بافت جوان چه فرقی با بافت غیر جوان دارد؟ 
این تفاوت از دوجنبه ی عملکردی و ظاهری قابل بررسی است.
بافت جوان ظاهری شاداب و شفاف و زیبا و عملکردی فعال و بهینه دارد.
بنابراین درمانها و اعمال جراحی و غیر جراحی جوانسازی بر این دو مقوله تاکید دارد.
با افزایش سن ، ازدواج ،بارداری ،تغییرات وزن ، زایمان ،یائسگی و....تغییراتی در لیگامانها و بافت همبند دستگاه تناسلی ایجاد میشود .افتادگی چروکیدگی ،تغییرات رنگ و قوام و حالت گشادی در واژن  ایجاد میکند افتادگی مثانه سبب انواع بی اختیاریهای ادراری می شود.
گشادی واژن و صدای واژن، یا تغییرات هورمونی و خشکی واژن سبب نارضایتی در روابط زناشویی می گردد.مقاربت دردناک و اختلالات ارگاسم و کاهش میل جنسی و ارگاسم را سبب می گردد.

 

 

بعضی تغییرات الزاما وابسته به افزایش سن نیستند ودر خانمهای جوان نیز مشاهده میشوند. شایعترین‌آنها  ،از نظر مشکلات ظاهری :نمای چروکیده و افتاده  در  دستگاه تناسلی و لابیا ، بزرگی لابیا ،تغییرات رنگ و فرم ، و اختلالات عملکردی نظیر واژینیسموس یا عدم‌توانایی در دخول ، مقاربت دردناک ،خشکی واژن ،سردمزاجی و اختلالات ارگاسم‌ است .
عوارض ناشی از این اختلالات چه از نظر ظاهر و چه عملکرد سبب کاهش اعتماد به نفس افراد شده و سرد مزاجی عملکردی  و ثانویه را سبب می گردد.تنشها ی ناخواسته و مهار شده سبب انواع مشکلات جسمی و روحی میگردد و بازتاب آن‌گریبانگیر زندگی اجتماعی فرد خواهد شد.

بنابراین‌ لازم‌است به کلیه درمانها و اعمال جراحی که اصطلاحا تحت عنوان اعمال جراحی زیبایی زنان اشاره میشود ،با نگاه  دقیقتری بنگریم و آنهارا اعمالی تشریفاتی و زائد واز سر بیکاری و بیهودگی ندانیم.بازگشت طراوت وشادابی بانوان بویژه در شرایطی که سن ازدواج‌بالا رفته و جامعه به سمت مسن  شدن میرود ، بسیار حائز اهمیت است و سبب سلامت جسمی و روحی فرد ،خانواده و جامعه خواهد گردید.

شایعترین این اقدامات شامل:
لابیاپلاستی،تزریق چربی به واژن ودستگاه تناسلی، انواع روشهای تقویت ارگاسم، واژینوپلاستی یا تنگ کردن واژن به روش های مختلف جراحی، لیزر، هایفو و....
انواع روشهای سفید کردن، کربوکسی تراپی، بیوفیدبک و..... می باشند .
پزشک ‌پس از معاینه ی دقیق باتوجه به شرایط شما طرح درمانی مناسب را برایتان خواهد ریخت.