معرفی بهترین پارچه برای مبل می تواند، به نیازهای شما در خانه بستگی داشته باشد. هنگامی که تصمیم می گیرید، برای مبل سفارشی خود پارچه ای انتخاب کنید، با گزینه های بسیار متنوعی از پارچه رو به رو می شوید، که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. با توجه به ترجیحات و شرایط مختلف، هر فرد می خواهد بهترین نوع پارچه را برای مبلمان انتخاب کند. به همین دلیل در این مقاله از سایت برترین ها به معرفی بهترین پارچه برای مبل و نکات کلیدی در هنگام خرید پارچه مبل پرداخته ایم.

چه پارچه ای برای مبل دوام بیشتری دارد


بیشتر بخوانید : تعمیرات مبل در غرب تهران، با قیمت مناسب


چه پارچه ای برای مبل دوام بیشتری دارد؟

پارچه‌های بافته سنگین و تنگ دوام بیشتری دارند. پارچه‌های محکم بافته شده برای دور نگه داشتن کثیفی و مایعات از الیاف بهتر هستند، و همچنین احتمال پارگی آن کمتر است.

معرفی بهترین پارچه برای مبل

1.چرم

یک ماده تودوزی آزمایش شده و واقعی که همیشه یکی از انتخاب اصلی برای دوام طولانی مدت بوده است. اگر حیوان خانگی دارید، می توانید انواعی از چرم را انتخاب کنید، که برای حیوانات خانگی بهتر است و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد.

2.پشم

در معرفی بهترین پارچه برای مبل می توان به پارچه های پشمی اشاره کرد، که بسیار نرم و ضخیم، این پارچه را می توان با الیاف مصنوعی برای دوام بیشتر ترکیب کرد.

3.میکرو فیبر

پارچه‌ای نرم، با ساییدگی بالا، پارچه مخمل‌مانند است. میکرو فیبر عمدتاً توخالی است، خنک می ماند و دارای مقاومت طبیعی در برابر لکه و بو است.

4.نایلون

پارچه روکشی بسیار محکم که در برابر پر شدن و کمرنگ شدن مقاوم است.

در اینجا به معرفی بهترین پارچه برای مبل پرداختیم، اما باید بدانید که همه پارچه های مبل به یک هدف عمل نمی کنند. اگر کاناپه ای بادوام می خواهید، که ماندگاری بالایی داشته باشد و نگهداری کمتری داشته باشد، پارچه ای را از لیست بالا انتخاب کنید. پارچه‌های دیگر مانند: ابریشم، کتان، پنبه کمتر کاربردی هستند، و ممکن است برای کاناپه‌هایی که بیشتر روی آن‌ها می نشینید، مناسب‌تر نباشند.

ساده ترین پارچه مبل برای تمیز کردن چیست؟

در معرفی بهترین پارچه برای مبل که به سادگی تمیز شوند، می توان گفت که پارچه های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند چرم مقاومت بالایی در برابر لکه دارند، و برای خانواده هایی که کودکان یا حیوانات خانگی دارند، گزینه بسیار خوبی هستند. پارچه های مصنوعی مانند: وینیل و فیبر میکرو گزینه های پارچه ای مقرون به صرفه و  تمیز کردن آسان برای مبل شما هستند. مراقب پارچه های اثاثه یا لوازم داخلی مانند ابریشم، کتان و پنبه باشید. این پارچه ها معمولاً مستعد لکه شدن هستند و تمیز کردن آن ها سخت تر است. برای تعویض پارچه مبلمان خود ی توانید به صفحه تعمیرات مبل در تهران مراجعه نمایید.

بورس پارچه مبلی


بیشتر بخوانید : بهترین رویه کوبی مبل در تهران


نکات مهم هنگام انتخاب پارچه های برای مبل

هنگام انتخاب پارچه برای مبل راحتی گزینه‌ها بسیار متنوعی دارید، که شامل: مواد، رنگ‌ها و ویژگی‌هایی مختلف می‌شوند. به همین دلیل در هنگام خرید پارچه برای مبلمان باید به نکاتی مهم دقت کنید. این نکات عبارتند از:

1.مخاطبان خود را در نظر بگیرید

رایج ترین نکته این است، که در نظر بگیرید چه کسی بیشتر از مبل استفاده می کند. آیا برای پذیرایی از مهمان مبل می خرید؟ یا اینکه بیشتر اوقات توسط بچه ها و حیوانات خانگی استفاده می شود؟ بسته به پاسخ خود می توانید پارچه‌های مختلف روکش را در نظر بگیرید. به طور کلی اگر از مبل هر روز برای کودکان و حیوانات خانگی استفاده می‌شود، یک پارچه‌ای با رنگ متوسط ​​و قابل شستشو را انتخاب کنید، تا لکه‌ها را به سادگی از بین ببرد. اگر برای یک منطقه رسمی تر است که کمتر استفاده می شود، پارچه ای لوکس تر در بافت مانند: مخمل یا کتان را انتخاب کنید.

2.سبک پارچه اثاثه یا لوازم داخلی

حتی اگر مطمئن نیستید که به طور خاص به دنبال کدام پارچه برای مبلمان هستید، همچنان می توانید گزینه های خود را بر اساس سبک محدود کنید. آیا بقیه دکوراسیون خانه شما سنتی تر است یا حس معاصر دارد؟ آیا به دنبال روکشی هستید که احساس نرمی داشته باشد، یا پارچه ای اولویت اصلی شما است که در برابر ساییدگی مقاوم هستند؟ بررسی اولویت‌هایتان می‌تواند به شما کمک کند، تا از بین لیست معرفی بهترین پارچه برای مبل تعداد گزینه‌ها را کاهش دهید. از نظر ظاهری، شما می خواهید پارچه ای را انتخاب کنید، که سبک خانه شما را تکمیل کند. نکته مهم این است که وقت بگذارید و پارچه مناسب برای مبل خود را پیدا کنید.

3.گزینه های پارچه مبل

با در نظر گرفتن عواملی مانند سبک و مخاطب، بیایید به موضوع اصلی بپردازیم. چه نوع پارچه ای مناسب است؟

  • پنبه

در معرفی بهترین پارچه برای مبل کی توان پنبه را نیز نام برد. پارچه پنبه ای را به دلیل قابلیت تنفس آن در ماه های گرم تر انتخاب کنید، پنبه برای کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند، انتخابی عالی است. پنبه نیز ماده‌ای آسان برای تمیز کردن است، زیرا بیشتر روکش‌های پنبه‌ای را می‌توان برداشت و در ماشین انداخت یا برای تمیز کردن حرفه‌ای به مبلشویی داد. اما برای برخی، پنبه ممکن است بهترین انتخاب نباشد. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید، که نور زیادی در آن وجود دارد، از پنبه خودداری کنید، زیرا احتمالاً پارچه شما آسیب می‌بیند. آب و هوا با رطوبت بالا نیز روی پارچه تأثیر می گذارد، باعث ایجاد کپک و رنگ رفتگی پارچه می شود، همچنین به الیاف آسیب می رساند.

  • کتانی

کتانی که به عنوان پارچه ای سبک، سازگار با محیط زیست و طبیعی شناخته می شود، یک ماده محبوب برای تخت خواب، لباس و بله، مبل شما باقی مانده است، که ویژگی‌های تنفسی و مقاومت کتانی در برابر کپک، آن را برای کسانی که در آب و هوای گرم و مرطوب هستند، یا کسانی که آلرژی دارند، به بهترین انتخاب تبدیل می کند.

  • مخملی

علاوه بر سبک بودن، مخمل در لمس نرم است، که آن را به یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها برای مبل راحتی تبدیل می‌کند. مخمل عنصری از عملکرد را به مبل شما نیز می آورد، زیرا به طور طبیعی در برابر مایعات مقاوم است. اگرچه بسیاری از سبک و عملکردی که مخمل راضی هستند، اما درست مانند هر پارچه دیگری، برای همه مناسب نیست. تمیز کردن مخمل دشوار است و به اندازه برخی پارچه‌های دیگر بادوام نیست. علاوه بر این، مخمل تمایل دارد کثیفی و گرد و غبار را راحت‌تر از پارچه‌های دیگر نشان دهد، که آن را برای افرادی که حیوانات خانگی یا بچه‌های کوچک دارند، انتخابی ایده‌آل نمی کند.
بهترین پارچه برای مبل


بیشتر بخوانید : تعمیرات مبل در ستارخان، کجا بهتره؟!


سخن پایانی

اگر به دنبال بهترین پارچه مبل هستید، اجازه دهید کریپتون را به شما معرفی کنیم. کریپتون با دوام، راحت و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری، هر آنچه را که در پارچه مبل نیاز دارید را به شما ارائه می دهد. با طیف گسترده ای از رنگ ها، بافت ها و چاپ ها، می توانید یک مبل زیبا و شخصی داشته باشید، که ماندگار باشد. کریپتون دارای یک سد رطوبتی غیر قابل نفوذ است، که به هم ریختگی سطح پارچه را حفظ می کند، و به مبلمان شما اجازه می دهد، بدون بدون نیاز به تمیز کردن، تمیز بماند. این پارچه نه تنها بادوام است، بلکه احساس لوکسی دارد، و به عنوان یک گزینه برتر در نظر گرفته می شود. فناوری مقاومت در برابر لکه و عوامل سازگار با محیط زیست تنها تعدادی از دلایلی است، که در معرفی بهترین پارچه برای مبل، به پارچه کریپتون اشاره می کنیم.