امروزه از جراحی های زيبايی و محبوبیت آن میان افراد جامعه، صحبت های زیادی می شود. تقریبا در هر جمعی یک نفر هست که یا در صدد انجام جراحی باشد و یا پیش از این، اقدام کرده باشد. یکی از پر طرفدارترین جراحی ها که حقیقتا تاثیر شگرفی در زیبایی صورت دارد، جراحی های زيبايی مرتبط با حوزه دندانپزشكی است که با نام دندانپزشكی زيبايی نیز از آن ياد می شود. به لطف پیشرفت علم دندانپزشکی دیگر داشتن ردیف دندان های خوش فرم، منظم و با رنگ مناسب رویا نیست و افراد در چند جلسه درمانی میتوانند به آن دست یابند. به همین منظور به سراغ معرفی دندانپزشکی زیبایی رفته ایم. تا انتهای این مقاله در سایت برترین ها ما را همراهی کنید تا دریابید دندانپزشکی زیبایی چیست، چه انواعی دارد و بهترین پزشکان دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی چه کسانی هستند.

هزینه دندانپزشکی
 

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

خوشبختانه به جهت فرهنگ سازی هايی که طی سال های گذشته صورت گرفته، افراد به بهداشت دهان و دندان خود توجه بیشتری میکنند و از مسواک کردن و استفاده مداوم نخ دندان غافل نمیشوند. به همين دليل ميزان مراجعه بیماران به منظور انجام اقدامات درمانی از قبیل پوسیدگی و خرابی دندان كاهش چشمگير يافته و اکثر مراجعین خواهان انجام اقدامات دندانپزشکی در حوزه زیبایی و اصلاح خط لبخند هستند.

همین تقاضای بالا سبب شده روش ها و متدهای نوینی ابداع شوند که مشکلات متداول مانند رنگ زرد دندان‌ها، شکستگی و ترک روی مینای دندان، بد فرم بودن دندان های قرار گرفته در فک و ... در زمان کوتاهی برطرف شود که تمامی این کارها در راستای دندانپزشکی زیبایی قرار میگیرد. بسته به نیاز شما و صلاحدید پزشک معالج، به انواع گوناگونی میتوان زیباترین لبخند را به شما هدیه داد که در ادامه با این انواع آشنا می شوید. اما از یاد نبرید که دندانپزشکی زیبایی امری بسیار تخصصی بوده و نیاز است تا زیر نظر دندانپزشکان متخصص انجام گردد. چرا که اگر از متدهای نادرستی استفاده شود، نه تنها زیبایی بلکه سلامت دندان و ریشه دندان شما به خطر می افتد. بنابراین اطمینان حاصل فرمایید که در مراکز و کلینیک های معتبر، اقدام به انجام دندانپزشکی زیبایی میکنید. از طریق این لینک میتوانید به لیستی از بهترین دندانپزشکان ترمیمی و زیبایی دسترسی داشته باشید که در مجله اینترنتی بهترینها معرفی شده اند.

هزینه ترمیم دندان

انواع روش های ترمیم و زیبایی دندان

در حوزه دندانپزشکی زیبایی ما به دنبال اصلاح طرح لبخند هستیم. این کار با توجه به شرایط هر فرد انجام میشود و نمیتوان یک اقدام واحد را برای همگان توصیه کرد. سن فرد، سلامت عمومی دهان و دندان او، بودجه و نظر پزشک متخصص از جمله امور تاثیرگذار در یافتن بهترین روش برای اصلاح طرح هستند. به طور مثال ممکن است یک نفر دندان های ردیفی داشته باشد که صرفا به دلیل استفاده مداوم از دخانیات، نوشیدن چای و قهوه و یا جنس نامناسب دندان به شکل ژنتیکی رنگ زرد به خود گرفته اند. در چنین شرایطی انجام بلیچینگ یا سفید سازی دندان، کاری است دندانپزشک زیبایی انجام میدهد. دقت داشته باشید جرم گیری با سفید سازی اساسا متفاوت است و اینکه کدام گزینه برای شما مناسب است با توجه به نظر پزشک باید تعیین شود. اما بلیچینیگ که این روزها نام آن را زیاد می شنویم چیست و چگونه انجام میگردد؟

بلیچینگ دندان

در این روش که بدون درد و خونریزی است، مواد خاصی روی دندان قرار میگیرد که با قرار گرفتن زیر نوع مخصوص از اشعه UV فعال شده و دندان را به رنگ اصلی مینا، یعنی سفید صدفی بازمیگرداند. پزشکان توصیه میکنند که بلیچینگ در فواصل زمانی طولانی انجام شود تا به مینای دندان آسیب وارد نشود. این روش را میتوان مقرون به صرفه ترین روش در دندانپزشکی ترمیمی دانست.

ارتودنسی فک و دندان

اما در شرایطی که دندان فرد به شکل نامنظم در فک او قرار گرفته است میتوان اقدامات متنوع تری انجام داد. ارتودنسی یکی از روش هایی است که برای اصلاح طرح لبخند و از بین رفتن فاصله بین دندان ها و منظم کردن ردیف دندان، اغلب برای افراد در سنین پایین تر توصیه میشود. البته این به معنای آن نیست که شما در سنین بالا نمی توانید ارتودنسی انجام دهید. ارتودنسی روشی زمان بر بوده و حدودا دو سال طول میکشد تا به نتیجه نهایی ایده آل دست یابید . همچنین مراجعه کننده در این روش متحمل درد و هزینه فراوانی میشود.

لمینت دندان

اگر میخواهید در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه ایده آل برای اصلاح طرح لبخند دست یابید، لمینت دندان روش دیگری است که پیش روی شما قرار دارد. لمينت دارای دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی است، در این روش همه مشكلات مربوط به زيبايي دندان از جمله رنگ، فاصله، نظم و.. اصلاح می شود و یکی از روش های بسيار پرطرفدار در اصلاح طرح لبخند به شمار می رود. لمينت برای اصلاح طرح لبخند یکی از روش ها و متدهای اصلی در دندانپزشکی زیبایی محسوب می شود به طوری كه بيشتر افراد برای همین موضوع به دندانپزشکان زیبایی مراجعه میکنند.

ایمپلنت دندان

يكی ديگر از اقدامات مرسوم در دندانپزشكي زيبايی، ايمپلنت دندان است که برای جايگزين كردن دندان های از دست رفته، استفاده میشود. ايمپلنت تنها یک روش زیبایی نیست بلکه كاركرد درمانی هم دارد. اين روش معمولا از سن ۱۸ سالگی به بعد قابل انجام است. بنابراین اگر به هر دلیلی مجبور به کشیدن یکی از دندان های اصلی خود شده اید یا در اثر حادثه ای دندان شما شکسته، میتوانید از ایمپلنت برای دندان از دست رفته بهره ببرید. در این روش یک پیچ داخل لثه می گیرد و روکشی همرنگ با سایر دندان ها روی این پیچ می نشیند که مشابه دندان طبیعی عمل می کند و به راحتی میتوان با آن خورد و نوشید.

دیگر اقدامات برای ترمیم و زیبایی دندان

دندانپزشکی زیبایی برای برخی ها شامل جابجایی خط رشد لثه نیز میشود. اگر دندان شما در اثر سرد و گرم شدن یا برخورد اشیا ترک خورده باشد یا دچار شکستگی در گوشه های دندان شده باشید، پزشک با نوعی سوهان خاص سطح دندان را صیقلی میکند و یا گوشه های دندان را فرم میدهد. که این امور نیز از دسته زیبایی در دندانپزشکی محسوب میشوند.

چنانچه فک فرد مراجعه کننده بیش از حد جلو یا عقب باشد، انجام جراحی فک و یا تغییر جای فک به کمک ارتودنسی و استفاده از کش های مخصوص این کار، نیز در دسته دندانپزشکی زیبایی قرار میگیرد. به طور کلی می توان گفت این دسته بسیار گسترده بوده و با پیشرفت هر روزه علم نیز بیشتر میشود. پزشکان توصیه میکنند پیش از اینکه به اصلاح طرح لبخند، کامپوزیت کردن و یا بلیچینگ بپردازید در ابتدا از سلامت کامل دندان ها اطمینان حاصل کنید و اگر پوسیدگی یا آسیبی در دندان است آن را رفع نمایید.

بهترین مارک کامپوزیت دندان

 

بهترین پزشک زیبایی و ترمیمی در تهران

ممکن است اخیرا با آگهی های تبلیغاتی فراوانی مواجه شده باشید که ادعا دارن طرح لبخند شما را در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه ای بسیار پایین انجام می دهند. پیشنهاد ما در مجله اینترنتی برترینها به شما خواننده عزیز این است که خام این تبلیغات دروغین نشوید و برای هزینه کمتر، سلامت خود را به خطر نیندازید. کامپوزیت و لمینت دندان روش های بسیار مرسومی هستند و به همین دلیل روکش های آن در حال حاضر در کیفیت های متفاوت و قیمت های مختلف در بازار موجود است. انواع روسی، آلمانی،کره ای و آمریکایی از جمله پرطرفدارترین انواع لمینت هستند که شما با صلاحدید پزشک و میزان بودجه خود می توانید انتخاب کنید. در نظر داشته باشید انتخاب یک رنگ بسیار سفید، زیبایی لبخند را از شما میگیرد. چرا که دندان در حالت طبیعی هم سفید خالص نیست و کمی زردی دارد. املا بهترین فردی که می توانید پیش او به دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی بپردازید کیست؟

بهترین پزشک زیبایی و ترمیمی فردی است که تخصص طرح لبخند داشته باشد و با چندین سال سابقه فعالیت، آماده خدمت رسانی به مراجعین باشد. همچنین مطب این فرد باید تجهیزات کاملی داشته باشد تا در صورت ایجاد هرگونه اتفاق غیرمترقبه بتواند اوضاع بحرانی را کنترل کرده و سلامت مراجع کننده را تضمین نماید. این روزها در فضای اینستاگرام نمونه کارهای زیادی از دندانپزشکان زیبایی قابل مشاهده است که ما پیشنهاد میکنیم صرفا به دیدن عکس، کفایت نکنید و از نزدیک میزان تمیزی و دقت کار پزشک را بررسی نمایید. ما جمعی از بهترین دندانپزشک ترمیمی و زیبایی در تهران را معرفی کرده ایم که از طریق این لینک میتوانید به دسته بندی این افراد در تهران دسترسی داشت باشید.

بلیچینگ یا کامپوزیت

هزینه دندانپزشکی زیبایی چقدر است؟

همانطور که بالاتر ذکر کردیم برای هر کسی دندانپزشکی زیبایی شامل یک روش میشود. گاهی لازم است چندین روش با هم استفاده شوند تا فرد بهترین نتجیه را بگیرد. بنابراین نمیتوان یک قیمت ثابت برای انجام دندانپزشکی ترمیمی یا زیبایی بیان کرد. همچنین در نظر داشته باشید سابقه فعالیت پزشک، میزان مشهور بودن او، محل قرار گیری کلینیک، لوازم مورد نیاز، جنس موادی که برای اصلاح طرح لبخند شما استفاده میشود از جمله مسائل تاثیرگذار برای تعیین هزینه دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی است. همچنین بسته به اینکه بیمه شما از چه شرکتی صادر شده است، ممکن است تا سقف مشخصی پرداخت از طریق بیمه انجام شود. هزینه داروهای آنتی بیوتیک و مسکن پس از انجام جراحی به علاوه هزینه عکسبرداری پیش از اقدام به جراحی نیز از دیگر هزینه هایی است که باید در نظر داشته باشید.

امیدواریم با خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی درباره دندانپزشکی زیبایی به دست آورده باشید.