یکی از زیباترین رویدادها در هر خانه‌ای، به دنیا آمدن فرزند است. برای زایمان روش‌های متعددی وجود دارد و هر کدام از روش‌ها هزینه‌های متفاوتی دارند. هزینه‌های زایمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر قصد دانستن هزینه زایمان در آب تهران 1401 را دارید، در ادامه این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید : زایمان طبیعی در آب، لیست بیمارستان ها


زایمان در آب چیست؟

روش‌های متفاوتی برای به دنیا آوردن نوزاد وجود دارد. یکی از راحت‌ترین و پیشرفته‌ترین روش‌های زایمان در دنیای امروز زایمان در آب است. این روش کمترین درد را برای مادر به‌ همراه دارد. به فرآیندی که در آن زایمان طبیعی با استفاده از وان‌های عمیق یا استخر زایمان انجام می‌گیرد، زایمان در آب گفته می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده زایمان در آب نه‌تنها مضر نیست، بلکه به تسکین درد زایمان کمک زیادی می‌کند.
مادر حین زایمان در آب، آرامش و راحتی بیشتری نسبت‌ به محیط‌ بدون آب تجربه می‌کند. آب به مادر کمک می‌کند تا وزن خود را تحمل نماید و حرکت به اطراف راحت‌تر شود. همچنین مادر احساس کنترل بیشتری در هنگام زایمان دارد.

هزینه زایمان در آب تهران 1401

زایمان در آب برای چه کسانی مفید است؟

اگر بارداری کم‌خطر داشته‌اید یا پزشک متخصص شما معتقد است که انجام زایمان در آب برای شما بی‌خطر است، می‌توانید با پرداخت هزینه زایمان در آب در تهران این زایمان را انجام دهید. توجه کنید که بهتر است پیش‌ از روزهای پایانی بارداری در خصوص زایمان در آب، با پزشک مخصوص خود مشورت نمایید. پس‌ از تصمیم‌گیری، شروع به برنامه‌ریزی کنید تا زایمان راحت‌تری داشته باشید. در حین برنامه‌ریزی می‌توانید در ارتباط با هزینه زایمان در آب تهران 1401 نیز اطلاعات جامعی کسب کنید. سپس اقدام به انجام این زایمان نمایید.


بیشتر بخوانید : زایمان طبیعی بدون درد، از شایعه تا واقعیت!


زایمان در آب برای چه زنانی ممنوع است؟

در صورتی‌ که مادر باردار هر یک از موارد زیر را داشته باشد، به او توصیه می‌شود که در آب زایمان نکند. در این صورت ممکن است در شرایطی خاص سلامت خود یا فرزندش تحت خطر قرار گیرد.

  • اگر وضعیت فیزیکی جنین طوری باشد که سر آن در شکم مادر به سمت بالا باشد.
  • مادر دوقلو یا بیشتر باردار باشد.
  • جنین نارس بوده یعنی زیر 37 هفته متولد شود.
  • مادر تبخال فعال داشته باشد.
  • مادر دچار عفونت شده باشد.
  • مادر در هنگام زایمان یا روزهای پایانی بارداری تب داشته باشد.
  • مادر دچار خون‌ریزی شده باشد.
  • از پاره شدن کیسه آب مادر بیشتر از 24 ساعت گذشته باشد.

هزینه زایمان در آب تهران 1401

عوامل مؤثر بر هزینه زایمان در آب در تهران چیست؟

موارد زیادی در هزینه‌ زایمان در آب تهران 1401 می‌تواند مؤثر باشد. این موارد به‌ شرح زیر می‌باشد:
یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند بر هزینه زایمان در آب در تهران مؤثر باشد، بیمارستان مدنظر شما است. این بیمارستان بسته به تجهیزات مورد استفاده و خصوصی یا دولتی بودن آن، میتواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد.
توجه داشته باشید که هزینه زایمان در آب بیمارستان دولتی تهران با هزینه زایمان در آب بیمارستان خصوصی تهران تفاوت‌های زیادی دارد. بنابراین یکی از عوامل موثر در هزینه زایمان در آب، خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان موردنظر شما است. هر بیمارستانی کلیپی را در روز زایمان تهیه می‌کند. این کار می‌تواند بر روی هزینه‌های زایمان تاثیر بگذارد.
روش‌های متعددی برای زایمان وجود دارد که هر کدام از روش‌ها هزینه‌های متفاوتی را نیز به دنبال دارند. زایمان در آب به دلیل عدم نیاز به بیهوشی هزینه‌های متناسب‌تری را به دنبال دارد. هم چنین اگر به دنبال یک متخصص زنان برای زایمان طبیعی خود در غرب تهران هستید از صفحه دکتر زنان در شهرک غرب دیدن نمایید.


بیشتر بخوانید : بهترین روش برای انجام زایمان طبیعی بدون درد + معرفی متخصص زنان و زایمان در تهران


آیا بیمه هزینه زایمان در آب را به عهده می‌گیرد؟

اگر زایمان در بیمارستان انجام گیرد و تحت پوشش بیمه باشید، می‌توانید از خدمات بیمه استفاده نمایید. با توجه به بیمارستان انتخابی شما، با داشتن بیمه تکمیلی می‌توانید درصدی از هزینه زایمان را از بیمه دریافت نمایید. با توجه به هزینه‌های عمل زایمان، پوششی که بیمه ارائه می‌کند بسیار حائز اهمیت است. توجه کنید که برای پوشش بالاتر باید حق بیمه بیشتری پرداخت نمایید که هزینه‌های درمانی و زایمان بهتر تامين می‌شوند. در صورت نداشتن بیمه، شخص هزینه بیشتری را برای انجام زایمان در آب پرداخت می‌کند.
هزینه زایمان در آب در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی
هزینه زایمان در آب تهران 1401 بسته به نوع بیمارستان، پزشک و بیمه متفاوت می‌باشد. همچنین مدت‌ زمان بستری‌ شدن مادر و فرزند در بیمارستان، دستمزد دریافتی پزشک و تسهیلات ارائه شده به مادر و فرزند در هزینه‌ زایمان تاثیر می‌گذارد. البته میتوان گفت که هزینه زایمان در آب بیمارستان دولتی تهران تقریبا نزدیک به هزینه زایمان طبیعی 1401 است. توجه کنید که هزینه زایمان در آب بیمارستان‌ خصوصی تهران بالاتر می‌باشد.

مزایای زایمان در آب

زایمان در آب مزایا زیادی برای مادر و فرزند دارد. شما عزیزان می‌توانید با پرداخت هزینه زایمان در آب تهران 1401 از این شیوه زایمان به راحتی برخوردار شوید. در ادامه به بررسی چند مزیت زایمان در آب می‌پردازیم:

  • آب گرم برای مادر آرام‌بخش است و در دردهای زایمان، به افزایش انرژی مادر کمک زیادی می‌کند.
  • وزن مادر به دلیل شناور بودن در آب کاسته می‌شود و جابه‌جایی او آسان‌تر می‌شود.
  • شناور بودن مادر در آب باعث بهتر شدن انقباضات رحم می‌گردد و گردش خون را آسان‌تر می‌کند. به‌ همین خاطر به شیوه بهتری به ماهیچه‌های رحم اکسیژن‌رسانی می‌شود و درد مادر کاهش پیدا می‌کند. همین امر باعث فراهم شدن اکسیژن بیشتر برای نوزاد می‌شود.
  • غوطه‌ور شدن مادر در آب باعث کاهش فشار خون عصبی می‌شود و موجب می‌شود هورمون‌هایی که منشا آن‌ها استرس است کاهش پیدا کند. همچنین باعث تولید اندورفین در بدن می‌شود که درد مادر را کاهش می‌دهد.
  • آب به انعطاف‌پذیری ناحیه میان مقعد و اندام تناسلی کمک می‌کند و احتمال پارگی در این عمل را کاهش می‌دهد.
  • اگر مادر از لحاظ جسمی آرامش بیشتری داشته باشد، از لحاظ روانی هم به آرامش خوبی می‌رسد. با داشتن آرامش روانی، مادر می‌تواند روی زایمان خود تمرکز کند. همین امر باعث کاهش درد و راحت‌تر شدن زایمان می‌شود.
  • آب مانند نوعی حریم عمل می‌کند و باعث کاهش اضطراب و ترس مادر می‌شود.

قیمت زایمان در آب تهران 1401


بیشتر بخوانید : راهکار انتخاب بیمارستان خوب برای زایمان


سخن پایانی

توجه داشته باشید که یکی از بهترین روش‌های انجام زایمان، انجام زایمان در آب می‌باشد. برای انجام این نوع زایمان می‌توانید در انواع بیمارستان‌های خصوصی یا دولتی اقدام کنید. توجه داشته باشید برای پرداخت هزینه زایمان در آب تهران 1401 بهتر است تحت پوشش بیمه باشید تا هزینه کمتری را بپردازید. فراموش نکنید که برای انجام زایمان در آب حتما با پزشک متخصص مشورت نمایید تا زایمان هرچه راحت‌تری را تجربه کنید.