پوست صورت تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جوانی هر فرد دارد و به همین دلیل افراد همیشه به سلامت پوست صورت خود توجه می‌کنند تا همیشه جوان و زیبا دیده شوند؛ به همین منظور افراد از راه‌های بسیار زیادی برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنند و همچنین مشکلات پوستی را با استفاده از ماسک‌ها، درمان‌های خانگی، کلینیکی و شیمیایی از بین می‌برند.
 یکی از بهترین راه‌ها برای جوان کردن پوست صورت، استفاده از میکروکارنت است و به همین دلیل ما در این مطلب می‌خواهیم به شما بگویم که میکروکارنت چیست و چه مزایایی برای پوست صورت شما دارد؛ بنابراین تا انتهای این مطلب از سایت برترین ها با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این مورد را به شما دهیم.

عوارض میکروکارنت


بیشتر بخوانید : فیس آپ صورت، بهترین راه جوانسازی پوست


میکروکارنت

میکروکارنت که به آن شبه بوتاکس نیز گفته می‌شود، به صورت botox_like نوشته شده و یکی از بهترین مواد برای از بین بردن چین و چروک‌ها و خط‌های روی صورت است. در واقع میکروکارنت‌ها لوسیون‌ها و کرم‌هایی هستند که دارای ترکیبات مفیدی بوده و می‌توانند جایگزین بوتاکس شوند. این کرم‌ها و لوسیون‌ها می توانند پوست شما را جوان کرده و از ایجاد چین و چروک بر روی آن جلوگیری کنند. امروزه در بیشتر کرم‌های ضدچین و چروک موجود در بازار، از میکروکارنت استفاده می‌شود تا تاثیر آن‌ها را دوچندان کنند.

فرق میکروکارنت با بوتاکس

 در واقع میکروکارنت عوارض بسیار کمتری نسبت به بوتاکس دارد؛ زیرا بوتاکس دارای سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است و می‌تواند عضلات شما را ضعیف و شل کند. اما کرم‌ها و لوسیون‌های میکروکارنت، به هیچ عنوان به ماهیچه‌ها و عصب‌های شما آسیبی نخواهند زد اما باعث جلوگیری از انقباض ماهیچه می‌شوند. در ادامه به شما می‌گوییم که میکروکارنت به چه شکل عمل می‌کند.

نحوه عملکرد میکروکارنت

در میکروکارنت‌ها ماده‌ای به اسم پپتید وجود دارد و این پپتیدها انواع مختلفی دارند که عمل کلاژن‌سازی در پوست را انجام می‌دهند. در بوتاکس نوعی از پپتید به اسم نورو پپتید وجود دارد که باعث جلوگیری از انقباض ماهیچه‌ها و عضلات می‌شود و به همین دلیل خطوط و چروک روی پوست را از بین می‌برد. در واقع هر نوع ماده‌ای که برای جوانی پوست صورت استفاده می‌شود، باید دارای آنتی اکسیدان باشد تا عمل کلاژن‌سازی به خوبی در پوست صورت انجام گیرد.

تاریخچه میکروکارنت

میکروکارنت در سال ۱۸۳۰ برای از بین بردن فلج صورت مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن افراد متوجه تاثیر آن در جوانی پوست شدند و به همین دلیل امروزه در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی از میکروکارنت برای لیفت کردن و از بین بردن خطوط روی صورت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از دستگاه میکروکارنت و یا کرم‌ها و لوسیون‌های آن استفاده کنید که تاثیر کرم‌ها و لوسیون‌ها کمی طولانی‌تر نسبت به دستگاه آن است اما عوارض کمتری نسبت به آن دارند.

دستگاه میکروکارنت چیست


بیشتر بخوانید : هایفوتراپی صورت چیست؟! بهترین راه جوانسازی صورت + قیمت


دستگاه میکروکارنت

دستگاه میکروکارنت می‌تواند یک جریان الکتریسیته ضعیف در قسمت‌های زیرین پوست ایجاد کند که باعث تحریک سلول‌ها و ماهیچه‌های آن شود. این روش بسیار جدید است؛ زیرا در روش‌های قدیمی با استفاده از مواد مختلف، کلاژن‌سازی و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند اما در میکروکارنت از جریان برق استفاده می‌شود که می‌تواند عضلات پوست شما را سفت و محکم کند و چین و چروک‌ها را از بین ببرد.
اگر می‌خواهید نتیجه سریع‌تری بگیرید، باید از دستگاه میکروکارنت که در کلینیک‌های زیبایی موجود است استفاده کنید. بهتر است قبل از استفاده از این دستگاه، راجع به پوست خود با پزشک متخصص مشورت کنید.

مزایای میکروکارنت

میکروکارنت می‌تواند هر نوع چروک سطحی و عمقی را از روی پوست از بین ببرد و یا این که تا حد زیادی آن‌ها را کاهش دهد. میکروکارنت باعث آبرسانی و حفظ پوست می‌شود؛ به همین دلیل از ایجاد بسیاری از چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند. اگر دچار ادم و یا پف کردگی هستید، میکروکارنت راه حلی بسیار مناسبی برای این گونه از مشکلات پوستی است. این ماده می‌تواند بسیاری از جوش‌های سرسیاه و همچنین آکنه را نیز از بین ببرد و منافذ پوستی را کاهش دهد. از دیگر مزایای میکروکارنت می‌توان به لیفتینگ پوست صورت و از بین بردن پف و تیرگی‌های دور چشم اشاره کرد. تمامی موارد گفته شده در صورتی تحقق میابد که به پزشک متخصص مراجعه نمایید . به این منظور اگر ساکن شرق تهران هستید از صفحه دکتر پوست و مو در شرق تهران دیدن نمایید.

تاثیر میکروکارنت بر بیماری‌های پوستی

بسیاری از افراد برای از بین بردن بیماری‌های پوستی مانند ملاسما، اگزما و روزاسه از روش میکروکارنت استفاده می‌کنند. با توجه به موارد گفته شده در قسمت‌های بالا، به این نتیجه می‌رسیم که میکروکارنت می‌تواند در درمان اکثر بیماری‌ها و مشکلات پوستی موثر باشد. در واقع استفاده از کرم و لوسیون میکروکارنت هیچ نوع ضرری ندارد و معمولاً برای استفاده از کرم‌های ضدچین و چروک و جوانی پوست صورت به نسخه پزشک نیازی نیست مگر این که بیماری پوستی خاصی داشته باشید.

شبه بوتاکس چیست


بیشتر بخوانید : جوان سازی پوست به روش میکرونیدلینگ


کلام آخر

در این مطلب راجع به این موضوع صحبت کردیم که میکروکارنت چیست و چه مزایایی برای پوست دارد. در همین راستا نحوه استفاده از میکروکارنت و تاریخچه آن نیز به شما گفته شد تا بتوانید با اطلاعات بیشتری از این ماده استفاده کنید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید و اطلاعات کافی را کسب کنید.