محصولات آرایشی و بهداشتی روز به روز متنوع‌تر و تخصصی‌تر می‌شوند و این موضوع ممکن است برخی از مصرف کنندگان را دچار مشکل کند. این روزها انواع و اقسام کرم صورت با ویژگی‌های مختلف همچنین با اسامی مختلف وجود دارد به طور مثال احتمال اشتباه بین سی سی کرم و بی بی کرم و دی دی کرم خیلی وجود دارد، ما در این مقاله از سایت برترین ها به طور اختصاصی میخواهیم درمورد سی سی کرم صحبت کنیم و بگوییم سی سی کرم چه کاربردی دارد؟

سی سی کرم چیست؟

به نقل از سایت healthline، CC مخفف  "colour corrector"یا  "complexion corrector"به معنای "اصلاح رنگ" یا "اصلاح کننده چهره" است. اگر سوال شما این است که سی سی کرم چه کاربردی دارد؟
باید بگوییم سی سی کرم یک محصول موثر مراقبت از پوست چند منظوره محسوب می‌شود که در ادامه به کاربردهای آن اشاره می‌کنیم.
فرمول سی سی کرم هر شرکتی متفاوت است، اما تقریبا همه این محصولات دارای چند ویژگی مشترک هستند مثل ترکیبات فعال SPF که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کنند و مواد ضدپیری مانند ویتامین C، پپتیدها و آنتی اکسیدان‌ها و علاوه بر این، سی سی کرم‌ها در اصل مرطوب کننده‌های رنگی و مدرن هم محسوب می‌شوند.

سی سی کرم چه کاربردی دارد


بیشتر بخوانید : انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده


بسته به فرمول سی سی کرم هر شرکتی، این کرم‌ها می‌توانند به عنوان موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرند:

  • پرایمر
  • کانسیلر
  • کرم ‌پودر
  • هایلایتر
  • مرطوب ‌کننده
  • مات کننده
  • درمان و مراقبت از پوست
  • ضدآفتاب

سی سی کرم‌ها به عنوان محصولات چند منظوره بهترین گزینه‌اند زیرا با استفاده از این کرم در زمان، هزینه و حتی فضایی که روی میز آرایشتان قرار است اشغال شود هم صرفه‌ جویی می‌کنید.

منظور از اصلاح رنگ چیست؟

اگر دوست دارید زیباتر دیده شوید بهتر است با تئوری رنگ‌ها و کاربرد آن در لوازم آرایشی آشنا شوید.
مطابق با تئوری رنگ‌ها و کاربرد آن، اصلاح رنگ صورت فقط به معنی پوشاندن نقص‌های پوست صورت مثل جای جوش نیست؛ بلکه یعنی از بین بردن قرمزی و کم کردن سایه‌های آبی و بنفش که در صورت وجود دارد مثل زیر تیرگی زیر چشم؛ پس برای یکدست شدن پوستتان سی سی کرم بهترین انتخاب است.

سی سی کرم چیست


مطلب پیشنهادی سایت برترین ها : ترتیب استفاده از لوازم آرایش، مثل میکاپ آرتیست ها باشید!


سی‌سی کرم‌ها دارای ذرات منحرف ‌کننده نور هستند که لکه‌های تیره پوست را پوشش داده و می‌توانند کدری، زردی، قرمزی و بی‌حالی پوست را پنهان کنند.

سی سی کرم چه فواید و کاربردی دارد؟

همانطور که گفتیم سی سی کرم یک محصول کاربردی و چند منظور است که به دلیل فواید زیادی که دارد طرفداران زیادی هم پیدا کرده است و در ضمن مصرف کنندگان این محصول باید بدانند که سی سی کرم چه کاربردی دارد، برخی از مهمترین فواید سی سی کرم عبارت است از:

  • سلامت پوست

سی سی کرم‌ها به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی می‌تواند از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد که باعث پیری پوست و ایچاد چین و چروک در چهره می‌شوند محافظت کند. همچنین این کرم‌ها حاوی ویتامین‌های مفید مثل ویتامین E و … هستند که برای سلامت و مراقبت از پوست لازمند.

  • یک مرطوب کننده عالی

سی سی کرم به دلیل داشتن خاصیت آبرسانی یک مرطوب کننده عالی است و اگر برای آرایش روزانه از این کرم عالی استفاده می‌کنید دیگر لازم نیست از مرطوب کننده قبل از شروع آرایش استفاده کنید.

  • پنهان کردن و رفع نواقص پوست

سی سی کرم‌ها به علت دارا بودن رنگدانه‌های معدنی و طبیعی، خاصیت پنهان کردن نواقص چهره را دارند. همچنین در ساخت این کرم‌ها از فناوری منحصر به فردی استفاده می‌شود که رنگ پوست صورت را به شکل یکنواخت و بهینه تنظیم می‌کند.

  • پرایمر

در سی سی کرم‌ها فرمولاسیون خاصی وجود دارد که باعث، ثابت ماندن آرایش، ترمیم منافذ پوست، کاهش قرمزی، مات و روشن کردن چهره می‌شود. در واقع می‌توان گفت که عملکردی مثل یک پرایمر دارند.

  • بافت سبک

سی سی کرم‌ها فارابن و روغن‌های معدنی ندارند به همین دلیل بافت سبکی دارند، بنابراین شما هیچ گونه احساس سنگینی روی پوستتان نخواهید کرد.

  • محافظت در برابر آفتاب

سی سی کرم حاوی SPF ملایم است برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید.
سازندگان سی سی کرم ادعا می‌کنند که این محصول برای تغذیه، محافظت، بهبود و اصلاح نواقص پوست مفید است و خاصیت خود را بعد از گذشت چند ساعت از دست نمی‌دهد.
البته باید بدانیم که مانند هر محصول آرایشی دیگری میزان مفید بودن این کرم‌‌ها هم به نوع پوست و برندی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد و ممکن است در افراد مختلف، متفاوت باشد.

فرق بی بی کرم با سی سی کرم


بیشتر بخوانید : چگونه کرم پودر مناسب انتخاب کنیم؟


سی سی کرم برای پوست‌های چرب مناسب است؟

تولیدکنندگان این نوع کرم ادعا می‌کنند که چربی سی سی کرم به مراتب از بی بی کرم کمتر است و به همین دلیل است که سبک بودن از مزیت‌های این کرم است.
اما اگر می‌خواهید بدانید که برای پوست چرب شما مناسب است یا خیر می‌توانید یک بار این کرم را استفاده کنید یا در این ابطه با متخصص پوست در تهران مشاوره کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

جمع بندی

پوست صورت ما یکی از نواحی بسیار حساس از بدنمان است پس رسیدگی و مراقبت از آن جزو کارهای ضروری ما محسوب می‌شود؛
اکنون بعد از خواندن این مقاله متوجه شدید که سی سی کرم چه کاربردی دارد و این که این محصول می‌تواند گزینه خوبی باشد برای، زمانی که قصد دارید آرایش سبکی داشته باشید و یا زمانی که زمان کافی برای انجام روتین مراقبت پوستی را ندارید.