اگر شما هم از آن دسته والدینی هستید که کودکی دارید که در یادگیری مطالب یا زیبا جدید نانوانی دارد لازم است بدانید که این کودکان نیاز به توجه و حمایت بیشتری از سایرین دارند. 
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید روش هایی برای افزایش یادگیری کودکان به شما ارئه دهیم. 

نکات مهم در رابطه با ناتوانی یادگیری کودکان 

نکات مهم در رابطه با ناتوانی یادگیری کودکان 

برای اینکه بتوانید این مشکل را رفع کنید لازم است به یکسری نکات توجه ویژه ای داشته باشید: 
1. تشخیص به موقع 
میتوانید با انجام آزمایش های روانشناحتی و تحلیل رفتار مشکل یادگیری کودک خود را به موقع تشخیص دهید زیرا این امر در روند بهبود تاثیر زیادی خواهد داشت. 
2. توجه و حمایت ویژه آموزشی 
برای این دسته از کودکان که در یادگیری دچار مشکل هستند لازم است برنامه آموزشی متناسب با توان آنها تنظیم شود. همچنین حمایت از آنها امری مهم و ضروریست. 
3. استفاده از روش آموزشی مناسب 
بهترین نوع آموزش برای این کودکان استفاده از روشهای خلاقانه و چند حسی مانند آموزش هایی که توانایی شنیداری،لامسه،بصری کودک را درگیر نماید.  
4. همکاری والدین و مربی 
در این مسیر لازم است والدین ارتباط مستقیم و نزدیکی با مربی داشته باشند و به صورت همگام برای پیشرفت کودک تلاش کنند. 
5. تقویت اعتماد بنفس 
لازم است توانایی این کودکان کشف گردد و بر روی آنها تاکیید و تشویق نمایید تا اعتماد بنفس کودک تقویت شود. 
6. استفاده از فناوری و وسایل کمک آموزشی 
مورد آخر این است که با توجه به پیشرفت علم میتوان از بسیاری از وسایل و فناوری ها برای آموزش موثر به کودک استفاده نمود. 
 با رعایت نکاتی که گفته شد میتوانید توانایی یادگیری کودک خود را تقویت کنید تا در آینده علاوه بر پیشرفت ،از اعتماد بنفس خوبی نیز برخوردار باشد. 

علایم ناتوانی یادگیری در کودکان چیست؟ 

سوالی که برای بسیاری از والدین ممکن است پیش بیاید این است که از کجا بفهمیم کودکمان به اختلال یادگیری مبتلا هست یا خیر؟ 
معمولا کودکانی که این ناتوانی را دارند دارای علایم زیر هستند: 
• این کودکان در انجام اعمالی مانند خواندن،نوشتن ‌و حساب کردن دچار ضعف هستند.معمولا در یادگیری کلمات،حروف و اعداد مشکل دارند و نمیتوانند به خوبی مطالبی که میخوانند را درک نمایند.همچنین یکی از مواردی که میتوان به ان اساره کرد ناتوانی در نوشتن افکار به صورت نوشتاری مانند انشاست. و مورد اخر انجام محاسباتی مانند ریاضیست که حتی ساده ترین مسائل هم برایشان سخت و دشوار است. 
• این کودکان معمولا دچار حواس پرتی هستند و نمیتوانند به خوبی تمرکز و توجه کنند. مورد دیگر بیقراری. و بیتابیه زیاد این کودکان است. اگر به این کودکان یکسری دستورالعمل برای رعایت داده شود معمولا نمیتوانند به خوبی آنها را فراگیرند. 
• مورد بعدی تلفظ اشتباه بسیاری از کلمات است.همچنین. در درک مفاهیم مشکل دارند و نمیتوانند به صورت روان افکار خود را بیان کنند. 
• کودکانی با ناتوانی یادگیری معمولا در حرکات خود نیز ضعف دارند بدین صورت که نمیتوانند به خوبی بین حرکات بدن خود هماهنگی ایجاد کنند.همچنین انجام فعالیت های دستی برای این دسته از کودکان سخت خواهد بود. 
• مورد آخر ناتوانی آنها در برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت هایشان است. این مودکان معمولا بینظم بوده و نمیتوانند برای زمان خود مدیریت درستی داشته باشند. 
دقت کنید اگر کودک شما یک یا دو مورد از این موارد را دارد به این معنی نیست که دچار ضعف در یادگیریست برای تشخیص دقیق تر این مشکل لازم است تحت مشاوره و ارزیابی تخصصی قرار گیرد. 

 آموزشگاهی که برای کودکان ناتوان در یادگیری انتخاب میکنیم باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ 

اگر کودکی دارید که در یادگیری ناتوان است و میخواهید زبان دوم را آموزش ببیند لازم است در انتخاب آموزشگاه دقت ویژه ای داشته باشید:.مواردی که باید به آن دقت شود : 

  • تخصص پرسنل 

یکی از مهمترین نکات این است که باید تمامی پرسنل آن آموزشگاه دارای تخصص و مهارت کافی باشند تا بدانند برای  چنین کودکانی بهترین روش آموزشی کدام است و باید چگونه رفتار کنند. 
 

  • رویکرد آموزش فردی  

یک آموزشگاه خوب باید به این نکته توجه نماید که هر کودک نیاز های آموزشی خاصی دارد که باید مربی به صورت جداگانه روشهای آموزشی مربوط به آن را به کار گیرد. 
 

  • امکانات آموزشگاه 

یک آموزشگاه خوب باید دارای تجهیزات،وسایل و ایزارهای مناسب برای آموزش باشد تا بتواند به خوبی به تمام نیاز کودکان پاسخ داده شود. 
 

  • ایجاد محیطی امن و حمایتی 

یکی از مهمترین وظایفی که یک آموزشگاه خود دارد این است که کودک در آنجا کاملا احساس امنیت و راحتی داشته باشد تا بتواند به خوبی مطالب را یاد بگیرد. 
 

  • همکاری با والدین

مورد بعدی که لازم است به آن دقت کنید این است که آموزشگاه باید با والدین ارتباط مستقیم و نزدیکی داشته باشد تا علاوه بر اینکه درباره ی پیشرفت کودک به آنها اطلاع دهد در رابطه با آموزش در خارج از محیط آموزشگاه راهکارهایی ارائه داده شود. 
 

  • امکان ارزیابی پیشرفت  

آموزشگاهی که کودک خود را در آن ثبت نام میکنید باید یک مکانیزم خوب برای ارزیابی پیشرفت کودکان و راهکارهایی برای پیشرفت آنها داشته باشد. 
 

  • انعطاف و پذیرش کودکان 

آموزشگاهی را انتخاب نمایید که در رابطه با کودکان و توانایی یادگیری آنها انعطاف داشته و متناسب با سطح یادگیری آنها از روشهای مختلف استفاده نماید. 

علایم ناتوانی یادگیری در کودکان چیست؟ 

یادگیری زبان در موسسه زبان های خارجی تاک نوین 

با توجه به تمام مواردی که در رابطه با یک آموزشگاه خوب گفته شد انتخاب و بررسی آموزشگاه ها مطمئنا یک پروسه زمانبر و سخت خواهد بود. 
یکی از بهترین آموزشگاه ها در تهران که میتوانید کودک خود را بدون نگرانی برای آموزش زبان دوم به آن بسپارید موسسه زبان های خارجی تاک نوین است  که علاوه بر داشتن مربیانی با تجربه و استفاده از بروزترین متد آموزشی محیطی امن و زیبا برای آموزش فرزندان شما فراهم کرده است. در این موسسه کلاسهای ترمیک زبان انگلیسی و فرانسه برای کودکان ۶تا ۱۲سال برگزار میشود. و شما به عنوان والدین میتوانید در کلاسهای وی آی پی زبان انگلیسی از پایه تا آیلتس شرکت نمایید. 
 
برای ارتباط با این موسسه از راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید: 
دپارتمان کودکان زعفرانیه، سه راه آصف، خیابان رامکوه، کوچه فهمیده، پلاک۳ 
دپارتمان بزرگسالان:شریعتی، نرسیده به میدان قدس، پلاک ۱۹۵۵

۰۲۱-۲۲۷۱۰۴۰۴ ۰۲۱-۲۲۷۵۳۵۹۶

 ۰۹۹۰۱۲۳۴۹۱۸

اینستاگرام : newtalk_kidsland