با شروع فصل گرما و تابستان، هیجی به اندازه  یک نوشیدنی خنک نمیتواند اصطلاحا جگر مارا خنک کند. چه برسه به اینکه، این نوشیدنی رژیمی هم باشد و بدون دغدغه از  چاق شدن مارا از گرما زدگی نجات دهد. در فصل تابستان به دلیل دمای زیاد، بدن ما بیشتر از هر زمانی به نوشیدن مایعات نیاز دارد. اما مشکلی که این جا به وجود میاد اینکه اکثر نوشیدنی های تابستانه پر از شکر و بستنی هستند و این مورد میتواند یک دردسر بزرگ برای کسانی باشد که اضافه وزن دارند.
اگر شما هم جزو افراد مستعد به چاقی هستید که به قول معروف با خوردن آب هم چاق می شوید در این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید تا طرز تهیه نوشیدنی خنک رژیمی مخصوص فصل تابستان را به شما آموزش دهیم.
 

نوشیدنی خنک ساده


نوشیدنی های خنک تابستانه برای رفع گرمازدگی

ممکن است همه ما در طول زندگیمان یکبار هم شده در فصل تابستان گرمازدگی را تجربه کرده باشیم. علائم گرمازدگی در تابستان معمولا به صورت حالت تهوع، ضعف و سرگیجه، قرمز شدن پوست و التهاب آن، افزایش ضربان قلب و تنفس نامنظم، احساس درد در شکم و گرفتگی عضلات، تشنج، هزیان گفتن، بی حوصلگی و بدخلقی خود را نشان میدهند. اما میتوانیم با درست کردن نوشیدنی خنک رژیمی و مفید نه تنها به لاغر تر شدنمان کمک کنیم بلکه از گرمازدگی نیز در امان بمانیم. استفاده از خاکشیر و تخم شربتی برای رفع گرمازدگی مفید بوده و می‌توانید در تابستان از آن استفاده کنید.

برای مثال خوردن شربت خاکشیر و تخم شربتی می تواند تاثیر زیادی در رفع این مشکل داشته باشد. برای تهیه این نوع شربت تنها کافیست ابتدا تخم شربت و خاکشیر را تمیز کرده و شکر را با نصف پیمانه روی حرارت قرار داده تا حل شود. پس از آن کمی گلاب اضافه کرده و بگذارید جوش بخورد. سپس گاز را خاموش کرده اجازه دهید مخلوط خنک و غلیظ گردد.
در دو پارچ جداگانه مخلوط را بریزید و به آن آب لیمو اضافه کنید. در یکی از پارچ ها تخم شربتی و در دیگری خاکشیر ریخته و در زمان سرو نصف لیوان از هر شربت را پس از هم زدن با هم مخلوط کنید. و اینگونه شربت شما آماده است.

 

نوشیدنی تابستانی


نوشیدنی خنک رژیمی برای مهمانی

در در اکثر مهمانی ها برای پذیرایی از شربت های آماده و یا آبمیوه استفاده میشود. همین امر باعث شده تا دیگر مثل سابق این نوع پذیرایی مورد استقبال مهمانان قرار نگیرد.  اگر شما جزو آن دسته از افراد مهمان دوستی هستید که میخواهید به بهترین شکل از مهمان خود پذیرایی کنید پیشنهاد ما برای شما این است که برای درست کردن بهترین نوشیدنی تابستانی  دست بکار شوید و نهایت خلاقیت خود را با مواد موجود در خانه به کار ببرید. نوشیدنی های رژیمی علاوه بر خنک بودن این حس را در میهمان ایجاد میکنند که سلامت آن ها برای شما اهمیت دارد از نوشیدنی های گفته شده به عنوان نوشیدنی مجلسی نیز می توانید استفاده کنید.

برای مثال شربت گل پنیرک یکی از انتخاب های مناسب برای پذیرایی از میهمانان است. این گل به تنهایی مزه خاصی ندارد ولی خواص و رنگ بی نظیر آن باعث شده این نوشیدنی محبوبیت زیادی پیدا کند. برای تهیه این شربت 3 قاشق گل پنیرک را خیسانده تا رنگ و عصاره آن خارج شود. پس از خیساندن تخت شربتی به محلول به دست آمده در هر لیوان یک قاشق تخم شربتی اضافه کنید. در آخر می توانید برای خوش طعم کردن آن از انواع عرق بیدمشک، گلاب،بهار نارنج و .... استفاده کنید. نوشیدنی آبی رنگ شما آماده سرو است.
 

چگونه یک نوشیدنی خنک درست کنیم


نوشیدنی رژیمی با شیر

همه ما تجربه خوردن نوشیدنی تابستانی مملو از بستنی و شکر را داریم. این نوشیدنی ها درست است که بسیار خوشمزه ان اما کالری بسیار بالایی دارند و میتوانند با برنامه رژیمی افراد مغایرت داشته باشند. برعکس تصور خیلی ها که فکر می کنند خوردنی های رژیمی طعم خاصی ندارند ما میخواهیم به شما یک نوشیدنی تابستانی با شیر آموزش بدهیم که علاوه بر خوشمزه بودن کم کالری هم هست.
 

نوشیدنی با شیر
|

اسموتی سالم و کم کالری

اگر داخل خانه میوه دارید و نمیدانید با آن چه کنید میتوانید با ترکیب کردن آن ها با شیر و ماست یک ترکیب بهشتی کم کالری درست کنید و از نوشیدن آن نهایت لذت را ببرید.
این نوشیدنی را به عنوان میان وعده میل کنید تا علاوه بر خنک شدن تا حدی گشنگی شما را برطرف کند و کمتر باعث شود سمت ناسالم خواری بروید.

اسموتی با توت فرنگی

یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی تابستانی با توت فرنگی اسموتی آن است. با ترکیب توت فرنگی با شیر وعسل میتوانید از طعم بی نظیر این اسموتی جذاب لذت ببرید. برای تهیه این اسموتی مواد را داخل مخلوط کن ریخته و در صورت تمایل میتوانید برای غلیظ تر شدن آن از ماست به جای شیر استفاده کنید. به جای توت فرنگی میتوان از میوه های دیگر با همین دستورالعمل استفاده کرد.
 

انواع اسموتی
 

نوشیدنی تابستانی رژیمی

 خوردن نوشدینی خنک در فصل گرما لذتی است که هیچ کس نمیتواند آن را انکار کند. بیشترین نوشیدنی مورد استفاده در فصل تابستان آب است که علاوه بر رفع تشنگی، سلامت بدن را تضمین می کند. اما خیلی وقت ها برای رفع خستگی خود نیاز به یک نوشیدنی رژیمی و لاغری داریم تا حسابی ما را سرحال بیاورد و عذاب وجدان چاق شدن را به ما ندهد.
در ادامه میخواهیم با هم 10 طرز تهیه نوشیدنی خنک رژیمی را یاد بگیریم که می توانند جایگزین خوبی برای آب در فصل گرما باشند. برای درست کردن این نوشیدنی ها نیاز به هزینه ی زیادی ندارید و میتوانید با مواد داخل خانه درست کنید و حتی با این نوشیدنی های تابستانه از مهمان های خود پذیرایی کنید. این نوشیدنی کاملا سالم هستند و اگر شما رژیم هم باشید می توانید بدون نگرانی درست کرده و از آن لذت ببرید.

 

انواع نوشیدنی سرد
 

دتاکس لیمو وخیار

یکی از معجون های معجزه آسا برای تحمل گرمای هوا نوشیدن  دتاکس لیمو وخیار است. وجود خیار و لیمو در ای نوشیدنی می تواند عطش شما را به مقدار زیادی کم کند.
مواد لازم:
دو عدد لیمو زرد
دو عدد خیاز سایز متوسط
چهار لیوان آب
طرز تهیه:
برای درست کردن این نوشیدنی خوشمزه تنها لازم است که خیار و لیمو را حلقه حلقه کرده و در پارچ یا ظرف خود بریزید و به مدت 2 تا 4 ساعت در یخچال قرار داده و سپس میل نمایید.

 

طرز تهيه موهيتو كافي شاپي
 

نوشیدنی رژیمی سم زدای پرتقال

اگر شما هم از آن دسته از افراد عشق پرتقال هستید این نوشیدنی مختص شماست. این نوشیدنی را مانند تمام نوشیدنی های رژیمی دیگر میتوانید قبل از ناهار میل کنید

مواد لازم:
دو عدد سیب
سه عدد ساقه کرفس
یک عدد پرتقال پوست کنده
دو عدد گلابی
طرز تهیه:
برای درست کردن این نوشیدنی تنها کافیست تمامی موارد را داخل مخلوط کن میکس کنید و از غلظت و سم زدایی آن لذت ببرید.

چگونه یک نوشیدنی خنک درست کنیم

 

 نوشیدنی گیاهی

یکی از پرطرفدارترین و خوشزه ترین نوشیدنی های جایگزین آب این نوشیدنی است. که می توان یک پارچ از این نوشیدنی را درست کرده و داخل یخچال بگذارید و در زمانی که به آب نیاز داشتید میل کنید.
مواد لازم:
یک لیتر آب
مقدار کمی شکر(البته میتوانید اصلا از شکر استفاده نکنید)
سه عدد خیار
یک عدد فلفل سبز بزرگ
چهار عدد لیمو ترش
نعناع
طرز تهیه:
2 عدد خیار را همرا با فلفل خورد کرده و روی آن ها شکر پاشیده و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس از مخلوط را کمی بپزید. پس از آن یک خیار باقی مانده همراه با لیمو ترش را حلقه کرده و کنار بزارید. بقیه لیمو ها را آب بگیرید. فلفل و خیار و لیمو را با آب و نعنا در پارچ مخلوط کرده و پس از آن خیار و لیمو حلقه شده را به آن اضافه کنید. نوشیدنی سالم شما آماده است.

 

نوشیدنی ساده گیاهی

 

نوشیدنی لاغری آناناس

طرز تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی این نوشیدنی مفید و خوشمزه را درست کند. همانطور که می دانید آناناس تاثیر زیادی بر چربی سوزی دارد پس میتوانید از این نوشیدنی برای لاغری خود استفاده کنید.
مواد لازم:
یک لیتر آب
یک عدد لیمو
یک عدد کمپوت آناناس یا آناناس تازه
کمی نعناع
و در صورت تمایل کمی شکر
 ابتدا آب را درون قابلمه ریخته و بر روی گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. شکر را اضافه کرده و هم بزنید. پس از آن آب لیمو را گرفته و به مخلوط اضافه کنید. پس از آن گاز را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود. در مرحله آخر برش های آناناس را اضافه کرده و در یخچال قرار دهید.

 

نوشیدنی های لاکچری

 

نوشیدنی چربی سوز توت فرنگی و سبزی تازه

ترکیب توت فرنگی و سبزی یک نوشیدنی پرطرفدار برای افرادی است که علاوه بر طعم به سلامتی خود نیز اهمیت می دهند.
مواد لازم:
یک عدد لیمو
نعناع یا هر سبزی ک مورد علاقه تان است.
چند عدد توت فرنگی
یک لیتر آب
چند تکه یخ

طرز تهیه نوشیدنی چربی سوز توت فرنگی و سبزی تازه
لیمو ها را آب گرفته و کنار بگذارید. توت فرنگی و سبزی را خرد کرده و داخل آب داغ بگذارید تا طعم آن زیاد شود. سپس آب را از صافی رد کرده و آب لیمو ویخ را به آن اضافه کنید. نوشیدنی جذاب شما آماده نوشیدن است.
 

نوشیدنی با نعناع
 

نوشیدنی چربی سوز گریپ فروت و دارچین

این نوشیدنی نیز یکی از نوشیدنی های محبوب برای چربی سوزی است.
مواد لازم:
نیم لیتر آب گریپ فروت
نیم لیتر آب گازدار
یک لیوان آب
دو عدد چوب دارچین
مقدار خیلی کم دانه رازیانه
چند برگ نعناع
چند عدد یخ
در صورت تمایل مقدار کمی شکر
طرز تهیه نوشیدنی چربی سوز گریپ فروت و دارچین
دارچین، شکر و آب را بر روی حرارت گذاشته . 5 تا 10 دقیقه به آن فرصت دهید تا کامل شکر حل شود و به صورت شربت شود. پس از سرد شدن مخلوط آب گریپ فروت، رازیانه و نعنا را به آن اضافه کنید و بعد از آن تکه های یخ را به افزوده و نوش جان کنید.

 

نوشیدنی تابستانی

 

نوشیدنی لاغری گلابی و مریم گلی

اگر به دنبال نوشیدنی با طعم جدید هستید این مورد می تواند انتخاب مناسبی باشد پس حتما یکبار هم شده آن را امتحان کنید.
مواد لازم:
ده عدد برگ تاره مریم گلی
یک عدد لیموترش
250 لیتر آب گلابی
250 لیتر آب یا آب گازدار
یک عدد گلابی
چند تکه یخ

لیمو ها را حلقه حلقه کنید و گلابی را خرد کنید و داخل پارچ بریزید. مریم گلی ها را خرد کنید یا در میکسر بریزید تا مانند خمیر شود. پس از آن یخ ها را به کمک مخلوط کن خرد کنید . آب گلابی و نعنا را اضافه کرده و هم بزنید و در آخر مخلوط را به لیمو و گلابی هایی که خرد کرده اید اضافه کنید. نوشیدنی شما آماده است آن را سرد بنوشید.

 

نوشیدنی ساده با گلابی
 

نوشیدنی سبز مرکباتی برای داشتن شکم تخت

اگر از بزرگ بودن شکم خود خسته شده اید شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی برای کوچک کردن شکم نیز نوشیدنی رژیمی وجود دارد.
مواد لازم:
یک عدد سیب بزرگ
یک عدد خیار بزرگ
یک عدد لیمو شیرین بزرگ با پوست
نصف لیمو ترش کوچک
2 عدد نارنگی کوچک همراه با پوست
چند عدد برگ چغندر
مقدار کمی زنجبیل

طرز تهیه نوشیدنی سبز مرکباتی برای داشتن شکم تخت
برای تهیه این نوشیدنی تنها کاری که باید بکنید این است که تمام مواد را داخل مخلوط کن ریخته و پس از مخلوط شدن میل نمایید.
 

نوشیدنی رژیمی با لیمو

 

نوشیدنی اسفناج برای لاغری

مطمئنا تا الان زیاد شنیده اید که اسفناج برای لاغری خوب است ولی ترس از بد طعم شدن آن به عنوان یک نوشیدنی ممکن است مانع از امتحان آن شده باشد.اگر طرفدار اسفناج هستید نوشیدنی آن را حتما امتحان کنید.
مواد لازم:
یک فنجان اسفناج
یک فنجان برگ چغندر
یک عدد خیار
دو عدد ساقه کرفس
مقداری گشنیز
چند عدد برگ ریحان
دو عدد سیب سبز
طرز تهیه نوشیدنی اسفناج برای لاغری
برای تهیه این نوشیدنی چربی سوز تنها کافیست تمامی مواد را در مخلوط کن مخلوط کرده و پس از آن بنوشید.

 

نوشیدنی رژیمی با مرکبات

 

نوشیدنی آب انبه و اسفناج

اگر شما هم طرفدار پر و پا قرص انبه هستید میتوانید با ترکیب آن با اسفناج یک نوشیدنی رژیمی و لاغری معجزه آسا درست کنید که علاوه بر طعم خوب سالم نیز خواهد بود.
مواد لازم:
یک فنجان انبه خرد شده
یک فنجان برگ اسفناج
یک عدد سیب بدون هسته
نصف لیمو پوست کنده
نصف فنجان شییر نارگیل
طرز تهیه آب انبه و اسفناج
تمامی موارد گفته شده را در مخلوط کن ریخته و پس از مخلوط شدن با انبه تزیین کرده و نوش جان کنید.

 

نوشیدنی رژیمی با انبه
 

سخن پایانی

لاغری و رسیدن به اندام ایده آل می تواند آرزوی خیلی از ما باشد. برای رسیدن به این آرزو باید علاوه بر ورزش، رژیم غذایی خاصی را رعایت کنیم. خوردن غذاها و نوشیدنی ها علاوه بر اینکه بر سلامت ما تاثیر گذار هستند می توانند در لاغری ما نیز تاثیر زیادی داشته باشند. مطمئن باشید نوشیدنی خنک رژیمی تابستانه که در این مقاله به شما معرفی شده را در هیچ جای دیگر پیدا نخواهید کرد. و برای درست کردن آن ها میتوانید حتی مواد را کم و زیاد کرده و کاملا مطابق ذائقه خود عمل کنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشد که طبع این نوشیدنی ها کاملا متعادل بوده و تمامی افراد با طبع سرد و گرم می توانند آن ها را درست کنند. اگر مایل هستید تمامی نوشیدنی ها را به طور حرفه ای یاد بگیرید ما بهترین آموزشگاه آشپزی در تهران را برای شما در سایت برترین ها جمع آوری کرده ایم.