همزمان با بالا رفتن سن، پوست، رطوبت و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و و همین امر پوست را مستعد چروک شدن می کند. متخصصان پوست، برای کنترل خطوط زیر گذر عمر، ابزارهای بسیاری دارند. از جمله کرم های نسخه ای، لایه بردارهای شیمیایی و بوتاکس. اما شاید بهترین انتخاب، حفظ پوست در همین حالت کنونی است. کارشناسان چی بپوشم در ادامه به معرفی راه های جلوگیری از ایجاد چروک پوست خواهند پرداخت.

۱- پوست خود را در مقابل نور خورشید محافظت کنید. در حین بالا رفتن سن، ژن های کنترل کننده التهاب و عفونت، توانایی پوست برای نگهداری آب، تغییر کرده و پوست را مستعد ایجاد چروک می کند. این تغییرها با قرار گرفتن پوست در مقابل نور خورشید افزایش یافته و باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت خواهد شد.

۲- مقدار زیادی آنتی اکسیدان مصرف کنید. میوه هایی چون انار، تمشک آبی و چای سبز دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است و از ایجاد چروک پوست جلوگیری می کنند.

۳- پوست صورت خود را با روغن هایی که حاوی امگا ۳ (روغن بادام و روغن ماهی) ماساژ دهید. البته روغن ماهی دارای بوی نامطبوعی است که نباید بالافاصله بعد از استفاده از آن در مکان های عمومی حاضر شد.

۴- صورت خود را با آب سرد بشویید. شستشوی صورت با آب سرد به خصوص در ابتدای صبح باعث احیا شدن لایه های بیرونی پوست صورت شما خواهد شد.

۵- سیگار نکشید! افراد سیگاری ۵ برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض چین و چروک قرار می گیرند.

۶- شاد باشید، تحقیقات به وضوح تاکید دارند که بودن در یک رابطه شاد و داشتن یک رویکرد خوشبینانه و خونسردانه به زندگی، از ایجاد چروک پوست جلوگیری خواهد نمود.