لاهیجان یکی از شهرهای دیدنی با جاذبه های فراوان گردشگری استان گیلانِ که در شمال دیلمان قرار گرفته. منطقه لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از جنوب به دیلمان، از جنوب غربی به سیاهکل و از غرب به آستانه اشرفیه محدود می شه. این شهر در یک ناحیه کوهپایه‌ای قرار گرفته و شرایط آب و هوائیش به این صورته که تابستونای گرم و مرطوب داره و زمستونا هم اول باد‌های گرم و شدید می‌وزه و بعدش برف می باره.

لاهیجان پوشیده از بوته‌های چای و بوی خوش بهارنارنجه که هر مسافر حتی رهگذری رو مست و شیدا می کنه. همین طور این شهر با قدمتی 800 ساله پر از زیبایی طبیعی و تاریخیه که تمام این زیبایی ها مسافرای زیادی رو به سمت خودشون می کشونن.

جالبه که بدونین قبل از اینکه لاهیجان به چای خوب و کلوچه های خوشمزه مشهور باشه به ابریشمش معروف بود؛

این شهر چون تو مسیر جاده ابریشم که از قدیم الایام در اون به تولید این الیاف لطیف میپرداختن واقع شده بوده به همین دلیل اسم این شهر رو لاهیجان نامگذاری کردن یعنی «شهر ابریشم».

کجا اقامت کنم؟

در این شهر هم می‌تونین اقامت در هتل رو انتخاب کنین و هم ویلا و هتل آپارتمان. از اونجا که اکثراً اقامت در ویلا و یا هتل آپارتمان رو ترجیح می‌دن، هتل زیادی در لاهیجان وجود نداره. به هر حال اگه اقامت در هتل رو ترجیح میدین هتل فجر و هتل جهانگردی می‌تونن انتخاب های خوب و راحتی باشن.

هتل آپارتمان تعطیلات و  هتل آپارتمان آرش هم هتل های خوبی هستن و اقامتی راحت و آروم براتون فراهم می کنن.

چی بخورم؟ کجا بخورم؟

در لاهیجان هم مثل سایر شهرها ی استان گیلان، سفره های بی نظیری از طعم و رنگ انتظار شما رو میکشه. از اونجا که غذاهای شمالی همیشه زبانزد خاص و عام بودن و از جمله محبوبترین غذاهای ایرانی هستن، خوردنشون صفای دیگه ای داره.

غذاهایی مثل ترش کباب، ماهی شکم پر، ترشه شامی، کال کباب به همراه پیش غذاهایی مثل میرزا قاسمی و باقالی قاتق و بورانی بادمجان و سیر ترشی و زیتون پرورده که می‌تونین اونا رو در رستوران دایی محمد، رستوران وحید،  رستوران خان سالار، رستوران سیمرغ و رستوران سنتی مهتاب نوش جان کنین. از اونجا که این شهر یکی از توریستی ترین شهرهای استان گیلانه، درکنار رستوران هایی که غذاهای محلی عرضه میکنن، تعداد زیادی فست فود، ساندویچی و چلوکبابی هم وجود داره که اگه از غذاهای محلی خسته شدین، می تونین اونها رو هم امتحان کنین. فست فودی هایی مثل خوراک کبیر،  فست فود پدر خوب،  پیتزا بیست تیک و  فست فود بوف که وعده های تازه و باکیفیتی سرو می کنن و فوق العاده خوشمزه هستن.

نوشیدنی ها

وقتی اسم نوشیدنی مخصوص لاهیجان میاد، نا خوداگاه یاد چای لاهیجان می افتیم که  تفاوتش با چای های دیگه اینه که اسانس نداره و مرغوب‌ترین چای دنیاست. اگه مسافر شهر زیبای لاهیجان هستین و دلتون چای و یا نوشیدنی خواست، کافه های دور استخر لاهیجان بهترین انتخاب هستن چرا که می‌تونین علاوه بر نوشیدنی، از منظره بی نظیر شیطان کوه و استخر هم لذت ببرین مثل  کافه قنادی کوکی تو،  کافه نادری،  کافه دونات شکلات و  کافه ترنج .

چی بخرم؟

از اونجا که اکثرا توی این شهر به دنبال تفریح و دیدن طبیعت هستن، بازار مراکز خرید خیلی داغ نیست. شاید براتون جالب باشه که بدونین توی این شهر بر عکس شهرهای دیگه مراکز خرید زیادی هم وجود نداره. با این ‌حال اگه دوست دارین وقت تون رو در مراکز خرید بگذرونین به خیابان شیشه گران که از شلوغ ترین خیابونهای لاهیجانه سری بزنین و از فروشگاه‌هایی که در سرتاسر این خیابون وجود دارن دیدن کنین. اگه قصد خرید سوغاتی مثل زیتون پرورده، ماهی، تخم مرغ محلی و سوغاتی‌های دیگه دارین، بازار سنتی لاهیجان انتخاب خوبیه. برای خرید کلوچه هم می‌تونین به استخر لاهیجان برین و از فروشگاه های نوشین و نادری خوشمزه ترین کلوچه ها رو خریداری کنین.

کجاها برم؟

شهر سبز پر از جاذبه است پس  لباس راحت و کفش مناسب بپوشین تا از گشتن و سر زدن به جاذبه ها چه تاریخی و چه طبیعی لذت ببرین. جاذبه هایی مثل  شیطان کوه که از مهمترین و معروفترین قسمت های  لاهیجانِ یا استخر لاهیجان که از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان به حساب میاد. همین طور موزه تاریخ چای ایران که تنها موزه تخصصی چای در کشورِ، موزه کاشف السلطنه، بام سبز لاهیجان، آبشار شیطان کوه، تله کابین لاهیجان، تالاب بین المللی امیرکلایه، شیخانبر، آرامگاه شیخ زاهد گیلانی، تالاب سوستان لاهیجان و حمام گلشن که یکی از یکی زیباتر و دیدنی تر هستن و هر ماجراجویی رو به سمت خودشون می کشونن.