ماسک عسل و دارچین

این ماسک برای مقابله با جوش صورت عالی هست و برای پوست های دیگر هم استفاده می شود.

ترکیبات: پودر دارچین( 3قاشق چایخوری) و عسل به مقدار لازم برای صورتتان

روش تهیه و استفاده: دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا یک مرهم قابل استفاده  به دست آید. شما می توانید ماسک را در نواحی جوش زده و یا کل صورت اعمال کنید بهتر است این ماسک را قبل از خواب استفاده کنید و صبح زود با آب ولرم ان را شستشو دهید. این ماسک جوش صورت باید برای دو هفته مورد استفاده قرار بگیرد.

نکته: این ماسک نتایج خیلی خوبی برای جوش دارد اما شما باید صبور باشید چون نتایج آن به صورت انی نیستند.

حقایق: عسل و دارچین هردو خاصیت ضدمیکروبی دارند و برای پوست مفیدند.

تذکر: خیلی از افراد نسبت به دارچین حساسیت دارند و ممکن است افراد با پوست های حساس دچار علایم آلرژی شود پس حتما قبل از استفاده، آن را بر روی نقطه دیگری از پوستتان امتحان کنید.

ماسک آلوئه ورا و عسل

این ماسک یکی بهترین ماسک های صورت برای پوست می باشد. مخصوصا برای کسانی که صورت های خیلی حساس دارند.

ترکیبات: یک قاشق مرباخوری ژل آلوئه ورا، یک قاشق مرباخوری عسل

روش تهیه و استفاده: مواد تشکیل دهنده را به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط همگن به دست آید. و آن را به آرامی روی صورتتان بمالید و بعد از خشک شدن ماسک آن را بشویید.

نکته: آلوئه ورا به خاطر خواص مفیدی که برای پوست دارد مشهور است و ترکیب آن با عسل معجزه می کند.

ماسک صورت عسل و سیب

این ماسک برای شادابی پوست بسیار مفید است و مواد تشکیل دهنده آن سالم و طرز تهیه آن آسان می باشد.

ترکیبات: یک سیب، 4 یا 5 قاشق چایخوری عسل و آب ولرم

روش آماده سازی: هسته های سیب را خارج کنید و آن را در یک مخلوط کن با  عسل به خوبی مخلوط کنید تا یک مخلوط همگن به دست آید.

روش استفاده:  یک لایه نازک از ماسک را بر صورت خود اعمال کنید و بعد از حدود 15 دقیقه ماسک را با آب ولرم شستشو دهید.

نکته زیبایی: ماسک صورت عسل و سیب موثرتر خواهد بود اگر ترکیبات آن تازه و طبیعی باشند. بهتر است فقط مقداری که برای یک بار مصرف نیاز دارید تهیه کنید چون این ماسک به راحتی تهیه می شود.

حقایق: سیب به دلیل داشتند گلیکولیک اسید باعث تمیزی پوست و شادابی آن می شود. عسل هم به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان و خاصیت ضدمیکروبی میکروب ها و رادیکال های آزاد را از بین می برد و باعث توقف پیشرفت جوش صورت می شود.

ماسک صورت شیر و عسل

این ماسک هم برای درمان جوش صورت مورد استفاده قرار می گیرد و برای پوست های مختلف به کار می رود.

ترکیبات: 2 قاشق مرباخوری شیر تازه، 2 قاشق مرباخوری عسل، آب یک لیموترش تازه، یک قاشق مرباخوری ماست ساده

روش تهیه و استفاده: همه مواد را داخل یک ظرف به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط همگن به دست آید. یک لایه نازک از مخلوط را بر صورت و گردن خود به آرامی بمالید چند دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود بعد یک لایه دیگر روی پوستتان بمالید  برای ده دقیقه صبر کنید و ماسک را با آب ولرم شستشو دهید.

نکته زیبایی: این ماسک را 3 تا 4 بار در هفته استفاده کنید و بهتر است که همان وقتی می خواهید از ماسک استفاده کنید آن را تهیه کنید.

حقایق: سیتریک اسید موجود در لیمو  و شیر با عث تمیز شدن پوست می شود. ماست باعث نرم شدن پوست و لیمو باعث خشک شدن پوست می شود پس اگر شما پوست خشکی دارید از لیمو در تهیه ماسک ها استفاده نکنید.البته ماسک شیر و عسل، ماست و عسل و همینطور لیمو و عسل هم ماسک های فوق العاده ای هستند.

ماسک عسل و سفیده تخم مرغ

این ماسک برای پوست های خشک مناسب است.

ترکیبات: سفیده یک عدد تخم مرغ، یک قاشق مرباخوری عسل، یک قاشق مرباخوری روغن زیتون

روش تهیه و استفاده: مواد را به خوبی هم بزنید تا یک مخلوط مناسب برای استفاده به دست آید. ماسک را بر روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه صبر آن را با آب ولرم شستشو دهید.

نکته: اگر صورت خیلی خشکی دارید از روغن زیتون بیشتری استفاده کنید.

چگونه یک ماسک عسل بر روی پوست آسیب دیده عمل میکند ؟

پوست ما یک لایه محافظ از چربی دارد که یک لایه ضدآب ملایم ایجاد می کند  و رطوبت را در خود نگه می دارد  و مواد خارجی و چربی را پس می زند. قابلیت پوست برای جذب آب یک عامل مهم در توانایی پوست برای نگه داری نرمی، زیبایی و خاصیت کشسانی پوست است. متاسفانه اثر خشک کننده آب و هوای سرد، اثرمخرب خورشید و آلودگی هوا می تواند باعث شود که پوست ما خسته ، بی روح و لکه دار شود. ترکیب عوامل فوق با پیرشدن تدریجی پوست، کمبود خواب و زندگی سرشار از استرس ما باعث می شود که صورت ما چروک بخورد و پیرتر از آنچه که باید به نظر برسد. علاوه بر این استفاده از مواد آرایشی شیمیایی بر روی پوست منفذهای آن را مسدود می کند و از وارد شدن اکسیژن تازه به پوست و خروج کربن دی اکسید از آن جلوگیری می کند. به این دلیل است که پوست جذابیت و تازگی خود را از دست می دهد.

ماسک های زیبایی عسل برای سلامتی پوست بسیار مناسب می باشند. ماسک ها بسته به مواد تشکیل دهنده، ضخامت و زمانی که روی پوست قرار دارند می توانند منفذهای پوست را باز کنند و اجازه عبور مواد مغذی به پوست را بدهند. بعضی از انواع ماسک ها خاصیت پاک کنندگی دارند و چربی اضافی و آلودگی محیطی را از روی پوست دفع می کنند. بعضی از ماسک ها سلول های مرده روی پوست را برمیدارند و منفذهای روی پوست را باز می کنند. بعضی حاوی آنتی اکسیدان هستند که از پوست در مقابل رادیکال های آزاد مراقبت می کنند. ماسک برای پوست های خشک آب را روی پوست نگه می دارد و آن را نرم و منعطف می گرداند. ماسک های زیبایی برای صورت چرب معمولا حاوی میوه ها هستند.

استفاده از ماسک عسل هفته ای یک بار باعث احیای مجدد پوست شما می شود و آن را نرم و جوان نگه می دارد. به طور معمول ماسک زیبایی بر روی پوست به مدت 10 تا 12 دقیقه اعمال می شود و با آب ولرم شسته می شود و معمولا بعد از آن از یک مرطوب کننده ملایم استفاده می شود.

شما می توانید با استفاده از عسل به صورت طبیعی زیبایی و نشاط پوست خود را حفظ کنید. ماسک های زیبایی که خودتان با عسل در خانه و بدون هیچگونه ماده افزودنی و شیمیایی می سازید به شما کمک می کند تا پوستی شاداب داشته باشید.

باید توجه داشته باشید که استفاده از ماسک عسل برای افرادی که به محصولات زنبورعسل حساسیت دارند توصیه نمی شود.

ماسک های عسل بهترین دوست پوست صورت شما می توانند باشند.  تاثیر ماسک های عسل بر همه انواع پوست( چرب،خشک،معمولی،خسته، پیر، جوش دار) می تواند تعجب شما را برانگیزند.

ماسک عسل برای پوستهای خشک

 عسل، شیر، موز و جو  از جمله موادی هستند که در ماسک های تهیه شده برای پوست های خشک به کار می روند.

چرا این 4 ماده برای پوست های خشک مفیدند؟

بلغور جو: برای تمامی پوست ها به ویژه پوست های خشک مناسب است و برای بهبود جوش صورت هم مفید است. پرک جو و یا جو معمولی که داخل اسیاب اشپزخانه پودر شده باشد هم کفایت می کند.

 شیر: لاکتیک اسید موجود در شیر می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد. چربی موجود در شیر منجر به نرمی پوست می شود. استفاده از شیر پرچرب توصیه می شود.

موز: به صورت طبیعی مغذی و مرطوب کننده است و برای تمام انواع پوست مناسب است.

و اما عسل: یک انتی باکتری طبیعی که به خوبی با جوش صورت مقابله می کند. به عنوان ماسک صورت باعث باز شدن منفذ های پوست می شود. به عنوان مرطوب کننده رطوبت موجود در هوا را  جذب  پوست می کند.

ماسک عسل اول پوست های خشک:

مواد تشکیل دهنده

  • 1 قاشق مرباخوری عسل
  • 1 قاشق مرباخوری آب
  • 2 قاشق غذاخوری جو پودرشده
  •  نصف قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین
  • نصف موز رسیده( نصف دیگرشو نوش جان کنید!)

مواد تشکیل دهنده را داخل همزن یا طرف مناسب به خوبی هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. ماسک را بر صورت خود اعمال کنید و به مدت 15 دقیقه آن را رها کنید. با آب ولرم ماسک را از صورت خود پاک کنید. بعد از خشک کردن صورت از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

 ماسک عسل دوم برای پوست های خشک:

مواد تشکیل دهنده:

  • نصف فنجان بلغور جو یا پودر جو تفت داده شده
  • زرده یک تخم مرغ
  • یک قاشق مرباخوری عسل
  • نصف موز

مواد ذکر شده را به خوبی هم بزنید  مخلوط به دست امده را بر پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه ماندن بر روی پوست با اب خنک  ان را شستشو دهید.

  دنبال ماسک های  عسل بیشتر می گردید. ماسک عسل را ببینید.

کرم مرظوب کننده عسل و شیر

اگر پوست پاشنه پا ضخیم شود و یا خشک شود باعث ترک خوردن پاشنه پا می شود. این ترک ها می توانند خیلی کوچک باشند و یا عمیق و دردناک باشند. ترک پا به علت افزایش فشار ناشی از اضافه وزن، پوشیدن کفش نامناسب، آب و هوای خشک، تغذیه نامناسب و عفونت های قارچی رخ می دهد. اگر ترک پا باعث اذیت شدن شما می شود و یا احساس خوبی با انها ندارید. از کرم مرطوب کننده عسل به صورت روزانه استفاده کنید تا بهبودی را تجربه کنید.

مواد تشکیل دهنده: شیر، عسل، پرتقال

چرا عسل؟ عسل آبدوست هست یعنی باعث جذب و نگهداری رطوبت می شود و همین موضوع عسل را گزینه مناسبی برای پوست های خشک می کند.وقتی عسل را روی پوست خود بگزارید رطوبت را به سمت پوست جذب می کند و خشکی پوست را بهبود می بخشد. علاوه بر این عسل باکتری ها و قارچ ها را از پوست دفع می کند و اگر ترک پا تبدیل به زخم شده باشد آن را درمان می کند.

چرا شیر؟ شیر مقادیر زیادی ویتامین A دارد که برای داشتن پوست سالم ضروری است همانطور که به تعمیر و جوان سازی پوست هم کمک می کند. شیر همچنین باعث می شود که غلظت عسل کم شود و اعمال آن راحتتر باشد.

چرا آب پرتقال؟ پرتقال منبع ویتامین C هست. این ویتامین باعث تحریک  تولید کلاژن می شود که ماده ای هست که به پوست خاصیت الاستیک و نرمی می دهد. وقتی سن ما افزایش پیدا می کند تولید کلاژن در بدنمان کاهش پیدا می کند و این موضوع باعث ایجاد چین و چروک می شود. جذب آب پرتقال و یا ویتامین ث باعث می شود پوست انعطاف پذیری خود را به دست آورد و دچار ترک نشود.

برای تهیه این کرم شما به مواد زیر نیاز دارید.

1-یک فنجان عسل ارگانیک

2-یک یا دو قاشق شیر

3-عصاره نصف یک پرتقال

روش تهیه و استفاده:

عسل را اندکی گرم کنید تا روان شود. دو قاشق شیر و آب پرتقال هم  به آن اضافه کنید. گرم کردن شیر هم به روان شدن مخلوط کمک می کند. اگر سنگ پا دارید به وسیله آن مقداری از پوست های مرده را از قبل از اعمال کرم مرطوب کننده جدا کنید. کرم را به پوست پا بمالید و به خوبی ماساژ دهید تا تمام قسمت های خشک و ترک خورده را بپوشاند.

بگزارید کرم به مدت 45 دقیقه روی پوست باقی بماند بعد با آب گرم بشویید و کاملا خشک کنید. این کار را روزی دوبار انجام دهید. اگر اذیت نمی شوید می توانید قبل از خواب از این کرم استفاده کنید و بگزارید تا تمام شب روی پوست باقی بماند. اگر در روز نیاز به راه رفتن پیدا کردید می توانید پاشنه پایتان را با گاز پانسمان بپوشانید و به کارهایتان برسید ولی چون گاز به عسل می چسپد شاید احساس خوبی نداشته باشید.

این کرم به مدت یک ماه در یخچال قابل نگهداری هست. هر وقت خواستید از آن استفاده کنید آن را از یخچال خارج کنید و ظرف آن را داخل یک کاسه آب داغ بگزارید تا دوباره روان و قابل استفاده شود.

چگونه با عسل لوسیون نرم کننده و مرطوب کننده بسازیم  ؟

مواد مورد نیاز :


1-عسل

2- شیر یا کرم

3- روغن زیتون

4- روغن های اساسی-اسانس( انتخابی)

طرز تهیه:

1-ربع فنجان عسل را با ربع فنجان شیر در یک کاسه کوچک مخلوط کنید

2-یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قطره از اسانس (انتخابی) به مخلوط اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

3- مخلوط را به مدت 30 ثانیه داخل مایکروویو حرارات دهید تا عسل به خوبی در مخلوط حل شود.اگر مایکرویو در دسترس نیست به ارامی روی اجاق حرارت دهید.

4-لوسیون را به آرامی به  پوست صورت، گردن و تمام بدن بمالید . مخصوصا به جاهای خشک مثل زانوها و آرنج ها

5- حداقل 15 دقیقه بگزارید لوسیون روی پوستتان بماند.البته هرچه بیشتر بماند اثر بهتری خواهد داشت.

6- لوسیون را با ولرم بشویید و با یک حوله نرم پوستتان را خشک کنید.

7-باقیمانده لوسیون را داخل یک ظرف که هوا به ان نرسد بگزارید و حداکثر به مدت یک هفته در فریزر نگه داری کنید قبل از هر بار استفاده لوسیون را گرم کنید.

منبع  : هزار هانی