بندر عباس‌،‌ یکی از بنادر جنوب ایران و مرکز استان هرمزگانه، که چون بزرگترین بندر ایرانه و خیلی هم قدمت داره، افراد زیادی برای سفر انتخابش می کنن، همچنین از نظر تجاری هم از شهر‌های پراهمیت ایرانه. از نظر جغرافیایی، از شمال به شهرستان حاجی آباد، از شرق به شهرستان‌های میناب و رودان، از غرب به شهرستان‌های بندرخمیر و بندر لنگه و از جنوب به خلیج فارس و جزیره قشم محدود می‌شه. از نظر آب و هوایی، از نظر آب و هوایی، مثل اکثر شهرهای ساحلی جنوب ایران، آب و هوای گرم و مرطوب داره. به طور کلی در بندرعباس از نیمه ابان تا نیمه فروردین هوای مطبوعه، ماه های اردیبهشت و خرداد هوا خشک و ماه های تیر تا مهر هوا مرطوبه.

کجا اقامت کنم؟

اقامت توی این شهر می‌تونه خیلی لذت بخش باشه چرا که علاوه بر این که هتل های زیادی توی این شهر وجود دارن، بسته به بودجتون می‌تونین توی هتل‌های خوب این شهر، مثل هتل‌های هرمز تو خیابون انقلاب، هما تو بلوار پاسداران و آتیلار تو میدون 17 شهریور اقامت کنین.

چی بخورم؟ کجا بخورم؟

برای اونایی که عاشق ماهی و غذاهای دریایی هستن، سفر به شهر خوراک های دریایی یعنی بندرعباس قطعا فوق العاده خواهد بود. از اونجا که این بندر در کنار خلیج فارس قرار گرفته و اغلب غذاهایی که در این شهر تهیه می شه، به طور مستقیم یا غیرمستقیم با دریا ارتباط داره، به بندرعباس لقب شهر خوراک های دریایی رو دادن. در بین غذاهای این بندر، هواری محبوب ترین غذا به حساب میاد که با میگو و ماهی درست میشه و یکی از غذاهای پرطرفدار جنوب ایرانه. از خوراک های معروف بندرعباس که در طول سفر حتما باید امتحانشون کرد، مهیاوه،عنکاس، قلیه ماهی یا میگو، ماهی حلوا سیاه، خوراک کلموک هست که اکثر این غذاهای محلی رو می تونین توی رستوران های سنتی شهر نوش جان کنین. رستوران سنتی ستاره جنوب و رستوران ستاره شهر از رستوران های پرطرفدار این شهر به حساب میان.

چی بخرم؟

یکی از هیجان انگیزترین قسمت های سفر به بندرعباس، گشت و گذار در بازار ها و مراکز خرید و خریدن سوغاتیه. نزدیک بودن این شهر به دریا باعث شده که سوغاتی های بندرعباس با شهرهای دیگه متفاوت باشه. در کنار انواع ماهی ها که از مهم ترین سوغات خوراکی این شهر هستن،  صنایع دستی دریایی که از پوست نرم تنان دریایی ساخته هایی مثل اشیای تزئینی، زیورآلات، قاب عکس و... تولید می شه از سوغات پرطرفدار بندر عباس هستن. سفالگری، چادرشب بافی، گلابتون دوزی، بادوله دوزی، شک دوزی و شیریکی پیچ، از دیگرصنایع دستی بندرعباس به شمار میان که می تونین اونا رو از بازارهای شهر تهیه کنین. برای خرید ماهی هم بهترین انتخاب بازار ماهی بندرعباس هست که از بازارهای سنتی و قدیمی محسوب میشه. در این بندر مراکز خرید زیادی وجود داره که با وجود لوکس بودنشون، با قیمت های مناسبی می شه ازشون خرید کرد. از بهترین مراکز خرید شهر میشه بازار مرکزی سیتی سنتر ، مجتمع تجاری ستاره شهر و مجتمع تجاری ستاره جنوب رو نام برد.

کجاها برم؟

بندرعباس، به دلیل گرمسیر بودن، شاید جاذبه های طبیعی خیلی زیادی نداشته باشه، ولی قرار گرفتنش در ساحل زیبای خلیج فارس اون رو به یکی از زیباترین شهر های ایران تبدیل کرده، در ضمن جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی هم داره، که از مهم‌ترین اونا می‌شه به معبد هندوها، که در خیابان امام خمینی واقع شده و توجه هر تازه واردی رو به خودش جلب می کنه. محله باستانی سورو که در غرب بندرعباس قرار گرفته هم جزء یکی از مهم ترین نقاط تاریخی ایرانه که انواع سکه های طلا، نقره و مس دوران ساسانی در آن کشف شده. دره داماش، عمارت کلاه فرنگی، قلعه تاریخی فین، گنبد سرخ، خانه جری پولاک ، پل لاتیدان و موزه مردم شناسی اشاره کرد.