به طور كلي بعد از همه درمانهاي دندانپزشكي كمي ناراحتي بدليل باز نگه داشتن دهان به مدت طولاني و نيز خشكي مخاط دهان ممكن است رخ بدهد كه اين علائم موقتي هستند و عموما بدون نياز به دارو و يا حداكثر با مسكن هاي معمول بهبود ميابند. 


و اما بعد از درمان ريشه و از بين رفتن اثر داروهاي بي حسي عموما كمي "احساس" متفاوت در دندان مورد درمان وجود دارد كه ناشي از پر شدن ريشه ميباشد و بعد از چند روز برطرف ميشود. در صورتيكه اين احساس متفاوت برطرف نشد و يا درد و تورم و يا علائمي از الرژي (حساسيت) مشاهده كرديد، حتما با دندانپزشك خود تماس بگيريد، ساير توصيه ها به قرار زير است: 
-تا زمانيكه اثر بيحسي وجود دارد از خوردن غذايي كه نياز به جويدن دارد اجتناب كنيد چون ممكن است گاز گرفتگي گونه و زبان رخ بدهد كه بعد از رفتن بيحسي درد و عوارض شديدي ايجاد ميكند.اشاميدن مايعات بلامانع است. 
-تا زمانيكه دندان اندو شده پركردگي موقت( پانسمان) دارد از جويدن با آن اجتناب كنيد. خطر خارج شدن پانسمان و از آن مهمتر شكستن دندان وجود دارد.
-دندان مورد درمان را حتما مطابق معمول مسواك بزنيد و تميز نگه داريد. 
-اگر به هر دليل ميزان زيادي از پانسمان دندان شما خارج شد، حتما با دندانپزشك خود تماس بگيريد، ريختن مقدار كمي از پانسمان مشكلي ايجاد نميكند. 
-درمان ريشه يا عصب كشي جزو مراحل ابتدايي درمان دندانهاي اسيب ديده است و عليرغم اينكه درد و عفونت بعد از درمان ريشه برطرف ميشود دندان وضعيت پايداري ندارد و حتما بايد درمانهاي ترميمي براي تاج دندان ( شامل پركردن يا روكش يا هر دو) انجام شود تا دندان شما سلامت خود را به طور كامل باز يابد. پس حتما در زمان مقرر شده براي ترميم تاج مراجعه كنيد. 
اگر عليرغم موارد بالا مشكل يا سوالي داريد (حتي اگر بيمار مركز ما نيستيد) با شماره هاي ٦١-٢٢٨١٥٦٦٠ تماس بگيريد يا به ايدي زير در تلگرام پيام دهيد: 

telegram.me/drmostafanejad