انتخاب رنگ تیره برای دکوراسیون هر فضایی به خصوص اتاق نشیمن نیاز به شجاعت و آگاهی کامل داره تا بتوان محیطی زیبا را خلق کرد. رنگ های تیره همیشه بیانگر ناراحتی و غم نیستند. با بکارگیری هوشمندانه ی آنها در دیزاین اتاق ها میتوان محیطی شیک و آرامش بخش رو بوجود آورد. در این مطلب پرکاربردترین نکات در بکارگیری رنگ های تیره در دکوراسیون اتاق نشیمن رو با همدیگه مرور میکنیم.

سبک و رنگ خود را انتخاب کنید

قبل از هر چیزی در ابتدای کار سبک خود را انتخاب کنید. رنگ های تیره تقریبا میتونن با هر سبک دکوری همخوانی داشته باشند. مثل مدرن، تجملاتی یا سنتی. بعد از این مرحله انتخاب رنگ در جلوه گری دکوراسیونتون نقش بسیار مهمی داره. فضاهای تاریک و تیره همیشه به این معنی نیست که شما باید رنگ مشکی و در کنار اون سفید رو به کار ببرید بلکه میتونین از رنگ های خاکستری، سبز تیره، بنفش یا آبی هم استفاده کنید.

مبلمان را جسورانه انتخاب کنید

بعد از اینکه سبکتون رو انتخاب کردین در انتخاب مبلمان و وسایل بهتره که جسور باشید و نشیمنی منحصر به فرد رو به وجود بیارین. استفاده از تک مبل با رنگ زرد آفتابی در یک اتاق تاریک نقطه ی خیره کننده ای رو ایجاد میکنه و بسیار زیبا خودنمایی میکنه.

استفاده از وسایل با رنگ نیلی هم برای جلوه بخشیدن به فضا بسیار مناسب و زیباست.

برای اینکه محیط دلنشین تر و آرامش بخش تری داشته باشین بهتره که از ترکیب رنگ های با تناژ سبز زمردی در اثاثیه و لوازمتون استفاده کنید چون حالتی نرم و لطیف به فضای اتاق نشیمن میبخشد. سعی کنید رنگ سبز زمردی رو با خاکستری ترکیب و ادغام کنید.

شومینه زیباترین دکور در فضاهای تیره

خودتون وقتی که زیبایی شعله های آتش رو که در فضایی تیره زبانه میکشه و به محیط گرمی، نور و روح میبخشه تصور کنید. مطمئنا با من هم نظر میشین که یکی از بهترین گزینه ها برای دکورتون استفاده از شومینه ای تیره رنگه. در کنار اون استفاده از شمعدانها وقراردادن تابلوهایی با رنگ روشن زیبایی کار رو دوچندان میکنه.

با دقت نورپردازی کنید

نورپردازی بخش مهمی از دکوراسیون هر فضایی محسوب میشه و میتونه همه چیز رو تحت تاثیر قرار بده. دقت کنید که لوسترها و چراغ ها رو متناسب با سبک دکوراسیونتون انتخاب کنید و بدونید که بهترین رنگ ها برای لوسترها جهت قرارگیری در اتاق نشیمنی با دکوراسیون تیره رنگ های طلایی، برنجی و نقره ایست.

اگه نمیخواین که اتاق نشیمنتون تاریک باشه و شیک به نظر برسه باید حتما از نور طبیعی هم در کنار لوسترها استفاده کنید، در غیر این صورت محیطی تیره و کسل کننده خواهید داشت. ایجاد پنجره های بزرگ و همزمان استفاده از نورهای مخفی باعث روشن شدن اتاق و آرامش و دلنشینی اون میشه.

به اتاق نشیمنتان روح ببخشید

اگر شما برای داشتن دکوراسیونی تیره فقط در پی استفاده از رنگ ها با طیف های مختلف باشین به مرور فضایی کسل کننده خواهید داشت. بهتره که در کنار رنگ ها شما از متریال های مختلف نظیر چوب، آجر، مس و سنگ هم بهره ببرین. با انتخاب درست جنس مبلمان به فضا بافت و بعد بیفزایید.