شاید افرادی باشند که به دنبال سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان باشند. اما آن لبخند های سفید و درخشانی که در تلویزیون می‌ بینید، در دنیای واقعی خیلی غیر طبیعی هستند. بسته به رنگ و توناژ پوست و چند عامل دیگر، دندان‌ های خیلی سفید  اصلاً گزینه‌ی مناسبی نیستند. چند قانون کوچک هست که شما را در انتخاب رنگ صحیح راهنمایی می‌ کند.

                                                                  

افرادی که رنگ پوست تیره‌ تری دارند باید از سایه‌ها و درجه های طبیعی‌ تر رنگ استفاده کنند. هرچه کنتراست ایجاد شده بیش‌ تر باشد دندان‌ ها بیش‌ تر درخشان دیده می‌ شوند، حتی اگر بلیچینگ نکرده باشید. توصیه‌ ی متخصصان در این موارد این است که هرچه بیش‌ تر سعی در انتخاب سایه‌‌ های رنگی طبیعی‌ تر داشته باشید، نه رنگ‌ های درخشان.
افرادی که پوست روشن‌ تری دارند باید رنگ‌ های سفید روشن‌ تر را انتخاب کنند. چون در این افراد بین رنگ پوست و رنگ دندان‌ ها کنتراست زیادی ایجاد نمی‌ شود، باید رنگی روشن‌ تری انتخاب کنید تا سفیدی دندان مشخص شود.
در این مورد باید با یک دندانپزشک با تجربه و با سلیقه صحبت کنید تا بتواند در انتخاب رنگ به شما کمک کند، در این صورت در نهایت صاحب یک لبخند زیبا، جذاب و بی عیب خواهید شد.