جزیره کیش،‌ یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایرانه، این جزیره که در گذشته بهش جزیره قیس می‌گفتن ظاهری بیضی شکل داره و از زمان هخامنشیان تحت تسلط ایرانیان بوده. از نظر جغرافیایی تو خلیج فارس،‌ بین جزایر لاوان، ابوموسی و بندر لنگه قرار گرفته. کيش از طبيعتی زيبا و منحصر به فرد بر خورداره، سواحل آرام با ماسه های مرجانی و آب زلال دريا که شفافيت کم نظيرش امکان مشاهده انواع آبزيان رو در عمق چند متری مقدور می سازه. پوشش گياهی مناسب و سرسبزی و طراوت این جزیره به ويژه در هفت ماه از سال، چشم اندازی زيبا و تماشایی به اون بخشيده که سالانه حدود يک ميليون نفر از دوستداران طبيعت رو به اینجا می کشونه. از نظر آب و هوایی هم گرم و مرطوبه و تحت تأثیر توده‌های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داره و به شکل کلی خشک و کم بارانه. بارندگی در این جزیره بیشتر به صورت رگبار و در ماه‌های زمستان اتفاق میفته.

کجا اقامت کنم؟

برای اقامت تو این شهر، گزینه های زیادی پیش روتونه که شامل اقامت در هتل، ویلا و آپارتمان‌‌ های ساحلی میشه. اگه قراره چند روزی تو این جزیره اقامت داشته باشین، پیشنهاد ما به شما اینه که ویلاهای ساحلی رو انتخاب کنین چون از لحاظ قیمتی مناسب تر هستن، ولی تجربه اقامت تو هتل های شیک و لوکس هم خیلی خوب و هیجان انگیزه، که ما چند تاشون رو بهتون معرفی می‌کنیم. هتل‌های سورینت ، داریوش، ارم، هتل ساحلی ترنج و فلامینگو، لوکس‌ترین هتل‌های این جزیره هستن که سطح قیمتشون هم بالاست، هتل‌های شایان، جام جم، صدف، ونوس، شایگان، تعطیلات و شباویز هم هتل‌های مناسبی هستن که هزینه کمتری دارن و سفرتون رو کم خرج تر می‌کنه. همگردی سفر خوشی را در تور کیش برای شما آرزومند است

چی بخورم؟ کجا بخورم؟

در جزیره کیش هم مثل سایر جزیره ها، اکثر غذاها از ماهی و میگو و کلا مواد غذایی دریایی تهیه میشن. اگه از تست کردن غذاهای محلی لذت می برین، سراغ غذاهایی مثل سمک مشوی، مرگوگ یا مرقوق، برنج شکری یا محمر، مضروبه، هریسه و برنج مچبوسس روو بگیرین که از غذاهای محلی و مخصوص جزیره به حساب میان.  تنوع رستوران در کیش خیلی زیاده و  بیشتر رستوران های کیش یا در داخل هتل ها قرار دارن و یا اطراف ساحل و مراکز تجاری جزیره که اکثرا غذاهای سنتی ایرانی و غذاهای بین المللی و فرنگی رو ارائه می کنن. در بین این رستوران ها، رستوران کوه نور، رستوران پدیده ، رستوران عمو اکبر، رستوران رویال استار،رستورانن میرمهنا، رستوران توتی فروتی و رستوران شب های کیش انتخاب خوبی هستن. پیشنهاد ویژه مون برای عاشقای فست فود همفست فود سوپر استار هستش. برای بهره مندی از بهترین رستوران های کیش با تور کیش همگردی همراه باشید.

نوشیدنی ها

تو کیش به خاطر آب و هوای شرجی ای که داره، نوشیدنی های خنک و انواع آبمیوه ها مزه می ده، واسه همین حتما یه سری به امیر چاکلت بزنین و بستنی های خوشمزهش رو تست کنین. ولی جدا از اینا، پیشنهاد ما واسه کافه گردای جزیره، کافه کاکتوس، می کافه، کافه رستوران نخل ساحلی و کافه میلاژ هستش.

چی بخرم؟

هر شهری سوغات خاص خودش رو داره و تقریبا هیچ سفری بدون خرید سوغاتی جذاب نیست. علاوه بر ماهی جنوب و مواد غذایی دریایی که از سوغات این جزیره به حساب میان، کاکائو و قهوه طرفدارای زیادی دارن چرا که نسبت به شهرهای دیگه با قیمت مناسب تری به فروش می رسن. از اونجا که در این جزیره مراکز خرید زیادی وجود داره، تقریبا میشه گفت بیشتر وقتتون در این مراکز خرید سپری می شه. خیلی از این مراکز خرید به صورت زنجیره ای کنار هم قرار گرفتن که شما می تونین با خیال راحت و زمان کم از کل این بازارها دیدن کنین، مراکزی مثل پردیس 1 ، پردیس 2 ، مرکز تجاری کیش و زیتون که تمام لوازم مورد نظرتون رو میتونین ازش تهیه کنین. با این حال اگه قصد خرید پوشاک، لوازم الکترونیکی یا برقی داشتین بازار بین المللی پانیذ می تونه انتخاب خوبی باشه.اگر قصد سفر به کیش را دارید حتما از مراکز خرید  در تور کیش دیدن کنید

کجاها برم؟

کمتر کسی برای دیدن آثار تاریخی به این جزیره سفر می کنه، در صورتی که اینجا هم مثل بقیه شهرهای ایران پر از آثار قدیمی و تاریخیه. ولی اگه قصد سفر به کیش رو دارین، بازدید از شهر زیر زمینی کاریز که 570 میلیون سال قدمت داره، شهر تاریخی حریره،درخت سبز که یکی از پیرترین درختای ایرانه، کشتی یویانی که از میراث پیر و زخمی این جزیره ست، دلفیناریوم و باغ پرندگان، صخره های مرجانی، کلبه هور و سافاری رو از دست ندین. کنار این جاذبه ها به سایت یا کلوپ های دریای هم حتما سر بزنین چون فوق العاده سرگرم کننده و لذت بخشه. اسکله تفریحی کیش که در شرق جزیره قرار گرفته، یکی از مراکز این تفریحاته. اگه خیلی به این سرگرمی ها علاقه دارین و مایلید پول بیشتری هم خرج کنین دوره ها ی غواصی و آموزش مهارتهای آبی مثل اسکی روی آب، جت اسکی و چتر باراسل رو از دست ندین. یه پیشنهاد هم مخصوص بانوان عزیز داریم، اونم پلاژ بانوان کیش هستش، که می تونن با خیال راحت تو آب های شفاف و آرامش بخش خلیج فارس شنا کنند. اگر با تور های کیش همگردی همراه شوید می توانید از مکان هایی دیدنی کیش دیدن کنید.