فهرست:

4 علت بزرگی پستان در اقایان
2 روش درمانی رایج برای کوچک کردن پستان مردان 
هزينه عمل سينه مردان 
سخن آخر 

بزرگی پستان در آقایان یکی از ناهنجاری‌های فیزیکی است که در حال حاضر به دلایل مختلفی همانند تغذیه نامناسب، رشد هورمون‌های تستوسترون، تکثیر بیش از حد بافت‌های سلولی و غیره ما شاهد بزرگی پستان آقایان هستیم. از آنجایی که این بزرگی علاوه بر بد فرم کردن اندام اقایان گاهی درد و ناراحتی‌های زیادی نیز به همراه دارد، بنابراین پزشکان متخصص راه‌حلی مداوم برای درمان این مشکل تعبیه کرده‌اند. البته توجه داشته باشید با توجه به علت بزرگی پستان در اقایان می‌توان بهترین روش درمانی را برای آن پیشنهاد داد. با ما در این مقاله از سایت برترین ها همراه باشید تا با علل و نحوه درمان بزرگی پستان آقایان آشنا شوید.

علت بزرگ شدن سينه سمت راست مردان


بیشتر بخوانید :  جراح کوچک کردن سینه آقایان در تهران، هزینه 1401


4 علت بزرگی پستان در اقایان

بزرگی پستان آقایان می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در بخش‌های بعدی 4 مورد از اصلی‌ترین علل این مشکل را به طور مفصل برای شما شرح می‌دهیم. اما به طور معمول آقایان از تجمع بافت چربی در ناحیه سینه خود رنج می‌برند که همین امر و توده‌های چربی باعث بزرگی پستان آنها می‌شود.
توجه داشته باشید به ناهنجاری بزرگی پستان آقایان ژنیکوماستی گفته می‌شود که در بیشتر مواقع با درد و ناراحتی‌های موضعی همراه است. علت باد كردن نوك سينه در مردان نیز در واقع دلایلی مشابه بزرگی پستان آنها دارد که به روش‌های مختلفی می‌توان این مشکلات را رفع کرد.
برای کوچک کردن سینه مردان در قدم اول باید علت اصلی این ناهنجاری مشخص شود که تنها با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم می‌توان به دلیل اصلی رشد بیش از حد پستان آقایان پی برد. متاسفانه در حال حاضر سرطان نیز یکی از رایج‌ترین علل بزرگی پستان آقایان شناخته شده است.

وجود غده‌های سرطانی

امروزه به دلیل روش زندگی نادرستی که بیشتر افراد به آن دچار هستند، تغذیه نامناسب، عدم تحرک کافی، ناراحتی‌های روحی، آلودگی هوا و غیره بسیاری از افراد جامعه با بیماری لاعلاج سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند.
از این رو برخی از آقایان نیز به سرطان سینه دچار می‌شوند و همین امر سبب بزرگی پستان آنها می‌شود. با اینکه سرطان سینه بیشتر در میان خانم‌ها شایع است اما بزرگی پستان می‌تواند یکی از علائم سرطان سينه در مردان به حساب آید.
 برای تشخیص علت بزرگی پستان در اقایان باید طبق نظریه و توصیه پزشک آزمایش‌های لازم انجام شود. در نهایت با بررسی جواب آزمایش‌ها می‌توان به وجود غده‌های سرطانی پی برد.
 نگران نباشید اگر به موقع از بیماری سرطان مطلع شوید و برای درمان آن دست به کار شوید، به طور حتم راه‌های درمانی پاسخگو نیاز بدن شما خواهند بود.
بدین ترتیب هرگز نباید بزرگی پستان آقایان را امری عادی تلقی کرد، شاید بزرگی پستان آنها دلایل ساده‌تری داشته باشد اما سرطان نیز می‌تواند دلیل این ناهنجاری به شمار آید.

افزایش توده و بافت چربی در ناحیه سینه

برخی از آقایان به دلیل تغذیه نامناسبی که دارند با گذر زمان دچار چاقی بیش از حد می‌شوند و همین امر می‌تواند علت بزرگی پستان در اقایان به شمار آید. نگران نباشید از بين بردن چربي سينه در مردان کار سختی نیست و تنها با رژیم و ورزش‌های مناسب می‌توان این توده‌های چربی را از بین برد.
البته برخی از افراد عجول هستند و نمی‌توانند با رژیم یا ورزش این چربی‌های سفت و جمع شده را از بین ببرند، در نتیجه به فکر جراحی خواهند بود. عمل جراحی نیز برای کوچک کردن پستان آقایان در حال حاضر بسیار رایج است. به طوری که بسیاری از پزشکان ماهر و حاذق می‌توانند این عمل را انجام دهند.
توجه داشته باشید به طور معمول با نوشیدن الکل و برخی از مواد غذایی چرب توده‌های چربی در ناحیه پستان مردان ایجاد می‌شود که شکل ظاهری سینه و اندام آنها را زشت نشان می‌دهد. خوشبختانه با توسعه علم پزشکی می‌توان خیلی راحت این بافت‌های چربی را برداشت و سینه آقایان را کوچک کرد.

ژنیکوماستی

آیا تا به حال واژه ژنیکوماستی به گوشتان خورده است؟ براساس آمار به دست آمده اصلی‌ترین و رایج‌ترین علت بزرگی پستان در اقایان ژنیکوماستی خواهد بود. طی این ناهنجاری بافت سینه و پستان آقایان به طور دائم رشد می‌کند، به طوری که رشد آن هرگز متوقف نمی‌شود.
بدین ترتیب مردان با گذر زمان پستان‌هایی بزرگ خواهند داشت. این ناهنجاری فیزیکی یا اختلال در هورمون‌های رشد افراد از دوران نوزادی قابل تشخیص است. البته در برخی از موارد نیز فرد در دوران پیری و کهنسالی خود درد حاصل از ژنیکوماستی را تجربه می‌کند.
برخی دیگر از افراد نیز در دوران نوجوانی خود به این عارضه پی می‌برند. در هر حال ژنیکوماستی یکی از علت‌های اصلی بزرگی پستان در مردان است که بهترین روش رفع آن انجام عمل جراحی خواهد بود.
ناگفته نماند این نوع عمل جراحی خیلی سخت نیست و عواقب و عوارض جانبی خاصی ندارد. اما به هر حال باید زیر نظر پزشک جراحی متخصص و ماهر انجام شود.

تستوسترون بالا در مردان

از دیگر دلایل بزرگی پستان در آقایان، وجود تستوسترون بالا در بدن آنها است. این مشکل با مصرف مواد دارویی خاصی رخ می‌دهد که البته با دوری از این مواد دارویی می‌توان مانع بزرگی بیش از حد پستان آقایان شد. از آنجایی که داروهای مکمل ورزشی و برخی از قرص‌ها بر روی هورمون آقایان تاثیرگذار است، ما شاهد بزرگی بیش از حد سینه مردان به دلیل تستوسترون بالا هستیم. برخی از این داروها عبارت هستند از:

  • داروهای درمان مشکلات ADHD
  • آمفتامین
  • متادون
  • داروهای مکمل ورزشی

همچنین مصرف ماری جوانا و هروئین نیز می‌تواند بر روی بزرگی سینه مردان تاثیرگذار باشد. علاوه بر تستوسترون هورمون‌ تیروکسین نیز می‌تواند علت بزرگی پستان در اقایان باشد. به خاطر داشته باشید گذشته از 4 دلیل اصلی در این راهنما ذکر شد دلایل زیاد دیگری نیز برای بزرگی پستان آقایان وجود دارند.

درمان بزرگی سينه مردان با ورزش


بیشتر بخوانید : جراح زیبایی سینه در تهران، زیبا و بدون نقص


2 روش درمانی رایج برای کوچک کردن پستان مردان

اکنون که علل مختلف بزرگی سینه پستان آقایان آشنا شدید، شاید برایتان سوال شود که این مشکل و ناهنجاری فیزیکی را چطور می‌توان حل کرد؟ باید گفت این اختلال فیزیکی که می‌تواند دلایل زیادی همانند مشکلات هورمونی، تغذیه نامناسب و تیروئید داشته باشد روش‌های درمانی زیادی دارد.
برخی از افراد با کمک داروهای گیاهی و روش‌های درمانی خانگی به فکر رفع این ناهنجاری هستند. برخی دیگر لیپوساکشن انجام می‌دهند. در حالی که همیشه ورزش کردن روش مناسبی برای کوچک کردن بخش‌های بزرگ بدن است. البته علت بزرگی سینه در انتخاب روش درمانی آن موثر خواهد بود.
طبق آمار به دست آمده بهترین روشی که خیلی سریع فرد را از شر پستان‌های بزرگ راحت می‌کند، عمل جراحی خواهد بود.
شاید اسم عمل جراحی کمی ترسناک به نظر آید اما این عمل آنقدرها سخت نیست و دوران نقاهت طولانی مدتی نخواهد داشت. در ادامه 2 مورد از بهترین روش‌های درمان بزرگی پستان مردان را به طور مفصل شرح می‌دهیم.

ورزش کردن

درمان بزرگ شدن سينه در مردان با ورزش امکان‌پذیر است اما شاید این روش زمان بیشتری طول بکشد. فرد مورد نظر می‌تواند تحت نظر پزشک و مربی متخصص بهترین تمرینات ورزشی را به منظور کوچک کردن سینه خود انجام دهد. همیشه ورزش کردن راه‌حل خوبی برای حفظ سلامتی است.
در صورتی که کنار ورزش کردن داروهای تاثیرگذار بر روی این ناهنجاری را مصرف کنید به طور حتم طی مدت کوتاه‌تری به نتیجه دلخواه خود دست می‌یابید. به هنگام ورزش کردن نباید به هیچ وجه الکل یا مواد مخدر مصرف کنید زیرا این عوامل بر روی بزرگی پستان شما تاثیرگذار خواهند بود.

عمل جراحی ژنیکوماستی

عمل جراحی بهترین، سریع‌ترین و موثرترین روش درمان ژنیکوماستی است زیرا فرد متقاضی طی مدتی کوتاه به نتیجه دلخواه خود می‌رسد. همچنین با عمل جراحی برای همیشه از شر پستان‌های بزرگ خود خلاص می‌شود.
طی این عمل جراحی می‌توان بافت‌ها یا توده‌های چربی اضافه ناحیه سینه را برداشت، در این صورت سایز پستان کاهش می‌یاید. علاوه بر جراحی بافت‌های چربی طی عمل ژنیکوماستی می‌توان بافت‌های اضافه پستان را خارج کرد.
ناگفته نماند در این نوع عمل جراحی برش‌های کوچکی بر روی ناحیه سینه آقایان انجام می‌شود. با این وجود دوران نقاهت و بهبود پس از عمل جراحی ژنیکوماستی کوتاه مدت است. برای آشنایی با بهترین پزشکان زیبایی در غرب لازم است از صفحه دکتر زیبایی و لاغری در غرب تهران دیدن نمایید.

هزينه عمل سينه مردان

هزینه عمل ژنیکوماستی در کشور ایران کمتر از سایر کشورها است، به طوری که بسیاری از افراد از کشورهای اطراف برای عمل جراحی سینه و پستان آقایان به کشور مراجعه می‌کنند. توجه داشته باشید عمل ژنیکوماستی نیز یکی از عمل‌های زیبایی به حساب می‌آید، بنابراین هزینه آن به طور تقریبی گران خواهد بود.
البته هزینه عمل جراحی کوچک کردن سینه به علت بزرگی پستان در اقایان نیز بستگی دارد. در صورتی که تنها با یک برش ریز بافت یا چربی اضافه خارج شود، به طور حتم هزینه این عمل جراحی کمتر خواهد بود. اما اگر عمل طولانی‌تر شود و به زحمت بیشتری نیاز داشته باشد، پزشک هزینه بیشتری دریافت می‌کند.
علاوه بر هزینه و حق الزحمه پزشک جراح، فرد بیمار باید هزینه مطب، کلینیک یا بیمارستان را به صورت جداگانه پرداخت کند. با توجه به تجهیزات حاضر در محل اتاق عمل و مهارت پزشک هزینه عمل سینه مردان متغیر خواهد بود.
بدین ترتیب قبل از اینکه برای عمل جراحی کوچک کردن سینه خود دست به کار شوید، هزینه‌ها را به طور کامل برآورد کنید.

هزینه عمل جراحي سينه مردان


بیشتر بخوانید : فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران، بهترین ها کدامند؟!


سخن آخر

در این راهنما سعی کردیم اطلاعات کلی از علت بزرگ‌شدن پستان مردانه توضیح دهیم و روش‌های درمانی موثر آن را به طور خلاصه بازگو کنیم.
 به طور کلی با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده عمل جراحی سینه مردان پرطرفدارترین روش درمانی پستان‌های بزرگ آقایان است که خیلی سریع نتیجه دلخواه را در اختیار فرد متقاضی قرار می‌دهد.
در نهایت اگر شما نیز از بزرگی پستان خود رنج می‌برید و هنوز علت اصلی این ناهنجاری فیزیکی را متوجه نشده‌اید، توصیه می‌کنیم به سراغ پزشکی ماهر بروید. در ادامه با انجام آزمایشات لازم می‌توانید علت بزرگ شدن سینه خود را بفهمید و برای درمان آن دست به کار شوید.