همه ی افراد عاشق غذا خوردن هستن و معمولا بیشتر تمایل به مصرف غذاهای ناسالم و چرب و فست فودی دارن. تا وقتی که افراد جوان هستند نظارت چندانی بر خوراک خودشون ندارن و به فکر سلامتیشون نیستن اما زمانی که مسن تر میشن شروع به رعایت رژیم های سالم میکنند که در اکثر مواقع خیلی دیر شده و کار از کار گذشته. یکی از مشکلات و بیماری هایی که باید از سنین جوانی سعی در پیشگیری از اون داشت چربی خون و کلسترول بالاست، که مصرف غذاهای چرب و ناسالم شایع ترین علل ابتلا به اونه. سعی کنید بعد از خوردن غذاهای چرب و دارای کلسترول بالا کارهایی رو که براتون توضیح میدم انجام ندهید.

کلسترول چیست؟

کلسترول یک اسید چربه که در کبد تولید و برای بسیاری از اعمال بدن ضروریه، اما زمانی که میزان اون نامتعادل و زیاد بشه برای بدن بسیار مضره و باعث حمله ی قلبی میشه. کلسترول در همه ی سلول های بدن وجود داره اما توسط غذاها نیز وارد بدن میشه. کلسترول بالا به عنوان چربی خون شناخته میشه و فاکتوری خطرناک برای بیماری های قلبی به حساب میاد. کاهش سطح کلسترول مهمترین چیزیه که شما باید روی اون تمرکز کنین که بهترین روش هم پیروی از یک رژیم غذایی سالم و یک زندگی سالمه.

ورزش کردن

بهتره بعد از مصرف یک وعده ی غذایی سنگین و چرب به فکر انجام حرکات ورزشی شدید نباشین و به پیاده روی برید تا کالری اضافی رو بسوزونین.

نوشیدن آب گرم یا ولرم

نوشیدن یک تا دو لیوان آب گرم بعد از وعده های غذایی چرب بهتونم کمک میکنه تا کبد، معده و روده ی سالم داشته باشین و اونها رو از آسیب محافظت کنین.نوشیدن آب سرد بعد از غذا میتواند برای بدنتان مخرب باشد زیرا باعث ایجاد رسوبات چربی و هضم مشکل تر غذاها میشود.

بلافاصله بعد از غذا نخوابید

همیشه سعی کنید که یک فاصله ی 2 الی 3 ساعته بین مصرف آخرین وعده ی غذاییتون و خوابیدنتون وجود داشته باشه. اگر بلافاصله بعد از غذا خوردن و بخصوص غذاهای چرب بخوابید، انرژی مصرف نمی کنید و تمام انرژی غذا به صورت چربی در بدنتون ذخیره میشه.

اجتناب از خوردن مواد غذایی سرد بعد از مصرف غذاهای چرب

خوردن مواد غذایی سرد مانند بستنی و حتی نوشیدن آب سرد اثرات مخربی بر کبد، معده و روده داره. بهتره در این مواقع عسل یا فلفل سبز مصرف کنید. عسل یکی از بهترین پادزهرها برای مقابله با اثرات مخرب مواد غذایی چربه. فلفل سبز هم با طبع گرم و تندش کبد رو تحریک میکنه تا متابولیسم اولیه مناسبی در مقابل چربی از خودش نشون بده.