پوست صورت همیشه در حالت ایده‌آل قرار ندارد و گاهی دچار خال‌های ریز و یا لکه‌های سیاه باقی مانده از جای جوش و یا حتی گاهی دچار زخم‌های کوچک می‌شود. اما شما می‌توانید با به کار گیری ترفند آرایشی برای داشتن پوست بی‌نقص این لکه‌ها و ایرادات را چه مادرزادی باشند و چه بعدا به وجود آمده باشند بپوشانید.

اگر زخم روی پوست دارید و می‌خواهید آن را پوشش دهید نباید مثل گذشته در مراحل آرایش از مرطوب کننده استفاده کنید چرا که استفاده از مرطوب کننده، ترمیم و خشک شدن زخم‌های شما را به تعویق خواهد انداخت و باعث می‌شود پوست، کرم پوشاننده شما را سریع جذب کرده و زخم شما را تازه‌تر نشان دهد، همچنین در مورد خال‌ها و لکه‌ها آنها را براق کرده و بیشتر نمایان کند.

ابتدا تنها از یک ضد آفتاب فاقد چربی و ترجیحآ رنگی برای زیرساخت استفاده کرده و تمام نقاط پوست را یکدست با آن بپوشانید سپس از کرم پودری که یک درجه از رنگ پوستتان تیره‌تر است استفاده کرده و یک لایه کامل روی ضد آفتاب به تمام نقاط بزنید. کمی صبر کنید و با نوک انگشتان به پوست ضربه بزنید. حال وقت آن رسیده که با یک کانسیلر تنها روی لکه‌ها و خال‌ها و زخم‌ها را بپوشانید و بعد روی آن دوباره از همان کرم پودر بزنید و پوست را کاملا یکدست کنید.

اگر لکه‌ها خیلی تیره‌اند و باز کمی دیده می‌شوند بهتر است در پایان کار از یک پنکیک همرنگ کانسیلر استفاده کنید و ابتدا روی لکه‌ها و بعد به آرامی همه نقاط را یک دست کنید. توجه کنید که در این مورد استفاده از رنگ‌های روشن برای کرم و کانسیلر جواب نمی‌دهد و رنگ‌های تیره پوشش دهی بهتری دارند.

در مطالب آینده به صورت تخصصی‌تر پوشش دهی عیوب پوستی و ترفند آرایشی برای داشتن پوست بی‌نقص با آرایش را آموزش خواهیم داد.