از آن جایی که همه خانم ها دوست دارند موهایی نرم و لطیف مانند ابریشم داشته باشند، در این قسمت می خواهیم 10 راهکار ابریشم سازی موها را برشمریم. پس با ما در این مقاله از سایت برترین ها همراه باشید.

ابریشم سازی موها  در آرایشگاه های معتبر

همان طور که شاید بدانید در سال های اخیر یکی از معیار های زیبایی داشتن موهایی لخت و صاف و یکدست می باشد. ضمن آن که استفاده از انواع رنگ های شیمیایی و یا وسایل حالت دهنده موها مانند اتو مو یا سشوار باعث آسیب دیدن موها شده است. به همین دلیل نیز بسیاری از خانم ها به دنبال کراتینه کردن مو یا ابریشم سازی آن هستند.
جالب آن که اغلب خانم ها تفاوت بین کراتینه کردن و ابریشم سازی را نمی دانند. در واقع کراتینه کردن موها یک تکنیک جهت احیاء و بازسازی مو است. در حالی که ابریشم سازی مو یک روش مکمل برای صاف و نرمتر کردن موها است.
کراتینه کردن موها نهایتاً تا حدود شش ماه ماندگاری دارد در حالی که روش ابریشم سازی مو دائمی است. در روند انجام کراتینه کردن مو ترمیم با تغذیه موهای آسیب ‌دیده با مولکول ‌های کراتین انجام می شود. اما در روش ابریشم سازی مو هدف ترمیم پیوند های شکسته شده‌ بین اسید آمینه مو و تغییر بافت ظاهری مو است که منجر به حالت ابریشمی آن می ‌شود.فرقی نمی کند که شما از کدام روش بخواهید استفاده کنید در هر صورت مراجعه به یک سالن زیبایی حرفه ای در تهران می تواند خیال شما را از رسیدن به مویی سالم و زیبا راحت کند.

ابریشم سازی مو


بیشتر بخوانید : کراتینه کردن مو ، خوب یا بد؟


در کراتینه کردن مو از حرارت بالا و فرمالدهید برای ورود مولکول ‌های کراتین به داخل کوتیکول مو استفاده می ‌شود. اما در روش ابریشم سازی مو این گونه نیست. دیگر آن که پس از گذشت 15روز از انجام کراتینه می ‌توان موها را رنگ کرد. اما پس از ابریشم سازی مو درست نیست که به سراغ رنگ کردن موها برویم. پس از انجام کراتینه می ‌توان موها را با سشوار حالت داد و یا فر کرد. اما پس از ابریشم سازی، موها دیگر حالت نمی‌گیرند و همیشه صاف و لخت باقی خواهند ماند.

روغن تراپی موها با ماساژ داغ روغن نارگیل یا روغن زیتون

ماساژ دادن با روغن داغ فولیکول های مو را تحریک کرده و رشد آن ها را بیشتر می کند. علاوه بر آن، این روش خارش و شوره سر مو را نیز درمان می کند. روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان، اسید چرب و ویتامین ای است که هم باعث نرم کردن مو ها می شود و هم از آسیب دیدن آن جلوگیری می کند. روغن نارگیل نیز با داشتن تری گلیسیرید تارهای مو را تقویت می کند.

روغن تراپی مو


بیشتر بخوانید : 20 روغن موثر برای رشد مو


محلول خانگی آلوئه ورا

آلوئه ورا سرشار از آنزیم های پروتئولیتیک است که می تواند سلول های آسیب دیده پوست سر را ترمیم کند. در نتیجه فولیکول های مو ترمیم شده و رشد می کنند. رطوبت این مواد مو را آبرسانی کرده و آن را در طول روز نرم می کند. در نتیجه با کمترین میزان آسیب، بیشترین تاثیر را می دهد.
برای تهیه ژل آلوئه ورای خانگی یک عدد برگ آلوئه ورا را خرد کرده و با 2 قاشق غذاخوری از ژل شفاف مخلوط کنید تا نرم شود. دو قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید و هم بزنید. این محلول را در یک بطری ریخته و خوب تکان دهید.
این محلول را پس از شستن و خشک کردن موها روی مو اسپری کنید و بگذارید مانند اسپری روی مو بماند.

استفاده از آلوئه ورا برای مو

استفاده از شیر لخته شده بر روی موها

شیر لخته شده سرشار از ویتامین ب 5 است که برای سلامت مو حیاتی است و ساقه مو را تقویت می کند. این ماسک باید حدود سی دقیقه روی موها بماند و 1 الی 2 بار در هفته بر روی موها گذاشته شود تا اثر خود را بگذارد.

استفاده از شیر برای مو


بیشتر بخوانید : کراتین احیا کننده مو چیست؟


ماسک موی تخم مرغ، روغن زیتون و عسل

تخم مرغ سرشار از پروتئین است و مو را تغذیه می کند. این ماده غذایی از آسیب به مو جلوگیری کرده و آن را سالم نگه می دارد. استفاده مرتب از این ماسک، مو را تقویت کرده و آن را ابریشم سازی می کند. برای تهیه این ماسک ارگانیک باید یک عدد تخم مرغ را به همراه یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری عسل با هم مخلوط کرده تا مایع یکدستی حاصل بیاید. سپس این ماسک را روی پوست سر و موها بگذارید و 30 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این زمان موها را با آب سرد و شامپوی بدون سولفات بشویید.

ماسک تخم مرغ برای تقویت مو

 

دانه شنبلیله خیس خورده

تخم شنبلیله حاوی پروتئین، ویتامین ث، لسیتین و پتاسیم است. این مواد مغذی مو را تقویت کرده و از ریزش، شوره، آسیب و سفید شدن مو پیشگیری کرده و آن را تقویت و ضخیم می کنند. برای این کار دانه های شنبلیله را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد دانه های خیس خورده را با آب مخلوط کرده تا یک مایع نرم پدید آید. این خمیر را روی پوست و موی سر بمالید و حدود 30 دقیقه زمان دهید. سپس موها را بشویید.

دانه شنبلیله برای تقویت مو


یسشتر بخوانید : خواص روغن زیتون برای پوست و مو


استفاده از آب پیاز

روغن پیاز ریزش مو را درمان کرده، به رشد مو کمک می کند. این تاثیر به دلیل عملکرد سولفور بر گردش خون و تغذیه رسانی به مو است. این ماده سرشار از مواد مغذی مانند بیوتین، منگنز، فلاوونوئید، ویتامین ث، فسفر، فولیک اسید و مس است که موها را براق می کنند.

آب پیاز برای تقویت مو

استفاده از سرکه سیب

یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک فنجان آب رقیق کرده و کنار بگذارید. موها را با شامپوی بدون سولفات بشویید و نرم کننده بزنید. سپس آن محلول سرکه را روی مو بریزید و 5 دقیقه صبر کنید. بهتر است در این روش موها را آبکشی نکنید.

سرکه سیب برای تقویت مو


بیشتر بخوانید : روغن آووکادو معجزه‌ای برای پوست و مو


ماسک موی گلاب

گلاب یک ماده طبیعی مفید برای پوست و مو است. این مایع خوشبو به دلیل مواد مغذی که دارد سبب تقویت فولیکول های مو می شود، در نتیجه موها ابریشمی و درخشان می شوند. گلاب خشکی مو را برطرف کرده و سبب حفظ حالت ابریشمی موها می شود.

استفاده از گلاب برای شادابی مو

ماسک موی آرد برنج و تخم مرغ

اضافه کردن آرد برنج به تخم مرغ از شکنندگی موها جلوگیری کرده و در صاف کردن مو کاربرد دارد. در این روش یک عدد سفیده تخم مرغ را با سه قاشق غذاخوری آرد برنج مخلوط کرده و موها را با آن بپوشانید. بعد از یک ساعت ماسک مو را بشویید.

استفاده از آرد برنج برای تقویت مو