ایمپلنت دندان چیست؟
برخی افراد به دلایل مختلف یک یا چند دندان خود را از دست می دهند که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله: کهولت سن، آسیب های ورزشی، تصادف و...
این مشکل باعث ایجاد ظاهری بد در چهره فرد می شود که خوشبختانه درمان ایمپلنت به عنوان یک روش دائمی می تواند بهترین جایگزین برای دندان فرد باشد.
پیش از ایمپلنت دندان درمان برای دندان جایگزین پروتز های دندانی بود که فرد نمی توانست غذای سفت با این دندان بجود، ولی ایمپلنت دندان می تواند  یک دندان مصنوعی دائمی برای جایگزینی دندان و یا دندان های از دست رفته است که درست همانند دندان های طبیعی عمل می کند.
همچنین ایمپلنت دندان با توجه به این که ظاهری کاملا شبیه دندان دارد می تواند به طور کامل رضایت فرد را ایجاد نماید.
جراحی ایمپلنت دندان روشی است که درآن با استفاده از یک پایه ی فلزی که جنس تیتانیوم خالص می باشد و سازگاری کامل با بدن انسان دارند و با روش جراحی در زیر لثه و در داخل استخوان جای می گیرد.

ایمپلنت دندان چه مقدار طول می کشد؟
معمولا دوره ایمپلنت دندان نیاز به دو مرحله دارد.
در ابتدا بیمار برای قالب گیری و استخراج یا پیوند استخوان و سپس قرارگیری پین در فک پس از آن حدود 3 تا 6 ماه زمان برای رشد و ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت نیاز است.
باید توجه داشته باشید که برخی عوامل می تواند باعث شود تا پروسه درمانی ایمپلنت دندان طولانی تر شود، این عوامل عبارت است از: عفونت لثه و دندان و کافی نبودن میزان استخوان در فک .
از این رو انتخاب پزشک و مرکز درمانی متخصص در زمینه ایمپلنت دندان بسیار با اهمیت است و خود بیمار هم باید در طی دوره درمان نکات بهداشتی را کاملا رعایت نماید.


هزینه ایمپلنت دندان:
ایمپلنت دندان با این که هزینه بالایی دارد و درمان گرانی به شمار می رود ولی مزایایی دارد که این گرانی را پوشش می دهد، از جمله:
راحتی ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان یک جسم خارجی در بدن فرد به شمار نمی رود و با ورود به استخوان با آن سازگار می شود.
مقاومت بالای ایمپلنت دندان
کاربردی بودن این دندان ها
بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی به فرد
زیبایی فوق العاده و...
این موارد باعث می شود رضایت بیماران را برای انتخاب این درمان به جای بریجهای ثابت یا پروتز های متحرک بیشتر باشد.

بهداشت دهان پس از ایمپلنت:
رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است و میزان مراجعه شما را به دندانپزشک را تا میزان زیادی کاهش می دهد و باعث پیشگیری از بیماری های دهان و دندان می شود.
در رابطه با ایمپلنت دندان اگر فرد بهداشت دهان و دندان خود را به طور کامل رعایت نماید ایمپلنت دندان و عمر این دندان ها دائمی خواهد بود.