برای سالیان متمادی لمینت های سرامیکی تنها روش زیباسازی لبخند در آمریکا و بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا بود.درمانی بسیار زیبا که نیاز به مختصری تراش سطح رویی دندان داشت و در صورت کاربرد صحیح 8 - 10 سال در دهان باقی می ماند. به تدریج با توجه به حفظ ساختار دندان و عدم آسیب رساندن به آن استفاده از کامپوزیت ها که نیاز به تراش دندان نداشتند مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

کامپوزیت اگر چه نیازی به تراش نداشت اما از لحاظ زیبایی قابل مقایسه با سرامیک نبود، همچنین ماندگاری کوتاه  4- 5 سال و نیاز به ترمیم های دوره ای سالیانه و گاها کوتاهتر از محدودیت های آن محسوب می شد.

جدیدترین تکنولوژی در زمینه زیباسازی دندان ها و لبخند در 2 -3 سال گذشته  با ارائه  Lumineers  که سرامیکی بسیار زیبا با ضخامت 1/5  تا 2/5 میلی متر و بدون نیاز به تراش دندان با ماندگاری طولانی  (حدود 20 سال) است محقق می گردد.

لومینییرز، سرامیکی با طراحی کامپیوتری و فوق العاده نازک ( قابل مقایسه با ضخامت لنز چشم) که قادر است رنگ و فرم دندان را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهد.

لومیینییر یک نوع سرامیک تزریقی تحت فشار می باشد که تکنیک ساخت آن باعث استحکام قابل توجه آن (سه برابر لمینت و کامپوزیت ) می گردد.

مزایای استفاده از لومینییرز:

  1. عدم نیاز به تراش دندان
  2. زیبایی فوق العاده ( در مقایسه با لمینت و کامپوزیت)
  3. ماندگاری طولانی با کیفیتی بالا ( که در طول زمان از آن کاسته نمی شود)
  4. استحکام مثال زدنی
  5. دارا بودن گارانتی هم از طرف کلینیک هم از طرف شرکت سازنده
  6. کوتاه بودن پروسه درمان( تنها دوجلسه به فاصله دو هفته)
  7. عدم تغییر در رنگ و شکل با گذر زمان

این موارد باعث شده است که لومینییرز به عنوان روشی استثنایی در طراحی لبخند شناخته شود و بسیاری از بازیگران سینمای آمریکا (هالیوود) لمینت ها و کامپوزیت های قدیمی خود را با لومینییرزهای جدید تعویض منند.

لومینییرز در موارد زیر قابل استفاده می باشد:

  1. اصلاح بد رنگی و رنگ زرد دندان ها
  2. بازسازی دندان های شکسته و لب پر
  3. بستن فاصله نازیبای بین دندان ها
  4. زیبا سازی دندان های بد شکل و کوچک
  5. اصلاح نامرتبی و جلو عقب بودن دندان ها
  6. ایجاد لبخندی با هارمونی و زیبایی فوق العاده

البته باید توجه داشت که پروسه ساخت و چسپاندن لومینییرز نیاز به آموزش های پیشرفته تخصصی دارد که برای همه ی دندانپزشکان امکان پذیر نمی باشد.، بنابراین دقت نمایید که دندانپزشک شما certificate  مربوط به لومینییرز را دارا باشد.