باور‌های نادرست در مورد لیزر مو‌های زائد


چندین باور اشتباه در مورد لیزر مو‌های زاید وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شوند:

لیزر مو موجب سرطان می‌شود
این باور اشتباه که لیزر مو‌های زائد سبب سرطان می‌شود کاملا بی اساس است.لیزر‌ها به صورت خاصی برای عبور کردن از سلول‌های پوست و تنها هدف قرار دادن عمیق فولیکول‌های مو داخل پوست طراحی شده اند.

لیزر‌های استفاده شده در دستگاه لیزر موی زائد پرتو بسیار کمی تولید می‌کنند.البته این پرتو مضر نیست و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موی زائد موجب سرطان می‌شود وجود ندارد.

لیزر‌های خانگی به اندازه لیزر‌های متخصصان پوست نیز تاثیر گذار هستند
لیزر‌های خانگی برای افرادی هستند که می‌خواهند بدون مراجعه به متخصص پوست،مو‌های زائد شان را از بین ببرند.بسیاری از افراد با استفاده از این لیزر‌های خانگی شاهد نتایجی مطلوب همانند روشن شدن یا نازک‌تر شدن مو می‌شوند.با این وجود لیزر‌های خانگی موی زائد به اندازه دستگاه‌های لیزر پزشکان متخصص پوست تاثیر گذار نیستند.

 

 

 

 

در چه صورت پس از لیزر موهای زائد باید به پزشک مراجعه کرد؟
هر فردی که نسبت به لیزر مو‌های زائد واکنش‌های نامناسب و ناخوشایندی نشان دهد باید به پزشک مراجعه کند.آن‌ها می‌توانند علائمی نظیر قرمزی و تورم را خانه درمان کنند،اما باید همیشه علائم عفونت‌های پوستی را به پزشک یا متخصص پوست گزارش دهند.

گزارش زود هنگام علائم سبب درمان سریع شده و از هر گونه عوارض بلند مدت پیشگیری می‌کند.

فردی که قصد بارداری دارد باید قبل از انجام لیزر با پزشک خود مشورت کند.پزشڪ می‌تواند سایر گزینه‌های درمانی را توصیه کند،زیرا لیزر موے زائد باید چندین جلسه انجام شود و فرد مراجعه کننده طی این مدت نباید باردار شود.