فهرست:

روش های اساسی صافی مو
 روش های موقتی صافی مو 
روش های دائمی صافی مو
راه های صاف کردن طبیعی مو
سخن پایانی 

همه خانم‌ها مایل هستند زیباتر به نظر برسند. موها از نقش موثری در زیبایی ظاهری افراد برخوردار هستند. با داشتن موهای صاف علاوه‌بر این‌که زیباتر به نظر می‌رسید، ظاهر شما نیز مرتب‌تر خواهد شد. مزیت‌های بسیار داشتن موهای صاف سبب شده که امروزه بسیاری از خانم‌ها در پی راهی برای صاف کردن موهای خود باشند. برای این‌که موهای صافی داشته باشید، ابتدا باید با انواع روش‌های صافی مو آشنا شوید. صاف کردن مو هم در خانه و هم در سالن زیبایی امکان‌پذیر است پس در ادامه این مقاله ار سایت برترین ها ما را همراهی کنید. 

بی ضرر ترین روش صافی مو

روش های اساسی صافی مو

اصولا دو نوع صاف کردن برای موها مطرح است. یکی از آن‌ها به صورت موقتی عمل می‌کند و موهای شما را تنها به مدت یک یا دو روز صاف نگه می‌دارد و به هنگام  شست‌وشوی بعدی، موها به حالت عادی بازخواهند گشت. شیوه دیگری نیز وجود دارد که به کمک آن می‌توان موها را به شکل دائمی صاف کرد. استفاده از روش دائمی صاف کردن موها به شما کمک می‌نماید تا به مدت چند ماه از داشتن موهایی صاف لذت ببرید. مدت زمان ماندگاری آن به یک‌سری عوامل و نکات مراقبتی بستگی داشته و در صورتی که شخص نکات لازم را رعایت کند، ماندگاری این روش به یک سال نیز می‌رسد.


بیشتر بخوانید : درباره کراتینه کردن موی سر بخوانید


 روش های موقتی صافی مو 

روش‌های متعددی برای صافی مو وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان در خانه یا سالن‌های زیبایی موهایی خود را صاف کرد. یکی از این روش‌های موقتی، صافی با اتومو است. امکان تهیه این وسیله از فروشگاه‌های لوازم آرایشی وجود دارد. بهتر است که انتخاب شما آن دسته اتوموهایی باشد که دارای صفحات سرامیکی هستند؛ چراکه این مدل از اتوموها از قابلیت تنظیم دما برخوردار هستند و به این صورت دیگر به موهای شما آسیبی وارد نخواهد شد. 
از دیگر شیوه‌های موقتی صاف کردن مو می‌توان به سشوار کشیدن آن اشاره کرد. این شیوه صافی مو ممکن است برعکس اتومو عمل کرده و تنها میزان حجم موها را افزایش دهد. مزیت این شیوه در این است که گرما به شکل مستقیم به موها منتقل نمی‌شود. از این‌رو، بعد از استفاده از سشوار شاهد خشکی مو یا موخوره نخواهید بود. 
برای صاف کردن مو می‌توان از برس صاف‌کننده مو نیز استفاده کرد. این شیوه به نسبت دیگر روش‌های صافی مو کم‌ترین انرژی را از فرد می‌گیرد. برای استفاده از آن تنها کافی است که برس را به دست گرفته و اقدام به شانه زدن موها کنید. بهتر است شانه زدن را از بالا شروع کرده و به سمت پایین ادامه دهید.

روش های دائمی صافی مو

خانم‌هایی که نسبت به روش‌های خانگی احساس رضایت ندارند، می‌توانند به سالن زیبایی مراجعه کرده و از روش‌های دائمی صافی مو همچون ریباندینگ، کراتینه و... استفاده کنند. در انجام شیوه‌های دائمی صاف کردن مو از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. ریباندینگ یکی از شیوه‌های پرطرفدار به حساب می‌آید. البته در نظر داشته باشید که با انجام ریباندینگ شاهد تغییر شکل طبیعی مو خواهید بود. بنابراین با انجام این روش موها در وضعیتی ضعیف قرار می‌گیرند. 
از دیگر شیوه‌های دائمی پرطرفدار برای صاف کردن موها می‌توان به کراتینه کردن مو اشاره کرد. علت محبوبیت این روش این است که به نسبت شیوه ریباندینگ گزینه سالم و مورد اعتمادتری به نظر می‌رسد. در تکنیک کراتینه شاهد شکسته شدن پیوند موهای طبیعی و سپس پر شدن آن‌ها با کراتین هستیم. کراتین در واقع یک پروتئین ضروری به شمار می‌رود که به منظور صاف و براق‌سازی موها به کار گرفته می‌شود. به علاوه این شیوه عطری را به دنبال دارد که بعد از به پایان رسیدن پروسه متوجه بوی خوب آن خواهید شد.
شیوه‌ای دیگر نیز تحت عنوان صاف کردن مو وجود دارد. در این شیوه، بعد از این‌که درمان صورت گرفت،  موها در حالتی صاف قرار می‌گیرند. از مزیت‌های بارز این شیوه درمانی می‌توان به عدم تغییر بافت موهای طبیعی اشاره کرد. از این‌رو، نرمی موها حفظ خواهد شد. برای آشنایی با بهترین سالن ها به صفحه کراتین مو در تهران مراجعه نمایید.


بیشتر بخوانید : بهترین روش‌ها برای احیای موی سر


جدیدترین روش صافی مو

راه های صاف کردن طبیعی مو

داشتن موهای صاف مزیت‌های بسیاری دارد. با داشتن موهای صاف دیگر زمان شما بابت مرتب کردن موهایتان هدر نخواهد رفت. البته استفاده بلندمدت از شیوه‌های صافی مو که در آن گرما، مواد شیمیایی و... به کار گرفته می‌شوند، ممکن است موها را در وضعیتی خشک و شکننده قرار دهد و شاهد ایجاد موخوره در موهای خود باشید. به بیانی دیگر، با انجام این شیوه‌ها آسیب زیادی به موهای شما وارد خواهد شد. از دیگر تاثیرات جانبی به کارگیری درازمدت گرما و مواد شیمیایی روی مو می‌توان به آلرژی پوستی و ریزش مو اشاره کرد.
 با این حال، برای این‌که موهای خود را به شیوه‌ای طبیعی صاف کنید، روش‌های متنوعی پیش‌روی شما قرار دارند. اگرچه این شیوه‌ها ممکن است آسان یا دائمی به نظر نرسند؛ اما زیان‌ خاصی نیز برای فرد به دنبال نخواهند داشت. آشنایی با انواع روش‌های صافی مو به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین شیوه را براساس اهداف خود برگزینید. راه‌های بسیاری وجود دارند که به کمک آن می‌توانید موی خود را به صورت طبیعی صاف کنید. برای نمونه شیر نارگیل دارای تاثیرات بالای مرطوب‌کنندگی بوده و به کمک آن می‌توان موها را صاف کرد. 

  • شانه زدن موها به شکل مرطوب و خشک کردن آن‌‌ها 
  • محکم بستن موهای مرطوب 
  • استفاده از کش مو در طول شب
  • استفاده از شیر نارگیل 
  • استفاده از شیر رقیق و تقویت ساقه مو
  • استفاده از تخم مرغ و روغن زیتون برای قوی و براق کردن موها
  • گل سر شور و نقش موثر آن در صاف کردن موها
  • استفاده از آلوئه ورا 

بیشتر بخوانید : بهترین مرکز احیای مو در تهران +قیمت در سال 1402


روش های احیا و صافی مو

سخن پایانی 

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که از داشتن موهایی موج‌دار و فرفری خسته شده‌اید و به دنبال راهی برای صاف کردن موهای خود هستید. امروزه خانم‌ها می‌توانند از انواع روش‌های صافی مو برای رسیدن به این خواسته خود استفاده کنند. آشنایی با انواع روش‌های صافی مو به شما کمک می‌کند تا بهترین شیوه را انتخاب کرده و بدون بروز آسیب‌های احتمالی به موی دلخواه خود دست یابید. استفاده از اتومو، سشوار کشیدن و برس صاف‌کننده مو نمونه‌هایی از این شیوه‌های خانگی به شمار می‌روند و در سالن‌های زیبایی نیز به منظور صاف کردن مو از ریباندینگ، کراتینه و... استفاده می‌شود.