یک مجموعه اکسسوری تک‌رنگ بخشی از کمد لباس هر مرد خوش‌پوش است. اگر نگاهی به کمدهای لباس مردانه بیندازید طیفی گسترده از کفش­‌ها، کراوات و دستمال جیب­ی خواهید یافت. این اکسسوری­‌ها می­‌تواند ظاهر شما را جذاب کرده و نیز ذوق و زیبندگی را به آن اضافه نماید. با این‌حال یک سری اکسسوری نیز مانند نگه­‌دارنده­ یقه وجود دارد که در پشت‌ صحنه عمل می‌­کند. با اینکه آن‌ها همانند کفش، کراوات یا دستمال جیب قابل‌ مشاهده نیستند اما با منظم و آراسته نگه‌داشتن یقه‌ لباس‌­های شما ظاهرتان را بهتر می‌کنند. این نگه‌­دارنده‌­ها معمولاً قطعه‌­های کوچکی از جنس پلاستیک یا فلز هستند که می‌­توانند روی یقه لباس دوخته شوند یا داخل جیب‌های کوچکی که روی یقه پیراهن مردانه تعبیه شده‌اند قرار بگیرند. یقه صاف و ایستاده نشانه پیراستگی است فرقی ندارد شما در استفاده از این نگه‌دارنده‌ها آماتور یا حرفه‌ای باشید زیرا ما فکر می­‌کنیم که هر کسی کارآمدی و سودمندی این اکسسوری کوچک را درک می‌­کند. تمام نکاتی که لازم است در مورد نگه‌دارنده‌ یقه بدانید را در این مقاله بخوانید.

انواع نگه­دارنده­‌های یقه

اگر شما پیراهن‌­های خود را از فروشگاه‌­های بزرگ و معتبر خریداری می‌­کنید ممکن است نگه‌­دارنده یقه همراه آن باشد اما اغلب این‌طور نیست و شما باید پیراهن و نگه‌دارنده­‌ی یقه را جداگانه خریداری کنید. زمانی که شما نگه­‌دارنده­‌ی یقه‌­تان را انتخاب می‌­کنید لازم است که شکل و پهنای یقه پیراهن یا پیراهن‌­هایی که قصد دارید با این نگه­‌دارنده­‌ها بپوشید را در نظر بگیرید اگر یقه پیراهن شما گوشه‌دار است یک نگه­دارنده گوشه‌­دار و اگر یقه پیراهن شما گرد است باید یک نگه­دارنده گرد انتخاب کنید.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد می­‌توانید نگه‌­دارنده­‌هایی از جنس‌­های مختلف و متنوع پیدا کنید. برای بسیاری از اشخاص این امر یک انتخاب شخصی است بنابراین پیشنهاد می‌­کنیم که بسیاری از این مدل­‌ها را مدنظر داشته باشید و تست کنید.

چهار نوع از رایج‌­ترین جنس­‌ها برای نگه­دارنده یقه جنس‌های پلاستیکی، فولاد ضدزنگ، برنج و طلا هستند.

نگه‌دارنده یقه از جنس پلاستیک

نگه‌دارنده‌های از جنس پلاستیک بسیار سبک‌­تر از نگه­دارنده مشابه فلزی هستند. بااین‌حال آن‌ها ممکن است همیشه کاربرد نداشته باشند چرا که این جنس به معنی نرم بودن و سستی آن‌ها نیز هست. این نگه‌­دارنده­‌ها بسیار ارزان بوده و به‌راحتی پیدا می‌­شوند بنابراین اگر شما یک تازه‌کار هستید کار خود را با یک مجموعه پلاستیکی که گزینه‌­ای کم دردسر و خوب است شروع کنید.

نگه‌­دارنده یقه از جنس استیل ضدزنگ

در طول دوره استفاده از نگه­‌دارنده‌­ها همواره یقه­‌هایی از جنس استیل محبوب­‌ترین انتخاب مردم بوده است. این نگه­‌دارنده­‌ها براق و به اندازه کافی سنگین بوده به‌گونه‌ای که یقه‌­ی شما را صاف و منظم نگه دارند. این گزینه شیک و برازنده است و خیلی گران‌قیمت نیست.

نگه‌دارنده یقه از جنس برنج

نگه‌­دارنده از جنس برنج در میان مردانی که می‌­خواهند پول کمتری هزینه کرده و نیز جنس فلزی را ترجیح می‌­دهند محبوبیت دارد. این نگه‌­دارنده‌­ها کیفیتی مشابه با نگه‌دارنده­‌های استیل دارند اما کمی بیشتر کلاسیک به نظر می‌­رسند خصوصاً با یک ظاهر تمام صیقل یا جلا داده شده.

نگه‌دارنده یقه از جنس طلا

 نگه­‌دارنده­‌های از جنس طلا گران­ترین مدل رایج هستند و طبیعتاً آن‌ها زیباترین و سطح بالاترین مدل رایج هستند. این نگه­‌دارنده­‌ها قطعاً یک سرمایه‌­گذاری هستند بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که متناسب با سبک و ظاهر شماست.

نگه‌­دارنده یقه از دیگر جنس‌ها

این مدل­‌ها برای افرادی است که مایل هستند نگه­‌دارنده­‌های یقه منحصربه‌فرد در مجموعه خود داشته باشند. ممکن است که جستجوی این نگه­‌دارنده‌­ها کمی طول بکشد اما با صرف زمان قادر خواهید بود از نگهدارنده یقه که از جنس مواد نایاب­تر هستند پیدا نمایید. نگه­‌دارنده­‌هایی از جنس فلزات گران‌بها و کاغذ سنگین انتخاب‌­هایی جالب هستند که می‌­توانید آن‌ها را به‌منظور افزودن کیفیت، به مجموعه‌­ی اکسسوری خود اضافه نمایید.