زندگی ماشینی بزرگترین تهدید برای سلامت جامعه ماشینی امروزی میباشد. بسیاری از دانشمندان فیزیولوژی ورزشی بر این باورند که میتوان با افزایش سطح فعالیت بدنی به نتایج قابل توجه ای در سطح سلامت جامعه دست یافت. شاید بتوان ادعا کرد که با اختصاص حداقل نیم ساعت در روز به ورزش صحیح میتوان نتایج شگرفی در سلامت جامعه را مشاهده کرد. اما اشاره به این نکته مهم است که بدانید همانگونه که شما در استفاده از دارو های پزشکی نیازمند راهنمایی میباشید تا اثر بخشی دارو در بدن شما نمایان گردد در اجرای تمرینات ورزشی نیز اگر نتوانید از راهنمایی های درست بهره ببرید دچار مشکل خواهید شد. در این مجله الکترونیک سعی داشتیم تا برغم مشغله زیاد حداکثر تلاش خود را در آشنایی دوستان به ورزشهای صحیح داشته باشیم. امروز نیز به یکی دیگر از ورزشهایی میپردازیم که شما در منزل به راحتی قادر به اجرای آن خواهید بود.

 

TRX یک لوازم محبوب ورزشی در بین ورزشکاران و افرادی که برای تناسب اندام و سلامتی ورزش میکنند گردیده است. این وسیله که شامل یک کش با دو دامنه میباشد به شما کمک میکند تا بتوانید تمرینات متنوعی برای تقویت عضلات بدن خود داشته باشید. در مقاله امروز به تمرین Suspended Knee Tucks میپردازیم. این تمرین میتواند باعث بهبود و تقویت قدرت عضلات ناحیه شکم، تنه و جلوی ران گردد. ضمن اینکه اثرات مفیدی نیز بر روی عضلات سرینی خواهد گذاشت.

روش اجرای این تمرین به شرح ذیل میباشد:

 مرحله اول: در حالی که TRX را به سقف کوتاه متصل نموده اید دستها را بر روی زمین قرار دهید و پاهها بر روی بندهای TRX با توجه به شکل قرار گیرند. مچ دستها در زیر شانه ها قرار داشته باشند و  تنه، شانه و پاها در امتداد یک خط صاف تقریبا موازی زمین باشند. با چشمها سعی نمائید تا بین دستهای خود را نگاه نمائید. سر در کل مراحل این تمرین ثابت نگه داشته شود.

 

مرحله دوم: دستها در حالی که بر روی زمین قرار گرفته اند باید پاهها را خم نموده و مچ پاها را به دستها نزدیک نمائید. در این وضعیت تنه به سمت بالا حرکت نموده و پاها از ناحیه زانو خم شده و به دستها نزدیک میگردند. در این وضعیت برای مدت 3 ثانیه باقی بمانید. در کلیه مراحل اجرا با چشمها بین دو دست را نگاه بیاندازید.

 

مرحله سوم: در این مرحله به آرامی باید پاهها را به وضعیت اولیه برگردانید. زمانی که پاهها به وضعیت اولیه رسیدند باید کمی مکث کنید و دوباره حرکت مرحله دوم را اجرا نمائید. این تمرین را برای 5 بار اجرا نمائید و سپس استراحت نمائید.

 

نکات: این تمرین را برای کلیه افراد در سنین مختلف که از دردها مزمن ستون فقرات و بازو ها رنج نمیبرند توصیه نمیکنیم. البته پیش زمینه این حرکت این است که دستهای شما قادر به نگه داشتن وزن شما داشته باشند. در صورتی که در ناحیه آرنج و مچ دستها درد دارید نباید این تمرین را انجام دهید. تکرار در این اجرا بستگی به سطح آمادگی شما خواهد داشت. در اجرای درست این تمرین دقت نمائید.