در مواردی که یک دندان کشیده می شود و یا اینکه مدت ها پیش کشیده وجای آن در در دهان خالی است، بهترین شیوه جایگزینی آن، استفاده از ایمپلنت می باشد.

ایمپلنت ها عموما قطعاتی پیچ مانند از جنس آلیاژ تیتانیوم هستند که در استخوان ناحیه بی دندان گذاشته می شوند و بعد از حدود 2 ماه و تکمیل فرایند جوش خوردن به استخوان یک روکش به روی آن ساخته می شود و ناحیه بی دندان به این شکل بازسازی می شود.

امروزه تنوع بسیار بالایی از ایمپلنت ها در دنیا وجود دارد که تفاوت کیفیفت و البته قیمت آن ها مربوط به نوع آماده سازی سطح این ایمپلنت ها و سرعت جوش خوردن آن به استخوان است. بنابراین توصیه می شود که در هنگام اقدام جهت درمان ایمپلنت از جراح خود اطلاعات لازم راجع به کیفیت ایمپلنت و نوع و برند آن را دریافت کنید. همچنین توجه داشته باشد که ایمپلنت های ساخت یک کشور خاص به عنوان مثال آلمان که شاید بیشتر از ده شرکت مختلف در این کشور  اقدام به ساخت ایمپلت می کنند، همگی از کیفیت ایده آل برخوردار نباشند. برای داشتن نتایج مطلوب و دراز مدت درمان حتما برند مورد استفاده با اهمیت است.

نکته دیگر اینکه روند درمان ایمپلنت 2 مرحله متفاوت دارد یکی جراحی و گذاشتن ایمپلنت در استخوان و دیگری مرحله پروتز و ساخت روکش.

توصیه می شود حتی الامکان خصوصا در موارد پیچیده تر  درمان مثل مواقعی که نیاز به پیوند استخوان وجود دارد و یا در افرادی که بیماری های دیگری مثل پوکی استخوان دارند و یا داروهای ضد انعقاد و ... مصرف می کنند جراحی توسط متخصص جراح فک و صورت و یا متخصص  لثه صورت می گردد.

همچنین در موارد فرایند پروتز و ساخت روکش نیز خصوصا زمانی که تعداد ایمپلنت ها بیش از از 2 دندان است و یا در مواردی که تمام فک بازسازی می شود.

توصیه می شود به منظور دستیابی به نتایج موفق طولانی مدت و عدم نیاز به درمان مجدد و صرف وقت و هزینه اضافه به متخصص پروتز مراجعه نمایید.