برای انتخاب بهترین سالن میکاپ باید به موارد زیادی از جمله سابقه آرایشگر، مهارت آرایشگر و تسلط آن‌ ها به کار میکاپ توجه داشت. چون میکاپ کاری کاملاً تخصصی است و نیازمند مهارت بالایی می‌ باشد. بنابراین وقتی صحبت از انتخاب بهترین سالن میکاپ تخصصی عروس در تهران می‌ شود، باید به‌ دنبال آرایشگری بود که ویژگی‌ های بالا را داشته باشد. سالن‌ های بسیار زیادی این ویژگی را در تهران دارند، ما نیز در این مقاله قصد داریم به انتخاب بهترین سالن میکاپ تخصصی و ویژگی‌ های آن بپردازیم. پس لطفاً تا انتهای مقاله با سایت برترین ها همراه بمانید.

انواع خدمات سالن زیبایی برای میکاپ تخصصی عروس‌

انواع خدمات سالن زیبایی برای عروس‌ ها شامل مواردی مانند کوتاهی مو، اکسل، شنیون، مش یا رنگ کردن مو، اپیلاسیون، آرایش صورت، اصلاح صورت و ابرو و... می‌ باشد. اما امروزه به دلیل استقبال بی‌ نظیری که بانوان از مراقبت‌ های پوستی و آرایشی در سالن‌ های زیبایی داشته‌ اند، به‌ غیر از موارد بالا کارهای رایج دیگری مانند ترمیم و کاشت ناخن، ترمیم و کاشت مژه یا ابرو، تاتو ابرو، خط چشم و خط لب نیز انجام می‌ شود که این خدمات پیشرفته و مدرن معمولاً در سالن‌ های زیبایی مدرن صورت می‌ گیرد. به‌ طوری‌ که امروزه این سالن‌ های بزرگ علاوه‌ بر کارهای زیبایی تبدیل به مراکزی با خدمات زیبایی برای بهداشت و درمان پوست و مو نیز تبدیل شده‌ اند. بنابراین وقتی از لیست آرایشگاه‌ های زنانه این شهر صحبت می‌ کنیم، باید به تمامی این موارد توجه داشته باشیم تا بتوانیم یکی از آن‌ ها را به‌ عنوان بهترین انتخاب کنیم.

 

لوازم میکاپ عروس

 

برای میکاپ عروس باید به چه مواردی توجه کنیم؟

شاید برای شما هم این سوال پیش‌ آمده باشد که برای میکاپ عروس باید به چه مواردی توجه کنیم؟ تا بتوان چهره زیبایی را برای این نوعروسان فراهم آورد. در زیر به چند نمونه از انواع میکاپ که متناسب با صورت افراد در نظر گرفته می‌ شود، اشاره می‌ کنیم.


بیشتر بخوانید: میکاپ آرتیست کیست؟



آرایش عروس اروپایی

 در حال‌ حاضر یکی از پرطرف‌ دارترین آرایش ها می‌ باشد که بسیار ملایم و لایت است، اما با این وجود چهره افراد را بسیار تغییر و زیباتر نشان می‌ دهد. در این نوع از آرایش کردن تمرکز و آرایش بر روی چشم‌ ها است تا زیباتر و جذاب‌ تر به نظر برسند، اما هرگز از خط چشم‌ های پهن استفاده نمی‌ شود و کانتور یکی از کارهای مهم این شیوه آرایشی محسوب می‌ شود. رنگ سایه معمولاً متناسب با تناژ پوست انتخاب می‌ شود و برای آرایش از سه‌ رنگ مکمل و واضح استفاده می‌ کنند. رژ گونه نیز معمولاً لایت بوده و محو می‌ شود که معمولاً به رنگ‌ های صورتی هلویی است‌. لب‌ ها نیز کم‌ رنگ و رنگ آن‌ ها متناسب با پوست استفاده می‌ شود.

 

میکاپ اروپایی

 

آرایش عروس به سبک ایرانی

آرایش عروس به سبک ایرانی از آرایش عربی ساده‌ تر اما از آرایش اروپایی پررنگ‌ تر است. در این نوع و سبک از آرایش کردن بیش تر به چهره افراد توجه می‌ شود. مثلاً اگر چشم‌ ها کوچک باشد تمرکز بیش تری روی آن‌ ها صورت می‌ گیرد تا آرایش آن‌ ها غلیظ انجام شود یا اگر لب‌ ها نازک باشد برای پهن کردن آن‌ ها بیش تر تمرکز می‌ شود. نکته مهم در این خصوص از آرایش این است که لب‌ ها و چشم‌ ها با یک دیگر تضاد دارند. از رژ لب‌ های کم‌ رنگ استفاده می‌ شود و چشم‌ ها نیز آرایش کم رنگی دارند. اگر برای انتخاب میکاپ بتوانید بهترین سالن زیبایی تهران یا لیست آرایشگاه‌ های زنانه خوب را پیدا کنید، یک میکاپ آرتیست می‌ تواند چهره شما را به‌ خوبی تغییر دهد.

 

میکاپ به سبک ایرانی

 

چند مورد دیگر از خدمات آرایشگاه برای میکاپ عروس

 علاوه‌ بر مدل‌ های میکاپ در بالا ذکر کردیم و از میکاپ های مورد علاقه‌ اکثریت افراد هستند، میکاپ های دیگر نیز وجود دارند که برخی از آن‌ ها عبارت هستند از:

آرایش عروس هندی یا شرقی

نوعی دیگری از آرایش و میکاپ، عروس هندی یا شرقی است که البته طرف‌ داران خاص خودش را دارد. در این نوع از آرایش رژ لب‌ های قرمز یا صورتی و رنگ‌ های گرم و تند استفاده می‌ شود. برای چشم‌ ها نیز از خط چشم‌ های کشیده و سایه‌ هایی به رنگ نقره‌ ای یا طلایی استفاده می‌ کنند. اگر شما جز افرادی هستید که علاقه‌ مند به آرایش هندی یا شرقی می‌ باشند باید میکاپ آرتیست شما فردی حرفه‌ ای باشد تا بتواند از پس آن بربیاید.

آرایش عروس شاین

 این مدل از میکاپ بیش تر مورد علاقه خانم‌ های کم‌ سن و سال می‌ باشد که به آن آرایش براق هم می‌ گویند. در این نوع از آرایش کردن از سایه‌ های شاین و رژ لب‌ های براق استفاده می‌ کنند.

آرایش عربی یا خلیجی

 آرایش عربی یا خلیجی را می‌ توان یکی از قدیمی‌ ترین میکاپ های عروس دانست که البته امروزه به‌ صورت خیلی کم و محدود مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این سبک از آرایش سایه‌ های رنگی استفاده می‌ شود و ابروها را نازک می‌ کنند. آرایش چشم‌ ها نیز غلیظ است و لب‌ ها با آرایش پررنگ و در حد ممکن درشت و قلوه‌ ای هستند. به‌ طور معمول برای آن از رنگ‌ های گرم و تیره استفاده می‌ شود.

آرایش فشن

 در آرایش فشن هم‌ زمان از رنگ‌ های تیره و روشن، لایت و شاین استفاده می‌ شود. این آرایش نیز جز آرایش‌ های اروپایی به حساب می‌ آید، اما برای انجام دادن آن میکاپ آرتیست باید تخصص و مهارت بالایی داشته باشد تا بتواند کار را به بهترین نحو انجام دهد، چون نیاز به دقت و تمرکز بسیار بالایی دارد.

 

آرایش فشن

 

معرفی بهترین ها در سالن میکاپ تخصصی عروس

وقتی صحبت از معرفی بهترین سالن میکاپ تخصصی عروس می‌ شود، قطعاً موارد بسیار زیادی به ذهن ما می‌ رسد که انتظار داریم آرایشگرها بتوانند از عهده آن برآیند و هنگام انجام میکاپ تخصصی عروس آن‌ ها را اجرا کنند. برخی از این نکات عبارت هستند از:

تخصص و مهارت آرتیست

یکی از موارد مهمی که به‌ هیچ وجه نمی‌ توان از آن چشم‌ پوشی کرد، تخصص آرایشگر است. چون میکاپ عروس از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل ابتدا باید تجربه و مهارت آرایشگر و آرتیست را بررسی کنید و به این نتیجه برسید که آرایشگر مورد نظر شما می‌ تواند به نحوه احسن کار میکاپ را انجام دهد.

استانداردهای بهداشتی و ایمنی های سالن‌ ها

 یکی دیگر از موارد برای انتخاب بهترین سالن زیبایی در تهران و قرار دادن  آن ها در لیست آرایشگاه‌ های زنانه به‌ عنوان بهترین‌ ها، رعایت استانداردهای بهداشتی و ایمنی های لازم در سالن‌ های آرایشی است. تمام سالن‌ های زیبایی باید مجهز به گواهی پزشکی و سلامت باشند و مدارک آرایشگاه خود را در نزد خود داشته باشند تا به مشتری اطمینان لازم را بدهند.


بیشتر بخوانید: چگونه میکاپ آرتیست عروس و آرایشگر حرفه ای شویم؟​


سبک میکاپ و آرایش

 قطعا افراد دارای چهره‌ های منحصر به فرد و ویژه خودشان هستند و یک آرایشگر ماهر باید بتواند نوع میکاپ متناسب با چهره افراد را انتخاب کند. یکی از دلایلی که ممکن است بسیار زننده باشد، عدم تناسب میکاپ اجرا شده بر روی چهره مشتریان است. متأسفانه برخی از آرایشگرها تنها در چند سبک خاص مهارت دارند و مراجعه‌ کننده با توجه به نمونه کارهای آن می‌ تواند به‌ راحتی تشخیص دهد که آرایشگر موردنظر از تخصص کافی برخوردار نیست.

 

انواع سبک میکاپ

 

استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای انتخاب و معرفی بهترین سالن میکاپ تخصصی عروس استفاده آن‌ ها از لوازم آرایشی با برندهای معتبر و شناخته‌ شده است. چون اگر لوازم آرایشی که برای این کار استفاده می‌ شود، کیفیت خوبی نداشته باشند، آرایش و میکاپ بعد از چند ساعت بر روی صورت از بین می‌ رود. به‌ همین‌ منظور است که نمی‌ توانیم آرایشگرهایی را که از مواد بی‌ کیفیت استفاده می‌ کنند، جزء بهترین آرایشگرها معرفی کنیم.

قیمت میکاپ تخصصی عروس در سال 1401

شاید نتوان قیمت میکاپ برای عروس در سال جدید را به‌ طور قطعی و صد در صد معین کرد، چون همان‌ طور که در بالا به معرفی آن پرداختیم، انواع و اقسام میکاپ ها برای عروس‌ ها در سالن‌ های مختلف انجام می‌ شود که هر کدام  از این سالن‌ ها تخصص و مهارت خاصی دارند و قطعا قیمت‌ های آن‌ ها نیز با یک دیگر متفاوت است. معمولاً آرایشگاه‌ هایی که تخصص بالاتری دارند و کارهای شان را به‌ صورت حرفه‌ ای انجام می‌ دهند و رضایت مشتری را توانستند به دست بیاورند، قیمت‌ های بالاتری نسبت‌ به آرایشگرهای خرده‌ پا و کوچک دارند که تخصص کم تری برای اجرای میکاپ عروس دارند. بنابراین هنگام انتخاب یک آرایشگاه خوب باید به تمامی این نکات توجه داشته باشید. مثلاً میکاپ آرتیست‌ های معروف ایران افرادی هستند که به بهترین نحو ممکن سبک‌ های مختلف آرایشی را بر روی چهره مشتریان خود پیاده می‌ کنند، در نتیجه قطعاً قیمت آن‌ ها به‌ بهترین سالن میکاپ تخصصی عروس در تهران یا شهر دیگر، قیمت‌ های بالایی خواهد بود.