فهرست:

شیدینگ لب چیست؟
رنگ شیدینگ لب
ضرر شیدینگ لب در دوران بارداری
سخن پایانی

 یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی بانوان دوره مربوط به بارداری آن‌ها است که در این دوران برای انجام برخی از کارها دچار تردید می‌شوند که آیا انجام این عمل برای جنین مضر است یا خیر؟ یکی از تغییرات زیبایی که در دنیای امروز جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است، تاتوی رژ لب است. برای بانوان باردار همیشه این سؤال ایجاد می‌شود که آیا انجام تاتوی لب در دوران بارداری برای جنین ضرر دارد یا خیر؟ یا اصلاً اگر تاتو را در این دوران بزنیم ماندگاری خواهد داشت؟ رنگ نهایی تاتو همانی می‌شود که می‌خواهیم یا خیر؟ تفاوتی که دوران بارداری با دوران معمولی و شرایط عادی بانوان دارد، تغییرات هورمونی ایجاد شده در بدن آن‌ها است که باعث می‌شود تا بانوان ترس از این داشته باشند که این تغییرات هورمونی باعث شود نتیجه کار همانی نباشد که دلشان می‌خواهد و به عبارتی مطابق میلشان نباشد. در اداه این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید : بهترین سالن های زیبایی در غرب تهران


 تاتو در بارداری ضرر دارد

شیدینگ لب چیست؟

درواقع شیدینگ لب همان تاتوی خط لب یا رژ لبی است که در حال حاضر به یکی از پرطرف‌دارترین تاتوهای روز تبدیل شده است. درواقع شیدینگ یکی از روش‌های زیبایی پرطرف‌دار عصر حاضر به شمار می‌رود. در این روش، فرد تاتو کار سعی بر این دارد تا بر روی رنگ‌دانه‌های لب، مواد رنگی مخصوصی را تزریق کند تا به‌مرور، رنگ رنگ‌دانه‌های لب دچار تغییرات موقتی شود و رنگ دلخواهی که به آن تزریق کرده‌ایم را به خود بگیرد. هدف از این کار، تغییر رنگ لب به‌صورت موقتی (بین ۱ تا ۳ سال) به رنگ دلخواهمان است که نیاز به رژ را حذف کرده و به لب‌های شما حالت برجسته‌تری می‌بخشد که در عصر حاضر پرطرف‌دارترین نوع لب در بین بانوان است.


بیشتر بخوانید : بهترین سالن زیبایی های شمال تهران


رنگ شیدینگ لب

 معمولاً خانم‌هایی که به زیبایی ظاهری خود بسیار اهمیت می‌دهند، به دنبال انواع شیدینگ‌ها می‌روند. شیدینگ لب نیز مختص افرادی است که زیبایی ظاهری برایشان بسیار حائز اهمیت است و همواره به دنبال زیبایی دائمی می‌گردند. یکی از روش‌های رایجی که به‌منظور عملی‌کردن این موضوع به دنبال آن می‌روند، شیدینگ لب‌ها است. در ابتدای امر رنگی که برای تاتوی لب انتخاب می‌کنید، باید کاملاً حساب شده و با حساسیت کامل انتخاب شود، چرا که قرار است این رنگ به مدت چند سال بر روی لب‌های شما باقی بماند، پس انتخاب رنگ آن بسیار حائز اهمیت است. پس از انجام شیدینگ لب، به مدت حدود 5 تا 7 روز رنگ لب‌هایتان بسیار پررنگ خواهد بود و پس از آن برای ماندگاری دائمی‌تر رنگ دلخواهتان، باید مجدداً یکبار دیگر برای ترمیم مراجعه کنید تا رنگ آن تثبیت شود.

تاتو در ماه اول بارداری

ضرر شیدینگ لب در دوران بارداری

ازآنجایی‌که حفظ زیبایی ظاهری در دوران بارداری بیش از سایر زمان‌ها در بانوان قوت می‌گیرد، درنتیجه بسیاری از بانوان هستند که در دوران بارداری هوس تاتوی لب می‌کنند و این سؤال نیز در ذهنشان ایجاد می‌شود که آیا شیدینگ لب در دوران بارداری ضرر دارد؟ تا به امروز نظر قطعی در مورد آسیب‌رسانی تاتو به جنین در دوران بارداری صادر نشده است؛ اما دلایلی وجود دارد که توصیه می‌شود در این دوره از زندگی به‌هیچ‌عنوان به دنبال شیدینگ کردن نباشید. در این دوران هورمون‌های بانوان به‌کلی تغییر می‌کند و همین امر موجب می‌شود تا نتیجه کار خوب از آب در نیاید. به عبارتی در چنین شرایطی، رنگ‌دانه‌ها رنگ دلخواهی که می‌خواهید به خود نمی‌گیرند و بسیار کم‌رنگ به نظر می‌رسند و از طرفی هرگونه تغییرات در این دوران، پس از پایان بارداری به دلیل برگشت هورمون‌ها به حالت عادی، حالت و رنگ اولیه خود را از دست می‌دهند. از طرفی پس از انجام این کار، نیاز است تا از پمادهای مخصوصی جهت جلوگیری از تورم و نیز خشکی بیش از حد لب‌هایتان استفاده کنید که ممکن است استفاده از آن‌ها برای جنین مضر باشد.


بیشتر بخوانید : مرکز فیبروز ابرو در شرق تهران، معرفی بهترین ها


اقدامات لازم قبل از شیدینگ لب در دوران بارداری

1)    برای اطمینان بیشتر از سلامت جنین و نیز عدم آسیب‌رسانی به آن، توصیه می‌شود شیدینگ لب در ماه‌های آخر بارداری انجام‌پذیر تا از ریسک کمتری برخوردار باشد.
2)    قبل از اینکه نسبت به تاتوی لب اقدام کنید، حتماً با پزشک خود در این مورد مشورت کنید و در صورت تأیید وی، نسبت به انجام آن اقدام کنید.
3)    امروزه تاتو به یکی از شاخه‌های فرعی زیبایی تبدیل شده است که در بین بانوان از بیشترین محبوبیت برخوردار است. از همین حیث انجام امورات شیدینگ در برخی از مطب‌های زیبایی، توسط پزشک زیبایی انجام می‌شود. پس سعی کنید برای تاتوی لب‌های خود در دوران بارداری، به مطب زیبایی معتبر و تحت‌نظر پزشکان حاذق مراجعه کنید. (فراموش نکنید که گواهی یا مجوز رسمی کار را از وی دریافت کنید)
4)    برای انجام این کار در این دوران (و حتی در مواقع عادی) از روش میکروپیگمنتشن استفاده کنید. در این روش شیدینگ لب توسط دستگاهی انجام می‌شود که توسط وزارت بهداشت به تأیید رسیده است.
5)    برای انجام تاتوی لب، از مرکز بخواهید تا رنگی که برای لب‌های شما استفاده می‌کنند به‌صورت ارگانیک و بدون‌سرب باشد. درست است که ماندگاری این قبیل از رنگ‌ها بسیار کمتر از سایر رنگ‌های شیمیایی و سرب‌دار است، اما بدون ضرر بوده و هیچ آسیبی به جنین و مادر نمی‌رساند.
6)    اگر به مواد رنگی یا سوزن حساسیت دارید، نیاز است که قبل از شروع به کار، در ابتدا یک تست حساسیت از شما گرفته شود.

ماندگاری تاتو لب

سخن پایانی

انجام شیدینگ لب که در حال حاضر یکی از پرطرف‌دارترین اعمال زیبایی در بین بانوان است، در دوران بارداری محدودیت‌هایی دارد تا جنین در سلامت کامل باشد. به عبارتی در پاسخ به سؤال آیا شیدینگ لب در دوران بارداری ضرر دارد؟ باید گفت که دلیل قطعی بر آسیب‌رسانی به جنین به دنبال تاتوی لب وجود ندارد، اما شما بنا بر احتیاط واجب قبل از اقدام به این کار تاییده پزشک معالج خود را داشته باشید و با رعایت موارد گفته شده، بدون ضرر رسانی به جنین، شیدینگ لب انجام دهید.