توی این مجموعه، من قصد دارم راجع به لباس های مناسب اندام های مختلف حرف بزنم که شناخت و در نهایت انتخاب لباس های مناسب برای اندام خودمون هست و بتونیم با استفاده از اون لباس هایی و انتخاب کنیم که انداممون رو بهتر و زیبا تر نشون بده. قسمت اول این مجموعه در مورد اندام های گلابی شکل هست که پایین تنه ی بزرگتری دارند. در این اندام ها ما باید تلاش کنیم که پایین تنه رو کوچکتر و لاغر تر نشون بدیم تا بین بالاتنه و پایین تنه، تعادل برقرار کنیم. پس اینجا با هم چند مورد اساسی و بسیار کاربردی رو بررسی میکنیم.

از لباس دارای خطوط عمودی استفاده کنید

به طور کلی خط عمودی توی لباس، باعث میشه که فرد لاغر تر و قد بلند تر دیده بشه. پس اولین کاری که میتونید بکنید که اندامتون رو لاغر تر نشون بدید اینه که از لباس هایی با برش های عمودی یا از پارچه های راه راه عمودی استفاده کنید. مثلا اگر می خواهید پیراهن بپوشید، بهتره پیراهنی که برش عمودی داره ( برش از سرشونه یا برش عصایی ) بپوشید. یا مثلا اگر دامن تَرک دار بپوشید، پایین تنه ی شما رو لاغر تر نشون میده. حتی میتونید از شلوار های برش دار عمودی استفاده کنید. همه ی این ها به خاطر خطوط عمودی باعث میشوند که شما لاغر به نظر برسید.

رنگ پارچه در بزرگ یا کوچک نشان دادن اندام ها مؤثر است

هیشه توی انتخاب لباس هاتون به این نکته توجه کنید که در کل هر چه رنگ روشن تر باشد، اون قسمت رو حجیم تر و هر چه تیره تر باشه اون قسمت رو کوچکتر نشون میده. مثلا برای این اندام شلوار یا دامن تیره  رو با بلوز روشن ست کنید که بالا و پایین تنه رو از نظر بصری، به تعادل برسونه. این موضوع صرفا به این معنا نیست که هر چی تیره تر بپوشید لاغر تر دیده میشید، بلکه شما باید توی انتخاب رنگ ها دقت کنید چون در این اندام باید بالا تنه رو متعادل با پایین تنه نشون بدیم.

از پارچه های طرح دار برای بالا تنه استفاده کنید

نکته مهم دیگه اینه که طرح پارچه توی جلب توجه کردن خیلی تاثیر گذاره و مهمه که شما توجه رو از پایین تنه که بزرگتر هست به بالا تنه منحرف کنید. پس بهتره از پارچه های ساده برای پایین تنه استفاده کنید. مثل شلوار یا دامن ساده. ولی در عوض میتونید از پارچه های رنگی و طرح دار برای بلوز یا تونیک برای بالا تنه استفاده کنید که توجه بیننده رو به خودش جلب بکنه و کسی متوجه اختلاف سایز بالا تنه و پایین تنه نشه.

لباس های بلند بپوشید

یکی دیگه از نکاتی که باید بهش توجه بکنید، قد لباس هاتون هست. برای بلوز یا شومیز که استفاده میکنید، دقت کنید که قد لباس پایین تر از خط باسنتون قرار بگیره، یا نهایتآ کمی بالا تر از اون باشه. اگه قد لباس خیلی کوتاه بشه و در خط کمرتون قرار بگیره پوشانندگی مناسب رو ایجاد نمیکنه و اختلاف سایز مشخص میشه.