ایمپلنت دندان چند مرحله دارد و چگونه انجام میشود؟

در این مقاله سعی بر آن داریم مراحل کاشت دندان را به روش های مختلف شرح دهیم. در حالت کلی کاشت ایمپلنت دندان دارای دو مرحله کلی است. مرحله ابتدایی شامل کاشت فیکسچر ایمپلنت و در مرحله دوم ساخت و نصب روکش برای ایمپلنت کاشته شده می باشد. در افراد با شرایط مختلف و روش های مختلف بکار رفته مراحل و زمان کاشت تفاوت هایی دارد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟
گام نخست در کاشت دندان، کاشت پایه ایمپلنت است. پایه ایمپلنت از جنس تیتانیومی بوده و قابلیت اتصال و جوش خوردن با استخوان فک را دارد. برای برقراری اتصال قوی بین پایه ایمپلنت و استخوان فک نیاز به مدت زمان کافی است. این زمان به طور معمول بین ۳ تا ۶ ماه است. بعد از ایجاد اتصال قوی بین ایمپلنت و استخوان فک زمان ساخت و نصب روکش های دندانی است.

روش کاشت ایمپلنت چه تاثیری بر مراحل کاشت دارد؟
روش های کاشت ایمپلنت دندان به مرور زمان پیشرفت های شگرفی کرده اند. روش های کاشت دیجتال و یا کاشت ایمپلنت بدون درد و خونریزی با هدف کاهش دردها و بهبود در زمان سریعتر ابداع گردیده است. با استفاده از این روش های نوین در کاشت دندان می توان زمان کاشت را به شکل محسوسی کاهش داد.

در روش های سنتی بایستی ابتدا موضع را برش داد و بعد از کاشت بخیه زدن رخ می داد که این امر برای بیمار ناراحتی هایی ایجاد می کرد. از این رو با استفاده از روش های مدرن امروزی می توان این مشکلات را به شکل مناسبی کاهش داد.

ایمپلنت دندان چند مرحله دارد:
در روش ایمپلنت فوری بلافاصله بعد از کاشت ایمپلنت برای پایه روکش موقت ساخته شده و نصب انجام می شود. این روش برای آن دسته از افراد که زیبایی در مدت زمان درمان برایشان مهم است پیشنهاد می دهیم. البته بیمار بایستی شرایط لازم را برای کاشت این چنینی داشته باشد.

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد با شرایط مختلف:
در برخی از افراد بایستی نکاتی را در مراحل کاشت دندان ان ها در نظر گرفت. به عنوان مثال افرادی که دارای بیماری های خاص هستند بایستی در هنگام کاشت دندان به مشکلات این چنینی توجه کرد. به عنوان مثال افرادی بیماری پوکی استخوان دارند، این افراد بایستی در محل کاشت دندان پیوند استخوان را برایشان انجام داد. این افراد مدت زمان بیشتری برای اتصال قوی بین پایه ایمپلنت و استخوان فک را نیاز دارند.

افرادی که بیماری های خاص نظیر بیماری های قلبی و دیابت دارند، بایستی دندانپزشک شرایط آن ها را در نظر گرفته و متناسب با وضعیت آن ها اقدام به درمان نماید.

ایمپلنت دیجیتال روشی مدرن برای کاشت دندان:
روش های دیجیتال در دندانپزشکی تحولی در مراحل کاشت دندان ایجاد کرده اند، در این روش با استفاده از روش های دیجیتال موضع دقیق کاشت را مشخص کرده و اقدام به پانچ کردن لثه می نمایند بهه همین دلیل به این روش به روش بدون برش گفته می شود و سرعت بهبودی به شکل محسوسی افزایش پیدا می کند.

ساخت روکش های دندانی با استفاده از فناوری کد کم باعث ایجاد روکش های سه بعدی زیبا شده است که در دندانپزشکی زیبایی بسیار موثر است. ساخت زیباترین روکش های دندانی را برای ایمپلنت با استفاده از تکنولوژی کد کم تجربه نمایید.

در کلنیک دندانپزشکی رویای لبخند بهترین روش های کاشت دندان را تجربه نمایید. در این مرکز درمانی روش های کاشت دندان دیجیتال و روش های بدون درد و جراحی ارایه می شود. بهترین و با کیفیت ترین برندهای ایمپلنت برای کاشت دندان استفاده شده و کاشت دندان را با رضایت مندی بیمار انجام می دهد.