همان گونه که استحضار دارید بسیاری از افراد به دنبال لاغر کردن برخی از قسمت های بدن خود مانند شکم یا پهلو هستند و برای مثال قصد ندارند که دست یا پاهای خود را لاغر کنند. به همین مناسبت این افراد به دنبال پیدا کردن بهترین روش برای لاغری موضعی هستند.

سابق بر این قدیمی ترین روش لاغری برای همه افراد در همه سنین ورزش کردن و رعایت رژیم های غذایی سخت و کم  کالری بود. این روش ها علاوه بر این که کل بدن فرد را لاغر می کردند و تنها کاهش وزن را آن هم در مقطع زمانی رعایت رژیم به فرد می دادند، بسیار زمان بر هم بودند. در این روش ها فرد باید دست کم دو ماه رژیم غذایی خاصی را رعایت می کردند و یا چندین ماه نرمش های خاصی را هر روز انجام می داد تا به وزن دلخواه خود برسد. ضمن آن که بدن آن ها به طور کلی لاغر می شد و نتایج دلخواه را برای اندام های مد نظر فرد به بار نمی آورد.

ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن انواع دستگاه های پیشرفته و برقی، لاغری می تواند سریع تر اتفاق بیفتد و نیازی به صرف زمان زیاد و یا انجام ورزش های طاقت فرسا نیست. کما این که به راحتی می توان این دستگاه ها را برای لاغری قسمتی خاص از بدن که هدف فرد است، به کار برد.

در نتیجه سریع ترین روش برای لاغری موضعی استفاده از انواع دستگاه های پیشرفته و مدرن امروزی است. این دستگاه ها انواع گوناگون با ساز و کارهای متفاوت هستند. برخی با اشعه لیزر می کنند و برخی دیگر توسط امواج رادیو فرکانسی اندام فرد را لاغر می کنند و هر کدام هزینه های ویژه خود را دارند. اگر مایل هستید مطالب دیگری در رابطه با این موضوع مطالعه کنید حتما به سایت برترین ها سر بزنید.


بیشتر بخوانید : دستگاه های لاغری و مقایسه آنها با هم


 

بهترین دستگاه لاغری موضعی

لاغری موضعی چیست؟!

هر گاه لاغری قسمت خاصی از بدن مورد نظر فرد باشد، به آن لاغری موضعی گفته می شود. به عنوان مثال بیشتر افراد به دنبال لاغری شکم و پهلوی خود هستند. انجام نرمش های خاص آن بخش از بدن است که بر روی ماهیچه های آن عضو تمرکز می کند. به عنوان مثال افرادی که به دنبال لاغری شکم خود هستند، با انجام نرمش هایی مانند دراز و نشست و یا پلانک می توانند ظرف مدت چند ماه به لاغری موضعی در ناحیه شکم خود برسند.

اما از آن جا بسیاری از افراد با وجود داشتن مشغله های کاری و شغلی فراوان یا مسئولیت های خانه داری تمام وقت فرصت انجام این گونه تمرین های ورزشی را در طولانی مدت ندارند و یا فاقد انرژی و توان کافی برای هر روز نرمش کردن هستند به روش های لاغری موضعی با استفاده از دستگاه روی می آورند.

اولین روش لاغری موضعی با دستگاه که در این جا به معرفی آن می پردازیم، روش دستگاه کویتیشن است که به وسیله امواج فراصوت در سلول های چربی بدن لرزش ایجاد می کند و باعث دفع سلول های چربی از بدن می شود. این روش یک روش سرپایی است که نیاز به جراحی و بستری شدن ندارد و فرد هیچ درد یا خونریزی یا عفونتی را در بدن مشاهده نمی کند.

در روش کویتیشن پس از برخورد امواج فراصوت به بافت چربی، حباب‌ های کوچکی در اطراف سلول‌ های چربی به وجود می آید. سپس در اثر لرزش ایجاد شده سلول‌ های چربی بدون آسیب به دیگر سلول‌ های بدن، از بافت چربی جدا شده و توسط ادرار و سیستم لنفی بدن دفع می ‌شوند.


بیشتر بخوانید : لیزر آروما و دستگاه لاغری نمسیس


معرفی انواع روش های لاغری موضعی سریع

روش های لاغری بر اساس نوع مکانیسم برخورد با سلول های چربی مازاد بدن فرد به دو نوع زیر تقسیم بندی می شوند:

روش لاغری تهاجمی :

در این روش با استفاده از جراحی ، سلول های چربی هایی آن قسمت از بدن فرد که مد نظر او است برداشته می شود. هر چند این روش یکی از سریع ترین روش های لاغری موضعی و کاهش سایز به حساب می آید ولی به دلیل ریسک های جراحی و درد و خونریزی و زخم هایی که بر روی بدن فرد ایجاد می شود، ممکن است به عنوان از جمله روش های لاغری موضعی به حساب نیاید.

در حال حاضر چهار عمل جراحی تهاجمی برای کاهش وزن در کل دنیا وجود دارد. این جراحی ‌ها شامل لیپوماتیک یا لیپو ساکشن، بای پس معده، حلقه معده و عمل اسلیو معده می شوند.

روش لاغری غیر تهاجمی :

به کمک تکنولوژی ‌های جدید، اکنون می ‌توان میزان سلول های چربی ‌ بدن را بدون دردسر و ریسک جراحی کاهش داد. این روش های لاغری بدون عوارض، جراحی و زخم هستند و دوره نقاهت نیز ندارند.

در این روش دستگاه‌ های مخصوصی برای از بین بردن چربی‌ های افراد چاق وجود دارد که با استفاده از آن ‌ها می ‌توان روی لاغری موضعی اندامی خاص کار کرد و به راحتی اندام خود را به سایز ایده ‌آل خود درآورد.

لاغری موضعی شکم

میزان ماندگاری با بهترین روش برای لاغری موضعی

البته آن چه مسلم است آن است که رژیم غذایی کم کالری و شیوه زندگی سالم همیشه می ‌تواند لاغری با ماندگاری بیشتری را نتیجه دهد. با این وجود بسیاری از افراد نمی خواهند یا یا به هر دلیلی نمی توانند زحمت رعایت رژیم را به خود بدهند. برای این دسته از افراد بهترین روش برای لاغری موضعی استفاده از دستگاه های لاغری است.

زیرا در این روش بخش بزرگی از سلول ‌های چربی در ناحیه مورد نظر به شکل دائم از بدن خارج می شوند و دوباره تولید نمی‌ شود. حتی اگر بعد ها کمی افزایش وزن پیدا کنید، معمولاً ناحیه لاغر شده موضعی دچار افزایش چربی نمی ‌شود.

هر چند لازم به ذکر است که اگر بعد از درمان شیوه زندگی سالم و کم کالری نداشته باشید، دیگر نواحی بدن ممکن است دچار چاق شده و افزایش چربی پیدا کنند، اما ناحیه تحت درمان کمتر مستعد رشد چربی می شود. به همین دلیل نیز گفته می شود لاغری با دستگاه بهترین روش برای لاغری موضعی است.

در روش لاغری موضعی با دستگاه چربی‌ های اضافه بدن را از بین می رود، اما شاید کاهش وزن قابل توجهی را مشاهده نکنید. زیرا همان طور که می دانید چربی وزن زیادی در مقایسه با ماهیچه ندارد و وزن کل بدن را اندام ها، بافت، ماهیچه، چربی و مایعات تشکیل می دهند. بنابراین در این روش نباید انتظار کاهش وزن قابل توجهی داشته باشید. زیرا تنها بر روی حذف سلول های چربی بدن کار می شود.

در نتیجه نمی توان از روش لاغری موضعی به عنوان روشی برای کاهش وزن سریع استفاده کرد. بلکه تنها می توان به کاهش سایز و کاهش حجم رسید. به منظور حفظ تناسب به دست آمده همیشه باید رژیم غذایی خود را کنترل کنید و بر روی کالری دریافتی بدن نظارت دقیقی داشته باشید.


مطلب پیشنهادی سایت برترین ها : همه آنچه می‌خواستید درباره لاغری و تناسب اندام بدانید


مزیت استفاده از روش لاغری موضعی

اولین مزیت لاغری موضعی می تواند سلامتی کلی فرد باشد. زیرا می دانید که برخی چاقی های موضعی مانند چاقی شکم یا پهلو ها به قلب فشار می آورد و عامل بروز سکته های قلبی در فرد یا دیابت می شود. در نتیجه فرد می تواند با استفاده از روش های مختلف برای لاغری موضعی و مراجعه به کلینیک های لاغری به سلامتی بیشتری دست پیدا کند و طول عمر بیشتری را تجربه کند.

مزیت دوم استفاده از روش های لاغری موضعی رسیدن به سایز مناسب و تناسب اندام و زیبایی آن باشد. زیرا افراد بسیاری وجود دارند سایز اندام پایین تنه آن ها با سایز اندام بالاتنه فرق دارد. یا این که برای خرید لباس ها دچار مشکل می شوند. زیرا سایز سینه های آن ها با سایز کمر آن ها یکی نیست و به راحتی نمی توانند از انواع لباس های موجود در بازار استفاده کنند. زیرا به اصطلاح سایز شان متناسب نیست و اندام شان سایز نیست. در این گونه افراد بهترین روش برای لاغری موضعی می تواند استفاده از دستگاه های لاغری باشد.

به علاوه روش های لاغری موضعی با استفاده از دستگاه یک روش لاغری غیر تهاجمی است که در آن بدن دچار هیچ آسیب، زخم یا دردی نمی شود و از راحت ترین روش فرد به اندام دلخواه خود می رسد. همچنین بدن فرد مورد جراحی قرار نمی گیرد و فرد احتیاجی به بستری شدن در بیمارستان و یا گذراندن دوره نقاهت ندارد.

مزیت چهارم روش های لاغری موضعی با استفاده از دستگاه های ویژه آن، سرعت در لاغری و صرفه جویی در زمان است. زیرا از این روش ها می توان خیلی سریع در چندین جلسه سرپایی به لاغری موضعی در اندام خود رسید.

بهترین روش لاغری موضعی

معرفی کلینیک به همراه قیمت برای انجام لاغری موضعی

برای استفاده از بهترین روش برای لاغری موضعی که همان لاغری با استفاده از دستگاه است، باید به کلینیک های ویژه آن مراجعه نمود. این کلینیک ها هر کدام دستگاه های خاص خود را دارند و از تکنولوژی ویژه ای برای حذف چربی های موضعی اندام ها استفاده می کنند. در نتیجه قیمت های مختلفی را نیز برای جلسات لاغری خود اخذ می کنند و هر کدام بسته به حجم چربی ای که حذف می کنند یا تعداد جلسات درمانی خود قیمت متفاوتی دارند.

به عنوان مثال قیمت لاغری موضعی با دستگاه های لیزر متفاوت از قیمت لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن یا دستگاه  RF است. دستگاه RF به کمک امواج رادیو فرکانسی به لاغری موضعی و حذف چربی های مازاد می پردازد.

در هر صورت اگر به دنبال تعیین قیمت و استفاده از سریع تری روش برای لاغری موضعی هستید، بهتر است که با یکی از این کلینیک های لاغری و تناسب اندام تماس بگیرید یا به صورت حضوری به کلینیک آن ها مراجعه کنید. کارشناسان حاضر در کلینیک های لاغری با مشاهده و برآورد میزان چربی های اضافه بدن شما و تعیین تعداد جلسات مورد نیاز به تعیین قیمت برای لاغری موضعی شما خواهند پرداخت.

آن چه مسلم است آن است که هر چه ناحیه ای که باید برای لاغری موضعی چربی های آن حذف شود وسیع تر باشد و هر چه تعداد جلسات بیشتری برای رسیدن به سایز مورد نظر نیاز باشد، قیمت خدمات آن کلینیک بیشتر خواهد بود. البته هر کلینیک لاغری ممکن است در برخی ماه های سال اقدام به ارائه تخفیفات ویژه ای به مشتریان خود کند که می توانید از آن بهره مند شوید.

بهترین کلینیک برای لاغری موضعی در تهران کلینیکی است که به شما تضمین بیشتری برای رسیدن به سایز مورد نظر بدهد و با عوارض جانبی کمتری به لاغری شما بپردازد.

پیکر تراشی بدون جراحی


بیشتر بخوانید : پیکرتراشی و لاغری موضعی با لیزر فوتونا


جمع بندی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن انواع دستگاه های پیشرفته و برقی، لاغری می تواند سریع تر اتفاق بیفتد و نیازی به صرف زمان زیاد و یا انجام ورزش های طاقت فرسا نیست. کما این که به راحتی می توان این دستگاه ها را برای لاغری قسمتی خاص از بدن که هدف فرد است، به کار برد. در نتیجه سریع ترین روش برای لاغری موضعی پس از ورزش و رعایت رژیم های غذایی کم کالری، استفاده از دستگاه های ویژه لاغری است.

در کل دو نوع روش لاغری موضعی داریم. یکی روش تهاجمی است که در آن از جراحی برای برداشتن سلول های چربی بدن استفاده می شود و روش دیگر روش های غیر تهاجمی است که در آن بدون عوارض، جراحی و زخم به لاغری موضعی فرد اقدام می کنند. این روش ها که دوره نقاهت نیز ندارند، بهترین روش برای لاغری موضعی محسوب می شوند.

در این روش با کمک دستگاه‌ های مخصوص چربی‌ های موضعی افراد چاق از بین می رود و فرد با لاغری موضعی به راحتی اندام خود را به سایز ایده ‌آل خود در می آورد. دستگاه های مختلفی برای این اقدام وجود دارند و از جمله آن ها دستگاه های لیزر است که البته عوارض جانبی خاص خود را نیز دارد.

یکی دیگر از این دستگاه ها کویتیشن است که به وسیله امواج فراصوت در سلول های چربی بدن لرزش ایجاد می کند و باعث دفع سلول های چربی از بدن می شود. دستگاه RF نیز یکی دیگر از آن دستگاه های لاغری موضعی است که در آن به کمک امواج رادیو فرکانسی به حذف چربی های مازاد می پردازند.