همه ما می دونیم که یک رژیم غذایی سالم و ورزش کلید اصلی کاهش وزنه و لاغر شدنه. اما زمان هایی وجود داره که به دلایل مختلفی نمی تونیم عملیش کنیم و به وزن ایده آل برسیم ولی در عین حال دوست نداریم با لباس هایی که میپوشیم چاق تر به نظر بیایم. در این مطلب نکاتی رو میگم که میتونه در بهتر به نظر رسیدن اندام هر فرد موثر باشه.

استفاده از شلوار جین تیره

شلوار جین راسته با رنگ تیره بدن شمار رو کشیده تر نشون میده. بخصوص زمانی که همراه با یک کفش پاشنه بلند تیره، نیم بوت و یا کفش های تخت تا زیر مچ پا بپوشید.

شلوار تیره

برای پوشیدن ساپورت ها و شلوار های نخی هم می تونین مثل شلوارهای جین راسته عمل کنید. رنگ های تیره(رنگ مشکی بهترین انتخابه) ، بدون پلیسه و مخروطی شکل رو انتخاب کنید.

دامن های مدادی و A-line

دامن های مدادی تا روی زانو عموما بیشترین توهم رو برای لاغر دیده شما ایجاد میکنه و همچنین دامن های A-line که دقیقا بالای زانو قرار می گیرند، مناسبند. برای اینکه موقع پوشیدن این نوع دامن ها ظاهرتون چند برابر لاغر دیده بشه. اونها رو همرا با یک لباس مشکی مات و چسپان بپوشید. چونکه باعث میشه تمام اندامتون باریکتر و کشیده تر به نظر بیاد.

کفش های با رویه ی کوتاه

در اینجا ترفندی رو بهتون میگم که می تونه سلیقتون رو هنگام خرید کفش عوض کنه. کفش هایی با رویه ی کوتاه، پاهای شما رو کشیده تر و لاغرتر نشون میده بخصوص وقتی که اونها رو همراه با دامن ولباس های کوتاه می پوشید.

کفش های پاشنه بلند

پاشنه کفش حتی چند سانت، قدتون رو بلندتر میکنه و باعث میشه لباس تو تن خوش فرم باشه. موقع خرید کفش های زنانه (بخصوص مجلسی)، کفش های نوک تیز با پاشنه های سوزنی انتخاب کنید (البته بخاطر آسیب هایی که به کمر و پنجه پا وارد میشه، بهتره برای طولانی مدت استفاده نشه). برخلاف این کفش ها، کفش هایی با پنجه های پهن یا مربعی و اونهایی که مچ بند دارند شما رو کوتاهتر و پاهاتون رو چاق نشون میده.

لباس های کاملا اندازه بپوشید

برای داشتن ظاهری متناسب، بسیار مهمه لباسی که میپوشین کاملا اندازتون باشه. مهم نیس که شلوار جین تنگ بپوشید یا یک شلوار ساده مشکی. تنها چیری که مهمه اینکه کاملا اندازتون باشه. لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد فقط شما رو چاق تر نشون میدن.

دامن های ماکسی اندام رو کشیده لاغر نشون میده

لباس ها و دامن های بلند برای خانم های چاق مناسب نیست” این تصوریه که در فرهنگ عامه مد وجود داره. خوشبختانه ثابت شده این مسئله بطور کامل نادرسته و در واقع یک دامن ماکسی به خوبی ظاهر شما رو کشیده تر و لاغرتر نشون میده. سعی کنید لباس ها یا دامن هایی رو انتخاب کنید که ساده، تک رنگ و اندازه باشند و لباس ها و دامن های با طرح های برجسته، چین های بزرگ، جیب بزرگ و کش پهن و دامن چند لایه رو فراموش کنید. با لباس های ماکسی کفش های پاشنه بلند و لژدار بپوشید نه کفش های تخت.

لباس های سر تا پا مشکی بپوشید

استفاده از لباس های تک رنگ یه ترفند قدیمی برای ایجاد توهم لاغر و بلندتر دیده شدنه. چونکه موجب ایجاد خط عمودی در طول بدن میشه. پوشش سر تا پا مشکی موثر ترین گزینه ست و نسبت به دیگر رنگ های تیره بهتر عمل می کنه.

لباس های راه راه بپوشید

دومین ترفند قدیمی، استفاده از لباس هایی با راه راه های عمودی ست که دیدی عمودی ایجاد می کنه و ظاهر شما رو کشیده تر نشون میده.

لباس های با راه راه های عمودی

یک باور اشتباه که در مورد خطوط راه راه وجود داره اینه که لباس هایی با خط های راه راه افقی شما رو چاق تر نشون میده. که در واقع نادرسته. به عنوان مثال پوشیدن یک بلوز با راه راه های افقی همراه با شلوار جین تیره برای هر خانمی مناسب ست.

لباس های با کمربندهای باریک بپوشید

پوشیدن لباس ها و تونیک هایی با کمربندهای باریک به شما کمک می کنه تا اندازه واقعی دورکمر تون دیده بشه. استفاده از کمربند های پهن شما رو به دو قسمت می کنه که این باعث میشه شما کوتاه و چاق دیده بشید.

پوشاندن نقاط مشکل دار بوسیله بازی با رنگ ها

اگر شما علاقه ای به پوشیدن لباس های تمام مشکی ندارید می تونید فقط قسمت هایی از بدنتون رو که مشکل داره رو با لباس های تیره بپوشونید. اگر پایین تنه تون چاق تر از بالا تنه تو هست می تونید یک شلوار یا دامن مشکی رو همراه با بلوز رنگ روشن بپوشید. و برعکس برای پوشاندن بازوها و یا کمر بزرگ می تونید از یک بلیزر مشکی به همراه دامن یا شلوار رنگ روشن استفاده کنید.

سوتین سایز مناسب بپوشید

آیا می دونید بیش از 80 درصد از زنان از سوتین هایی در اندازه های اشتباه استفاده می کنند؟ استفاده سوتین هایی بزرگتر از اندازه باعت میشه شما چاق تر به نظر برسید. هنگامی که فضای مناسبی بین کمر و قفسه سینه وجود داشته باشد موچب میشه ظاهر مناسبتری داشته باشیدو تاثیر زیادی در لاغرتر دیده شدن شما داره.