از آن جایی که امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل علاقه مند به ثبت مکان کسب و کار خود در نقشه گوگل هستند، در این فرصت می خواهیم به آموزش ثبت مکان در گوگل مپ بپردازیم.
همان طور که می دانید، آموزش ثبت مکان در گوگل مپ یا Add place این امکان را فراهم می کند تا محل شما به صورت رایگان و حتی بدون داشتن سایت، با کمک اطلاعاتی که از کسب و کار خود می دهید، در صفحه اول نتایج گوگل، نمایش داده شود.
گوگل برای توسعه مشاغل مختلف در تمام دنیا امکانات زیادی در اختیار کاربران قرار داده است. بسیاری از کسب و کارها از این ابزارها به شکل های بهینه ای استفاده می کنند. یکی از مطرح ترین خدمات موجود در گوگل ثبت مکان در گوگل مپ است.
روش اصولی برای ثبت یک مکان یا اطلاعات یک کسب و کار استفاده از خدمات Google My Business است. اما با توجه به آن که مانند بسیاری از خدمات گوگل این سرویس نیز برای کاربران ایرانی تحریم است و قابل استفاده نمی باشد، بنابراین سرویسGoogle Map  به عنوان راه حل جایگزین استفاده می شود.

حتماً شما هم تجربه کرده اید که در هنگامی که به دنبال یک فروشگاه یا سرویس در گوگل هستید، اگر موقعیت مکانی شما از طریق GPS گوشی هوشمند یا IP کامپیوتر شما برای گوگل قابل تشخیص باشد، نتایج حاصل شده به طرز عجیبی نزدیکترین فروشگاه هایی هستند که به لحاظ جغرافیایی با موقعیت مکانی شما فاصله کمی دارند.
اضافه کردن مکان به گوگل، این مزیت را دارد که اگر نام شرکت، فروشگاه و یا خدمات شما در گوگل جستجو شود، در سمت راست نتایج جستجو، نقشه گوگل به همراه اطلاعات کسب و کار شما برای کاربران نمایش داده می شود. به علاوه آدرس شما در اپلیکیشن و سایت Google Maps نیز نمایش داده می شود.  در ادامه این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

مراحل آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

مراحل آموزش ثبت مکان در گوگل مپ با کمک نسخه دسکتاپ گوگل به صورت زیر است:

  1.در ابتدا با استفاده از اکانت گوگل خود وارد سایت گوگل مپ https://www.google.com/maps شوید.

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی


  2.سپس نوار سمت چپ را باز کنید و در قسمت Search Google Maps نام منطقه خود را وارد کنید. به دلیل تغییرات ایجاد شده در گوگل مپ، بهتر است زبان فارسی را انتخاب کنید. اما با گوگل مپ انگلیسی هم پیش نمی آید. پس از باز شدن کامل نقشه از قسمت سمت چپ به جستجوی محل کسب و کار خود و آدرس شهر یا خیابان اصلی که محل کار شما در آنجا واقع است، بپردازید. به عنوان مثال نام شهر و خیابان اصلی آن را وارد کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ چقدر طول میکشد


  3.سپس گزینه صحیح را از میان آدرس ها و موارد پیشنهادی گوگل انتخاب نمایید.  پس از جستجو، در کنار عبارت تایپ شده برای جستجو، منوی کشویی را با کلیک باز کنید.


  4.در منوی باز شده به گزینه های آخری رفته و افزودن یک مکان جا افتاده یا همان " " add a missing place را انتخاب نمایید.

ثبت رایگان مکان در گوگل مپ

 
5.در این زمان صفحه ای باز می شود که شامل نام، گروه، لوکیشن و سرچ یک مکان است.

ویرایش و حذف مکان در گوگل مپ

 

6.در صفحه جدید در قسمت Name نام مکانی را که قصد ثبت آن را در گوگل دارید، وارد کنید.
در این مرحله از آموزش ثبت مکان در گوگل مپ بر اساس دسته بندی های موجود اطلاعات لازم را وارد کنید. نام کسب و کار خود یا شرکت یا فعالیتی که انجام می دهید را در قسمت name ثبت کنید. در قسمت Category نام صنف مورد نظر را وارد کنید. در بخش Location آدرس انتخاب شده را مشاهده می کنید. دقت کنید اگر تمایل به تغییر دارید، آدرس وارد شده را تغییر ندهید و تنها بر روی نشانگر قرمز کلیک کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی اندروید

ادامه مراحل آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

در ادامه مراحل گام به گام آموزش ثبت مکان در گوگل مپ باید با جابه جایی نقشه، نشانگر قرمز را دقیقاً در محل مورد نظر قرار دهید و  Doneرا بزنید. در این بخش می بایست تصویر و نقشه مورد نظر را زوم کنید و با ماوس بر روی مکان نمای قرمز جابجا شوید. مکان نمای قرمز را تا محل دقیق قرارگیری کسب و کار خود جابجا کنید تا گوگل به طور خودکار آدرس را تعیین کند. دقت کنید آدرسی که گوگل براساس محلی که شما از جابجایی مکان نمای قرمز بدست می آورید را هرگز ویرایش نکنید.

در بخش بعدی within location چنان چه مکان شما از قبل با نام دیگری در گوگل ثبت شده است جهت تغییر آن، نام مکان فعلی را وارد نمایید. در غیر این صورت این قسمت را پر نکنید.

  1. در قسمت بعدیadd phone" ، hours" جهت وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره تماس، وب سایت و ساعت های فعالیت را وارد کنید. بر روی نوار بازشو کلیک کنید و در قسمت add hour روزها و بازه زمانی را تکمیل کنید .در بخش انتهایی چنانچه در روز های تعطیل ساعات کاری شما متفاوت است می توانید آن را وارد کنید. سپسDone  را بزنید.
  2.  در قسمت contact شماره تماس و در قسمت website آدرس سایت خود را وارد کنید.

توجه داشته باشید شماره تماس را با کد ایران و سپس کد شهر به صورت … 98021+ وارد نمایید. در قسمت opening data  می توانید تاریخ بازگشایی مکان را وارد نمایید و یا با کلیک بر روی  I don’t know از تاریخ بازگشایی اطلاعی ندهید. در قسمت پایانی آموزش ثبت مکان در گوگل مپ می توانید تصویری از مکان خود را نیز آپلود کنید.
در نهایت پیام تشکری به همراه عبارت"پس از بررسی پیشنهاد شما از طریق ایمیل اطلاع رسانی می گردد" دریافت می کنید.

جمع بندی

آموزش ثبت مکان در گوگل مپ یا Add place این امکان را فراهم می کند تا محل شما به صورت رایگان و حتی بدون داشتن سایت، با کمک اطلاعاتی که از کسب و کار خود می دهید، در صفحه اول نتایج گوگل، نمایش داده شود.
راه اصولی برای ثبت موقعیت و اطلاعات کسب و کارها استفاده از سرویس Google My Business است. اما با توجه به آن که مانند بسیاری از خدمات گوگل این سرویس نیز برای کاربران ایرانی تحریم است و قابل استفاده نمی باشد، بنابراین سرویسGoogle Map  به عنوان راه حل جایگزین استفاده می شود.