شهر کرج، اگه آشنا یا خویشاوندی ندارین، می‌تونین بسته به سلیقه و هزینه‌ای که می‌خواین بکنین تو یکی از هتل‌های مرمر، سامان یا امیرکبیر مستقر شین. این هتل ها داخل شهر قرار گرفتن، ولی اگه دوس دارین فضای بیرون شهر به خصوص جاده رو تجربه کنین، ما بهتون هنل جهانگردی و هتل گچسر رو پیشنهاد می کنیم،

چی بخورم؟ کجا بخورم؟

اگرچه کرج شهری چند قومیتی هست و به همین دلیل انواع غذاهای سنتی اقوام مختلف در رستوران‌های این شهر موجوده، اما در لیست غذایی بیشتر مردم این شهر، غذاهای معمول تهران مثل انواع خورشت و خوراک و ...آش جو، حلیم، دیزی که از غذاهای قدیمی مردم کرج هست رو می شه دید. در بین رستوران های جورواجوری که به وفور در کرج دیده میشه، رستوران ارکیده ، رستوران بین المللی بیزانس، رستوران روما، پیتزا ایتالیایی اپل، کافه رستوران ونهان، رستوران رابو و رستوران سزار جزء بهترین انتخاب ها به حساب میان.

چند تا پیشنهاد ویژه هم داریم، اولیش مربوط به طرفدارای دیزی می شه که پیشنهاد می کنیم حتما یه سر به مستر دیزی بزنن. دومیش مربوط به کسائیه که دوس دارن غذاشون رو تو یه فضای خاص و آرامش بخش سرو کنن، که پیشنهاد ما به این افراد رستوران ارکیده هستش. پیشنهاد آخر هم مربوط به کسایی می شه که دوس دارن با غذاهای رنگارنگ و متنوع روبه رو باشن تا انتخاب براشون سخت نباشه، حتما یه سری به رستوران ایتالیایی بانچیا بزنن.

نوشیدنی ها

چند تا از معروفترین و دوست داشتنی ترین کافه های این شهر که ما می تونیم به کافه گردامون پیشنهاد کنیم شامل کافه مرداب، کافه دارچین، کافه کافکا، کافه ایوان سپید، کافه کبریت و کافه کتاب همیشه می شه.

چی بخرم؟

از اونجا که کرج به لحاظ اقلیمی تحت تاثیر ارتفاعات البرز و دره چالوس و رود خانه کرج قرار داره، انواع محصولات و میوه ها  مثل توت درختی، انگور، فندق، سنجد، خرمالو، عناب، ازگیل  رو میشه توی این شهر پیدا کرد که به عنوان سوغات این شهر شناخته میشن. از سوغات دیگه این شهر میشه سفال، گلیم، شیشه گری و مجسمه سازی رو نام برد. در این شهر مراکز خرید زیادی وجود داره که برج تجاری طالقانی، مجتمع تجاری، تفریحی، ورزشی ملاصدرا ، مرکز خرید پارسیان، برج میلاد کرج، مجتمع تجاری چچلاس و مرکز خرید مهستان از معروفترین و بهترین اونها هستن و می تونین انواع لوازم مورد نیازتون رو ازشون تهیه کنین.

یه خیابون به اسم درختی هم داره، که تو منطقه گلشهر کرج قرار گرفته و سرتاسرش فروشگاه ها و مغازه های مختلف داره و می شه گفت این خیابون، از معروفترین خیابونای خرید کرجه.

کجاها برم؟

این شهر دنیایی از جاذبه های گردشگریه، که همشون زیبا و چشم نوازن، ولی ما چند تا از مهم‌تریناشو بهتن معرفی میکنیم.

اولیش جاده چالوس، که به جرات می‌شه گفت، یکی از زیباترین جاده‌های ایران و جهانه و تقریبا هممون باهاش کلی خاطره داریم، کاخ شمس، که یکی از شاهکارهای معماری جهانه، کاروانسرای شاه عباسی، که هسته اصلی و نقطه آغاز شکل‌گیری شهر کرجه، پیست اسکی دیزین، که اولین پیست اسکی در ایرانه و از طرف فدراسیون جهانی، عنوان بین المللی گرفته، باغ پرندگان، که یکی از بزرگترین مجموعه کبوتران و ماکیان زینتی جهان رو داره، دریاچه سد امیرکبیر، که اولین سد چند منظوره ایرانه، غار یخ مراد، که یکی از زیباترین و نادرترین غارهای کشوره که هنوز هیچکس نمی دونه طول واقعیش چقدره، پارک جنگلی جهان نما و پل سلیمانیه.