معمولا بهترین قسمت از اتاق خواب که برای ایجاد یک نقطه ی عطف در دکوراسیون اون میشه ازش بهره برد دیوار بالای تخته. آنچه که در طراحی این قسمت از اتاق مورد استفاده قرار میگیره بازتابی از شما و شخصیت شماست و باید طوری دیزاین بشه که با بقیه ی عناصر موجود در فضا تطابق و هماهنگی داشته باشه و تکمیل کننده ی هم باشن. امیدوارم که نمونه های معرفی شده در این مطلب مورد پسندتون واقع بشه.

با افزودن اثر هنری به اتاقتان روح ببخشید

برای افرادی که دستی در هنر دارن بهترین کار اینه که نمونه ای از هنر دست خودشون رو اعم از تابلوهای نقاشی شده یا یه گلیم و فرش دست بافت و شاید قلاب بافی های زیبا رو روی این دیوار نصب کنن و با اینکار روح تازه ای به اتاق خوابشون ببخشن.

نصب وسایل مورد علاقه و معرفی شخصیت شما

شما میتونین ازدیوار بالای تخت به عنوان یه گالری برای جمع آوری و نمایش وسایل مورد علاقتون استفاده کنین و اونو تبدیل به یه کلکسیون زیبا کنید. این اشیا معرف شخصیت شما خواهند بود و این دیوار محلی برای ثبت خاطراتتون.

استفاده از المان های زیبا و یکپارچگی دیوار و سقف

اضافه کردن المانی با سه بعد به دیوار پشت تخت خواب و امتداد اون بر روی سقف زیبایی فضا رو دوچندان کرده و راهی بسیار عالی برای افزودن رنگ و بعد به فضاست.

نقاشی دیواری انتخابی جسورانه و زیبا

یکی از ساده ترین انتخابها برای طراحی دیوار بالای تخت استفاده از کاغذ دیواری هاست که دارای طرح ها و رنگ های متعددیه. اما کشیدن یک نقاشی بر روی دیوار نیاز به جسارت و شجاعت داره. با انتخاب سبکی زیبا و طرحی هوشمندانه اتاقی با دکوراسیونی متفاوت خواهید داشت.

نورپردازی خاص و متنوع

نمیتوان نقش نورپردازی رو در زیبایی فضاها نادیده گرفت و به خصوص استفاده از منابع روشنایی با طرح هایی خاص و جالب بهترین گزینه برای داشتن اتاق خوابی زیباست. از دو لوستر یا چراغ هم شکل و به صورت متقارن برای بالای تختتون استفاده کنید و سعی کنید قبل از انجام این کار رنگی متفاوت با سایر دیوارهای اتاق برای این دیوار در نظر بگیرید.

در صورتی که تمایلی به استفاده از منبع نور نقطه ای ندارین و دوست دارین نورپردازی در سراسر دیوار ادامه پیدا کنه بهتره از طرح هایی مانند تابلو یا مجسمه که دارای نور مخفی هستند بهره ببرین.

قفسه ها و قرار دادن وسایل مختلف

در صورتی که به دنبال مکانی برای قرار دادن وسایل مورد علاقتون هستین قفسه ها بهترین انتخاب به حساب میان. شما میتونین از این قفسه ها به عنوان یه کتابخونه ی کوچیک هم استفاده کنین یا محلی برای قرار دادن قاب عکس هاتون.